2013-12-14, 17:02
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Beror på situationen.
På MDMA får du en magisk (för vissa överjordisk, men tycker det är en överdrift) upplevelse som slår det mesta du varit med om i två MAX tre timmar, sedan är kvällen slut hur mycket du än vill fylla på.
Max tre timmar? Nej, så är det inte riktigt. Varje gång jag tar MDMA så peak:ar jag i 5-6 timmar. Jag tar en 2mg/kg startdos och 1mg/kg booster efter en timme. Det ger ett riktigt, riktigt grym rus som varar länge. (men tanke på att det är MDMA vi prata om här)
Citera
2013-12-14, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Max tre timmar? Nej, så är det inte riktigt. Varje gång jag tar MDMA så peak:ar jag i 5-6 timmar. Jag tar en 2mg/kg startdos och 1mg/kg booster efter en timme. Det ger ett riktigt, riktigt grym rus som varar länge. (men tanke på att det är MDMA vi prata om här)

Bara på internet.
Erowid nämner; 2-3hour peak.
Alla människor jag stött på nämner; 2-3timmar peak.
Jag själv under alla möjliga omständigheter och olika doseringar; 2-3timmar peak.
Citera
2013-12-14, 17:17
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Bara på internet.
Erowid nämner; 2-3hour peak.
Alla människor jag stött på nämner; 2-3timmar peak.
Jag själv under alla möjliga omständigheter och olika doseringar; 2-3timmar peak.
Kanske inte formulerade mig helt rätt, menade inte riktigt att jag var på 100% peak i 5-6 timmar, man börjar ju komma ner efter ett tag, men jag mår asbra i 5-6 timmar. Det är inte förrän då jag börjar känna att det är på väg att ta slut, det mesta av empatin, kärleken och euforin börjar försvinna. Men att kvällen skulle vara slut efter 2-3 timmar, det är bara skitsnack. Det beror på hur man doserar (bäst att ta en stor startdos och en mindre booster 45-60 minuter efter för att få så långt rus osm möjligt) och sen är det självfallet även individuellt.

För mig håller det igång ordentligt i 5-6 timmar, och jag när jag tog med en vän nyligen så var våra rus nästan helt perfekt synkade, vi var igång exakt lika länge, så jag är inte precis ensam om att kunna uppleva ett sådant långt rus. Det låter nästan på dig som att du anklagar mig för att ljuga, men varför skulle jag ljuga om något sådant här?
Citera
2013-12-14, 17:28
Medlem
nutkjells avatar
Citat:

Wtf, förstår du vad peak betyder?
Citera
2013-12-14, 17:36
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Wtf, förstår du vad peak betyder?
Läs mitt nästa inlägg. Jag är inte helt nykter just nu och formulerade mig lite kasst. Den jag svarade påstod att det roliga är över efter max tre timmar på MDMA. Men det håller lätt i 5-6 timmar för mig.
Citera
2013-12-14, 17:57
Medlem
Citat:
Läs mitt nästa inlägg. Jag är inte helt nykter just nu och formulerade mig lite kasst. Den jag svarade påstod att det roliga är över efter max tre timmar på MDMA. Men det håller lätt i 5-6 timmar för mig.

Det är svårt att reflektera så, du skrev som om din peak varade i 5-6timmar. Det roliga kan lätt vara över för många medan det inte är det för många andra, det är ju helt relevant till vad roligt är för dig. Att sitta på afterglow är inte så kul tycker jag.
Citera
2013-12-14, 18:06
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OughtaRapKing
Det är svårt att reflektera så, du skrev som om din peak varade i 5-6timmar. Det roliga kan lätt vara över för många medan det inte är det för många andra, det är ju helt relevant till vad roligt är för dig. Att sitta på afterglow är inte så kul tycker jag.
Jag tycker inte heller att det är särskilt roligt att sitta på afterglow. När jag når afterglow så brukar jag röka lite cannabis och sen gå och lägga mig oftast, eller köra vidare med något annat.

Men när jag tar MDMA så ser det ut ungefär så här:

0h: Intag av 170-180mg MDMA
30-45m: MDMA:t slår, jag når peak direkt.
45-60m: Intag av 75-100mg MDMA booster
3h: Ruset kanske har dalat lite, men det känns nästan lika bra som under den riktiga peak:en.
5-6h: Jag mer eller mindre kraschar. Jag går från att må toppen till att vara afterglowad inom loppet av bara några minuter känns det som.

Så det är vad jag menar, afterglow kommer inte förrän efter 5-6 timmar för mig, och jag vet att jag inte är den enda som kan få ett sådant långt rus. Det är säkert så att det inte är en möjlighet för alla, men det fungerar så för mig i alla fall och minst en annan person som jag känner.
Citera
2013-12-14, 19:48
Medlem
narkis avatar
Citat:
Jag tycker inte heller att det är särskilt roligt att sitta på afterglow. När jag når afterglow så brukar jag röka lite cannabis och sen gå och lägga mig oftast, eller köra vidare med något annat.

Men när jag tar MDMA så ser det ut ungefär så här:

0h: Intag av 170-180mg MDMA
30-45m: MDMA:t slår, jag når peak direkt.
45-60m: Intag av 75-100mg MDMA booster
3h: Ruset kanske har dalat lite, men det känns nästan lika bra som under den riktiga peak:en.
5-6h: Jag mer eller mindre kraschar. Jag går från att må toppen till att vara afterglowad inom loppet av bara några minuter känns det som.

Så det är vad jag menar, afterglow kommer inte förrän efter 5-6 timmar för mig, och jag vet att jag inte är den enda som kan få ett sådant långt rus. Det är säkert så att det inte är en möjlighet för alla, men det fungerar så för mig i alla fall och minst en annan person som jag känner.

Du är nog den första jag har hört som peakar redan efter 30-45min, ALLA jag känner får inte peaken förens efter kanske 1,5h om det börjar slå vid efter ca 40min.
Citera
2013-12-14, 22:51
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narki
Du är nog den första jag har hört som peakar redan efter 30-45min, ALLA jag känner får inte peaken förens efter kanske 1,5h om det börjar slå vid efter ca 40min.
Det beror mycket på hur jag tar det. Först använde jag kapslar, då tog det en 1,5h för mig att skjuta iväg. Men när jag provade att lösa upp i vatten så slog det efter 30-45 minuter. Och när det slår för mig så peak:ar jag direkt. Som jag har förstått det så brukar det vara så i början, men när man har tagit MDMA några gånger så blir det en långsam uppbyggnad istället. Jag får liksom en enorm rush, det börjar pirra lite smått, sen så har jag skjutit iväg inom loppet av en minut.
Citera
2013-12-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki

För mig brukar det ta 15-20min innan jag känner upcome, ca 10-15minuter senare peakar jag.

Citat:
Det beror mycket på hur jag tar det. Först använde jag kapslar, då tog det en 1,5h för mig att skjuta iväg. Men när jag provade att lösa upp i vatten så slog det efter 30-45 minuter. Och när det slår för mig så peak:ar jag direkt. Som jag har förstått det så brukar det vara så i början, men när man har tagit MDMA några gånger så blir det en långsam uppbyggnad istället. Jag får liksom en enorm rush, det börjar pirra lite smått, sen så har jag skjutit iväg inom loppet av en minut.

Ja, det försvinner efter ett tag. Nu byggs mitt upp långsamt under ca en kvart. förut var det, "lätt i kroppen?" sen wosh, full fart upp.
Citera
2013-12-18, 23:16
Medlem
Hej allesammans.

I förgår tog jag ungefär 400mg mdma i form av knappar.

Igår tog jag 600mg mdma även det i form av knappar.

Om jag skulle ta 200mg idag, med full vetskap om att det knappt
kommer ha en värd effekt, kommer det vara farligt?

Tack på förhand.
Citera
2013-12-19, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsIgor
Hej allesammans.

I förgår tog jag ungefär 400mg mdma i form av knappar.

Igår tog jag 600mg mdma även det i form av knappar.

Om jag skulle ta 200mg idag, med full vetskap om att det knappt
kommer ha en värd effekt, kommer det vara farligt?

Tack på förhand.

Totalt meningslöst att ta denna mängd efter 2 dagars intag med mycket större mängd.
Du kommer endast åstadkomma en större dipp samt en längre återhämtningsprocess. Stoppa undan resten till ett annat tillfälle & rid ut denna storm.

Antar att du är rusbenägen & sugen på att komma upp en nivå då du är lite nere nu? Som sagt mer skada än nytta så rid ut stormen utan att fylla på med dessa 200mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in