Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona
Nej, det är inte syftet.
Syftet med att posta massor av central info om Vincent (info grundad på polisuppgifter, egna personkällor och tidningsmaterial) är att visa att han var en nyckelperson, uppenbarligen. Att han säkert skulle vara gärningsmannen/styckaren har väl ingen i tråden någonsin påstått, allra minst jag. Om du verkligen vill veta hur matnyttig, suspekt, störd, obehaglig, kriminell, labil och allmänt intressant Vincent var så hänvisar jag dig till mina tidigare Vincent-inlägg. Använd Flashback behändiga sökfunktion eller Googla: "Vincent da Costa Vinof spaningsuppslag flashback hästmorden osv". Lycka till. Under hösten 1984 var Vincent ett ytterst central spaningsobjekt, och hans punktlista innehåller precis allt man kan önska sig, den är en dröm för en spanare. Dessutom så förekommer 2 av Vincents anställda i polisens rullor, som sagt var, och jag ska återkomma till detta. Och så skrotade Vincent 2 bilar 1984, vilket jag nämnt förut, en i oktober och en på sommaren (enligt egen utsago), och han utreddes för mordhot på våren 1984, och resten borde du ju kunna hitta, läsa och begripa själv, men jag tvivlar

Vincent var en "nyckelperson" i vad för någonting ?
Det finns ju ingenting som ens tyder på att han är inblandad i Catrines död, ok för att han kände henne och att båda bar päls, besökte MS-gatan och var Norrlänningar men det är också nästan allt.
Du vill gärna att han ska ses som en möjlig potentiell gärningsman/styckare och du har helt uppenbart en svårartad fixering vid denna Vincent, det är i princip bara du som driver detta märkliga spår eller vad man nu ska kalla det.
Du nämner också "hästmorden" men det är en enorm skillnad på att försöka sig på ett försäkringsbedrägeri jämfört med att stycka en prostituerad kvinna, det behöver nog knappast påpekas för dig.
Han utreddes för mordhot våren -84, ok men vad har det med Catrine att göra, det var väl inte henne han mordhotade ?
Har jag missat någonting här kanske ?
Nä, kan inte du bättre än så här så är det inte undra på att det fortfarande finns starka misstankar hos många mot ett par andra
herrar som är de verkligt intressanta