2013-12-18, 22:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Problemet är att ett antal debattörer vill ha det som något kompromenterande att middagen "bara" blev 1½ timme.

Jag kan likt någon tidigare nämnde i sitt inlägg inte se något misstänkt över den informationen.
Men söker man fel som bekräftar sin övertygelse kanske det är annorlunda.

Om något inte stämmer så är det väl inte fel att lyfta upp det i tråden, någon annan sitter kanske på information eller tankegångar som tillsammans med någon upptäckt gör att en slutsats kan dras.

Jag ser ingenting som direkt är misstänkt i restaurangbesöket angående mordet, dock är motsägelsefulla uppgifter en varningsklocka som bör leda till djupare granskning. Det är väl bra att MB och AN frias ifrån allmänhetens misstankar på punkt efter punkt, jag kan inte se något fel i det.

Restaurangen har öppet från 17- tills gästerna går, AN säger att de gick därför att restaurangen stängde tidigt. Om inte du kan se det motsägelsefulla i det här så må det vara så.
Citera
2013-12-18, 22:23
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Hade jag varit IT-expert och gett min vän råd i hur man inte har någon känslig data i flashminnet på sin telefon så hade det enkla svaret varit, "köp en separat telefon med kontaktkort."
Helt enkelt eftersom det är för mycket jobb att se till att flashminnet verkligen är rensat, dvs man måste plocka isär telefonen och komma åt det fysiskt.
Nej men jag tror MB hade fattat hur misstänkt det skulle vara, att kasta den 3 år gamla telefonen och köpa en ny just i samband med mordet på älskarinnan...

MB har ju också garderat sig ifall smsen skulle ha kunnat återskapas, han säger att han raderade dem utan att läsa. Jag tror inte heller att dessa sms innehöll några hot, utan bara något om att de skulle ses snart på vanliga platsen eller något sånt.
Citera
2013-12-18, 22:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Ja det är många som otåligt och med spänning väntar på att du skall gräva fram fakta som stöder deras inblandning. När bedömmer du att du kan presentera denna kioskvältare?

Jag utesluter inte att MB/AN:s inblandning kommer att avslöjas av KJ. Men jag ser ett annat scenario med konsekvens att MB/AN:s kort kommer upp på bordet. Vill dock inte gå in närmare på detta.
Citera
2013-12-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej men jag tror MB hade fattat hur misstänkt det skulle vara, att kasta den 3 år gamla telefonen och köpa en ny just i samband med mordet på älskarinnan...

MB har ju också garderat sig ifall smsen skulle ha kunnat återskapas, han säger att han raderade dem utan att läsa. Jag tror inte heller att dessa sms innehöll några hot, utan bara något om att de skulle ses snart på vanliga platsen eller något sånt.

Även detta har vi redan gått igenom.

OM vi håller IBAS bedömning för sann, så har MB inga garantier för att inte SMS:en kan återskapas. Skulle de innehållit någon enda liten hint om att han och VB skulle träffas, så är den telefonen het som ett brännjärn för honom. Visst - det är misstänkt i mångas ögon att göra sig av med den, men det går att motivera (gammal och utbytt, stulen, tappad i sjön) utan att binda honom till brottet. Återskapade SMS om ett hemligt möte efter KJ-träffen - det spräcker hela hans berättelse och är en katatstrof. Han skulle aldrig kunnat behålla den telefonen.

EDIT: Ironiskt nog talar MBs tekniska kunnande (även ev mobilexpertkompisar) till hans FÖRDEL i det här sammanhanget. Kombinationen - "vet en hel del om mobiler", "behöll telefonen" samt "IBAS bedömning" - talar starkt för att den aldrig någonsin innehållit några SMS som kunnat binda honom till brottet. (Otrohetsaffärens omfattning däremot, men det får man inte livstid för)
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-18 kl. 22:50.
Citera
2013-12-18, 22:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag utesluter inte att MB/AN:s inblandning kommer att avslöjas av KJ. Men jag ser ett annat scenario med konsekvens att MB/AN:s kort kommer upp på bordet. Vill dock inte gå in närmare på detta.

Du har ju presenterat både det ena och det andra, så varför vill du helt plötsligt inte gå in på det just nu? Har BO bett dig att knipa käften?

EDIT;Skrev fel, BF, ska det fetade vara.
Citera
2013-12-18, 22:52
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Som ett tanke-experiment, låt oss säga att man hittar bevis för att telefonen är manipulerad, att man ljugit om Lakaträsk och middagar och vadsomhelst annat som man kan komma på...

På vilket sätt skulle det få KJ att vara oskyldig?
Citera
2013-12-18, 22:58
Medlem
fp
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-18 kl. 23:05.
Citera
2013-12-18, 22:58
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferengi
Har du en länk som du kan hänvisa till? Det vore intressant att se vad du menar
Nej tyvärr så är MB´s privata facebook stängd. Skulle vara intressant om någon hade sparat ner den... ? Här är iaf två inlägg från maj:
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Man börjar nästan få en kuslig känsla av att den här familjen B*rg håller delar av Boden i skräck.
Det är förvånansvärt tyst, men det har kommit någon enstaka kommentar från någon som verkar ha känt till familjen och man kunde läsa mellan raderna att han menade att det nog var de som låg bakom på något sätt. Han skrev att pappan ytligt verkade trevlig men att han också hade en obehaglig hårdhet under ytan och att han troligen var kapabel att göra något liknande.

Man kan ju även titta på pappans sida på FB. Hans foton visar något som ser ut som blodstänk och en bild av ett inplastat ansikte som kommer från Dexter som var en TV-serie som handlade om en seriemördare.
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Han har bland annat skrivit på sin FB, något i stil med "Min kniv är så vass att det inte känns när man skär sig" & "När har man förverkat sin rätt att leva?"

Ger liiiiite underliga vibbar...

Verkar även gilla Dexter... det gör iofs jag också
Senast redigerad av ME077 2013-12-18 kl. 23:02.
Citera
2013-12-18, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Som ett tanke-experiment, låt oss säga att man hittar bevis för att telefonen är manipulerad, att man ljugit om Lakaträsk och middagar och vadsomhelst annat som man kan komma på...

På vilket sätt skulle det få KJ att vara oskyldig?

Om MB är skyldig så bör KJ i rimlighetens namn vara oskyldig om inte båda är delaktiga. Dock tror jag att KJ är skyldig, men att MB och AN undanhåller viktig information.
Citera
2013-12-18, 23:14
Medlem
Psykopat och - dock inte så ofta - narcissism tänker jag om.

Vissa har envist hävdat att KJ är psykopat. Jag finner inget stöd för det teorin.

Narcissism är det inte många som har berört.

Jag anser att där finns en koppling.
Senast redigerad av Remark 2013-12-18 kl. 23:22.
Citera
2013-12-18, 23:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om MB är skyldig så bör KJ i rimlighetens namn vara oskyldig om inte båda är delaktiga. Dock tror jag att KJ är skyldig, men att MB och AN undanhåller viktig information.
Jag kan absolut inte tänka mig att MB och KJ skulle på något sätt samarbetat, det vore bara för märkligt. Men jag undrar om MB och AN har samarbetat. Eller om KJ och en ännu oidentifierad morbid älskare samarbetat.

Att AN och KJ samarbetat känns, hm, ja som en film. T ex att AN och KJ kom i kontakt med varandra i samband med Thomas Forsberg-historien förra året. Svikna och bedragna av dem de älskade, inledde AN och KJ ett hemligt förhållande. AN hade dock en agenda med detta förhållande - hon skulle få KJ att mörda VB och lägga skulden på MB. På detta sätt skulle AN bli av med de två hon hatade, och dessutom få ut en stor försäkring. KJ mördar VB, men tyvärr underskattade AN KJ´s intellekt, och KJ lämnade blodspår i sin bil. Nu är AN fast med den hon hatar, och kan inte skilja sig av ekonomiska skäl.

Edit: Förresten får väl inte frun ut pengar/försäkring om maken hamnar i fängelse...
Senast redigerad av ME077 2013-12-18 kl. 23:29.
Citera
2013-12-18, 23:17
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har svårt att tro att KJ och MB samarbetat. Dels för att dom knappats kände varandra men inte minst för att KJ i tingsrätten försökte skylla på MB. (Kommer inte ihåg i vilket sammanhang det var)

Antingen håller man käft eller så berättar man hur det är, men inte både förråder sin medbrottsling samtidigt som man inte får något ut av det.

...så, vad skulle det kunna vara för viktig information? Att dom vet mer om vad som KJ gjorde den kvällen? Att MB, som inte verkade ha hjärta att avsluta relationen med VB, ändå var så less på henne att han vill "tacka" KJ genom att undanhålla bevis? Eller undanhåller det för att inte bli indragen mer än han är? Eller att det inte ska komma ut att han haft en relation med VB? Nä, visst ja, det vet ju alla redan, har stått i tidningen och allt.

Känns som att den här tråden älskar att vältra sig i detaljer som inte har med något att göra och verkar ha glömt bort KJ. KJ är trots allt dömd för mordet och anses vara skyldig, vilket, som du säger, i rimlighetens namn bör betyda att ingen annan är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in