2013-12-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Fast jag anser det inte som orimligt att MB haft vetskap hur man raderar smsen från 4/5.
Däremot anser jag det orimligt att just smsen från 4/5 är permanent borta.

Det är det som är själva poängen i IBAS-rapporten: de skulle precis lika gärna kunnat gå att återskapa! Den manuella radering av en stor mängd SMS som han gjorde, utlöste i sin tur den permanenta radering som kretslogiken kickade igång. Men att så skett kan ingen veta innan. Först när IBAS tittade in i telefonen visade det sig att raderingen som skett fått det utfallet. Innan dess kunde ingen veta det.
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-18 kl. 21:46.
Citera
2013-12-18, 21:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är vad jag betraktar som ett "hot". Mot AN - det han säger är att du och din dotter kommer att tappa jobbet, du får ställa dig i bostadskö och så får ni ställa er i kö hos arbetsförmedlingen.

AN hade ingen del i företaget.

EDIT. Han överför "skulden" på AN - själv har han ingen del i detta. Problemet ligger hos AN som har vetskapen. Klassiskt.

Har MB och AN äktenskapsförord ?

Edit: Om inte, har AN rätt till hälften i MB:s tillgångar vid äktenskapsskillnad om de varit gifta i 5 år (femårsregeln) i en stege 1-5 år. Däremot ingen giftorätt om äktenskapet varat i mindre än ett år.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-18 kl. 22:24.
Citera
2013-12-18, 21:50
Medlem
ME077s avatar
Apropå ingenting. Är det inte märkligt att en 50-årig gubbe har bilder på blodsplatter på sin facebook och en stor text:
"När har man förverkat sin rätt att leva?"
Och bilder på massa handgjorda knivar och svärd.
Och han hade Dexter som favoritprogram.

Och så här beskrev han sig på en annan sida: "The man, the myth, the concept A dream for some, a nightmare for others"

Kan någon eventuellt ha uppfattat detta som hot?
Citera
2013-12-18, 21:55
Medlem
Citat:
Apropå ingenting. Är det inte märkligt att en 50-årig gubbe har bilder på blodsplatter på sin facebook och en stor text:
"När har man förverkat sin rätt att leva?"
Och bilder på massa handgjorda knivar och svärd.
Och han hade Dexter som favoritprogram.

Och så här beskrev han sig på en annan sida: "The man, the myth, the concept A dream for some, a nightmare for others"

Kan någon eventuellt ha uppfattat detta som hot?

Har du en länk som du kan hänvisa till? Det vore intressant att se vad du menar
Citera
2013-12-18, 21:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
FUP s 1071:

"Mikael sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. Francesca uppger att Vatchareeya inte kom på de 2 veckor som var kvar till Francesca åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj
som Mikael berättade detta. Mikael sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta. På fråga
vet Francesca inga fler detaljer än så."

Hur ska man tänka om det fetade..?

Jag tänker att AN var väldigt arg därför att VB offentligt via Facebook sagt eller antytt att hon och MB har ett förhållande. Tänker också att förhållandet inte var okänt för AN aktuell natt.

Tänker också att MB försökte sprida en dementi i förebyggande syfte genom att föra ämnet på tal för en klubbkamrat, en ny sådan som troligen var lätt att påverka med diverse information.
Citera
2013-12-18, 22:02
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Det är det som är själva poängen i IBAS-rapporten: de skulle precis lika gärna kunnat gå att återskapa! Den manuella radering av en stor mängd SMS som han gjorde, utlöste i sin tur den permanenta radering som kretslogiken kickade igång. Men att så skett kan ingen veta innan. Först när IBAS tittade in i telefonen visade det sig att raderingen som skett fått det utfallet. Innan dess kunde ingen veta det.
Vet vi mer exakt när dessa SMS raderades? Har inte Fup just nu. Har för mig att det fanns SMS i telefonen före och efter de aktuella tiderna den 4/5.
Citera
2013-12-18, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
OM du och några andra bemödade sig att googla restaurangen i fråga innan ni skriker ut lögn till höger och vänster.

Pär & Mickes Kök riktar sig till catering och förbeställda serveringar.
De öppnar 17.00 och har öppet till alla gäster gått hem.
Uppenbarligen stängde de sin restaurang när paret Berg med sällskap lämnade.
Då kan man anta att inga andra gäster hade bokat denna kväll.
Det enkla är oftast det sanna och rätta, inte att trassla in sig i konspiratoriska resonemang.

Uppriktigt sagt förstår jag inte vad du kritiserar och varför? Jag sa att det är märkligt att AN i förhör menar att anledning till att de inte stannade så länge var att restaurangen stängde tidigt. Jag har också ordat om det fetade.

EDIT;Jag betvivlar inte att de stängde när snabbmatsgästerna tog taxi därifrån, men varför säger AN att de inte stannade så länge därför att restaurangen stängde tidigt, det är det här frågan handlar om.
Senast redigerad av OY 2013-12-18 kl. 22:06.
Citera
2013-12-18, 22:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker att AN var väldigt arg därför att VB offentligt via Facebook sagt eller antytt att hon och MB har ett förhållande. Tänker också att förhållandet inte var okänt för AN aktuell natt.

Tänker också att MB försökte sprida en dementi i förebyggande syfte genom att föra ämnet på tal för en klubbkamrat, en ny sådan som troligen var lätt att påverka med diverse information.
Hon som skulle till Grekland hon tränade i Luleå eller minns jag fel?
Citera
2013-12-18, 22:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon som skulle till Grekland hon tränade i Luleå eller minns jag fel?

Fra*cesca uppger att hon började träna karate på Boden Bushido våren 2013 och var
träningskompis till Vatchareeya,

Källa: FUP
Citera
2013-12-18, 22:10
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Uppriktigt sagt förstår jag inte vad du kritiserar och varför? Jag sa att det är märkligt att AN i förhör menar att anledning till att de inte stannade så länge var att restaurangen stängde tidigt. Jag har också ordat om det fetade.

EDIT;Jag betvivlar inte att de stängde när snabbmatsgästerna tog taxi därifrån, men varför säger AN att de inte stannade så länge därför att restaurangen stängde tidigt, det är det här frågan handlar om.

Problemet är att ett antal debattörer vill ha det som något kompromenterande att middagen "bara" blev 1½ timme.

Jag kan likt någon tidigare nämnde i sitt inlägg inte se något misstänkt över den informationen.
Men söker man fel som bekräftar sin övertygelse kanske det är annorlunda.
Citera
2013-12-18, 22:12
Medlem
Flutters avatar
Citat:
Det handlar i så fall om EN vän som skyddar honom.

MB´s polisvänner tror givetvis inte att han är en styckmördare!
Hade jag varit IT-expert och gett min vän råd i hur man inte har någon känslig data i flashminnet på sin telefon så hade det enkla svaret varit, "köp en separat telefon med kontaktkort."

Helt enkelt eftersom det är för mycket jobb att se till att flashminnet verkligen är rensat, dvs man måste plocka isär telefonen och komma åt det fysiskt.
Citera
2013-12-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Vet vi mer exakt när dessa SMS raderades? Har inte Fup just nu. Har för mig att det fanns SMS i telefonen före och efter de aktuella tiderna den 4/5.

Ja, det fanns det.

När MB raderade VBs SMS (IBAS rapporten talar om ett "stort antal"), så blev alla de platser i minnet som förut varit upptagna av dem tillgängliga och möjliga att skrivas över. I det läget skulle de alla som inte ännu hunnit skrivas över varit möjliga att återskapa. Men eftersom det var så mycket plats som frigjorts, kickade en automatisk funktion igång som raderade dem permanent, och efter det är de (åtminstone till en rimlig kostnad) omöjliga att återskapa.
Den där automatiska funktionen kan inte startas eller påverkas av användaren, mer än på detta indirekta sätt. Men då VET man inte om/när den trätt in och exakt vilka områden den tar (fritt översatt från IT-grekiska)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in