Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-06, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
Säker? blir ju en rätt så fet "crash" då, vill hellre att det är lite "jämnare" så att säga.

Uppgång - Påfyllning - Peak - Påfyllningen kickar in

Typ den vägen. Eller ska man köra allt direkt? Alltid kört med refills. Dock kommer man ju som sagt inte lika högt då heller..

E väl olika men jag tycker inte refills ger så jävla mycket, man kan förlänga ruset någon timme men det e större chans att man mår skit dagen efter med, för mig funkar det helt klart bäst att bomba i sig en stor dos direkt, det håller ändå i sig tillräckligt länge och jag brukar inte vilja ha längre rus än det.
Citera
2013-12-07, 15:48
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsIgor
Angående neurotoxiciteten kan jag inte kommentera, men rusmässigt har det blivit sämre i min erfarenhet, inte tillräckligt bang for the buck helt enkelt.

Så det är korstolerans mellan amfetamin och MDMA?
MDMA är ju en slags amfetamin så det är väl inte så konstigt egentligen.
Hur länge bör man då vänta efter senaste amfetamin-intaget om man vill ha ut full effekt? Ett par dagar, en vecka?
Med tanke på att jag tar MDMA så sällan så vill jag inte förstöra ruset
Citera
2013-12-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Hur länge bör man då vänta efter senaste amfetamin-intaget om man vill ha ut full effekt? Ett par dagar, en vecka?

Vill jag inte påstå, amfetamin agerar främst på dopamin medan mdma är det serotonin.
Citera
2013-12-07, 18:39
Medlem
Citat:

Nu vågar jag inte uttala mig eventuell korstolerans, men du borde nog vänta iaf. 3-4 dagar iaf i min erfarenhet.
Citera
2013-12-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Typ något sådant ja! Men jag skulle kört båda pillren på en gång eller bara ett (eller ja, har man ett till piller kan man ju lika gärna slänga i sig det senare om man bara vill köra ett till att börja med, det lär ju inte bli mindre roligt i alla fall ). Har prövat och prövat med olika dosregimer, men MDMA går liksom bara en gång i en dos. Tar man en låg dos och sedan en stor kan går det att typ fylla på en gång, men då har man totalsabbat peaken i alla fall......

Ställ tjack och E i jämförelse vad är att föredra enbart? Dom skadorna dessa två gemensamt kan medföra låter fan inte roliga!
Citera
2013-12-12, 23:30
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toober
vad tror ni: kille på 75kg, har tagit mdma typ 10ggr totalt.
190mg sen refill på 90mg efter typ en timme? Eller hur nära ska påfyllning vara? av erfarenhet säger mig att på peaken är man inte direkt på tanken att refilla och lätt hänt (?) att man kör "för sent".

Tack på förahnd!
280 mg låter jävligt mycket. Jag väger strax mer än du och tar max 200 mg vilket får mig att nästan däcka i soffan/sängen.
Citera
2013-12-13, 00:03
Medlem
Norrlandsnagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
280 mg låter jävligt mycket. Jag väger strax mer än du och tar max 200 mg vilket får mig att nästan däcka i soffan/sängen.

Jag väger 78 kg och bombar mellan 250-300 och klarar inte av stå still när de är musik igång... Det är lite inviduellt men jag orkar aldrig ta refill under tiden, man har ju fokus på annat
Citera
2013-12-13, 04:27
Medlem
Abzints avatar
Citat:
Är det safe att ta ecstasy 1 dygn efter senaste tjack-intaget eller ska man vänta längre?
Tänker då på neurotoxicitet, dopamin/serotonin som tas upp i fel receptorer allt det där man har läst om.

Nej sa dom till mig när jag ställde samma fråga man skulle vänta i ca en vecka annars skulle det vara risk för hjärnskador.
Citera
2013-12-13, 12:34
Medlem
narkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!

80-90kg och kan ta iaf 250mg utan att se ut som ett kioskmongo.
Vid 300mg+ så börjar man bli rättså fumlig och ögonen vobblar fint.

Nu har inte jag ätit extrema doser mdma, men tycker det är svårt att ta för mycket när det gäller just peaken osv, värre när det kommer till landning och dagen efter.

jag tycker den perfekta dosen är 200 eller 250mg i en knapp/bomb sen när det börjar slå på så tar man ca 100mg till. (inte för nybörjare)
Citera
2013-12-13, 17:06
Medlem
Citat:
Är det safe att ta ecstasy 1 dygn efter senaste tjack-intaget eller ska man vänta längre?
Tänker då på neurotoxicitet, dopamin/serotonin som tas upp i fel receptorer allt det där man har läst om.
Det är bara en hypotes någon kastat ur sig och som fått fäste som universell sanning, inget du behöver oroa dig över.

Själv tycker jag den inte går ihop för dem öre.
Senast redigerad av tjackroffe 2013-12-13 kl. 17:12.
Citera
2013-12-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krittos
Ställ tjack och E i jämförelse vad är att föredra enbart?
Beror på situationen.
På MDMA får du en magisk (för vissa överjordisk, men tycker det är en överdrift) upplevelse som slår det mesta du varit med om i två MAX tre timmar, sedan är kvällen slut hur mycket du än vill fylla på.
På tjack får du en utekväll utöver det vanliga som räcker så länge du vill och klarar av, men då mår man inte så mycket bättre än en skön fylletopp direkt rent känslomässigt.

Med båda två, ja då kan du räkna ut vad som händer.

Citat:
Dom skadorna dessa två gemensamt kan medföra låter fan inte roliga!
Överdrivet, skulle vara mer orolig för att jag knarkar potentiellt livsfarliga droger överhuvudtaget.
Citera
2013-12-13, 22:15
Medlem
ia015s avatar
Jag och en polare testade E första gången för ca 1,5 månader sedan, vi doserade ca 150mg var.

Vi delade upp en ~200mg Yellow Mario Bullet 50/50 (~100mg) sedan delade upp ett annat piller på 4 bitar så vi kunde ta 1/4(~50mg) vi tog allt direkt och vi fick ett nice, mjukt och gott rus fast det var inte "party hard" känsla direkt.

Vi tänkte snart köra igen och vi tänkte denna gång ta ett helt piller på ca 200mg(Green Partyflocks, om någon har bra erfarenhet av dessa piller och liknande, snälla dela med dig med lite tips!) Våran tanke var att inte ha ett för långt rus, så vi vill inte dela upp dosen direkt. Är detta lagom mängd att köra på? Båda väger ca 70kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in