2013-12-16, 09:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuke
Funderar på att öppna ett sparkonto hos er då min ränta hos min nuvarande bank är nästan obefintlig. Men om jag nu skulle behöva ta ut pengarna innan bindningstiden, hur stor är avgiften för att få göra det?

Samt hur betalas räntan ut, är det en gång per år, eller månadsvis?

Vad roligt att du funderar på att öppna Sparkonto hos oss! Om du väljer ett bundet sparkonto har du inte möjlighet att ta ut pengarna mot en avgift och det är på grund av att våra tidsbundna konton är i samarbete med externa samarbetspartners. Du hittar alla våra Sparkonton och aktuella räntor här.

Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Finns det någon anledning varför man inte får se hela orderdjupet på Amerikanska börsen?

Precis som en annan användare skriver så är fler nivåer i orderdjupet för amerikanska aktier belagt med höga kostnader och vi har därför valt att endast visa en nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av 927
man undrar ju vad ni lägger fokus på rätt saker. det finns ju en del som daniel tidigare ha sagt att det skulle ses över men där har det inte hänt ett smack, tex sökfunktionen. den söker ju även på det som ingår i beskrivningen av en aktie (om bolaget) dvs man får fler orelevanta träffar

Att utveckla och förbättra sökfunktionen är ett väldigt stort projekt och under tiden vi hade påbörjat projektet så uppstod det problem med prestandan för vissa webbläsare och datorer som var tvunget att prioriteras högre än utvecklingsarbetet för sökfunktionen. Vi arbetar fortfarande på sökfunktionen och det kommer att komma en förbättrad version, jag kan däremot inte säga när detta kommer att lanseras.

Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Mycket bra är nya sajten generellt. Däremot har de fortfarande problem med "avvikande order" som inte alls är avvikande. Denna funktion borde gå att ta bort.

Från och med idag har vi nya system gällande detta. Vi kommer att ha igång båda systemen de närmaste dagarna för att säkerställa funktionaliteten. I slutet av veckan kommer vi bara använda det nya systemet om allting fungerar korrekt och du bör då inte längre uppleva problemet med avvikande order.

Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Ava är nere för mig, ger 404 not found

tbx men wtf

Vi upplevde problem med att nå sajten ett par minuter runt halv nio imorse men problemet avvärjdes ganska fort.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-17, 12:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
/Hanna, Avanza Bank
Hej!

Om det på min nota står likviddatum 2013-12-17, dvs idag, betyder det att jag kan begära återköp ur min KF idag utan att få betala ränta, eller måste jag vänta tills i morgon? Med andra ord, innebär likviddatum på morgonen eller på eftermiddagen?
Citera
2013-12-17, 12:52
Medlem
Att aktienamnet står i blått tycker jag är jättedumt. Trodde alla mina aktier var upp i morse när jag logga in.

Kom inte ihåg hur det såg ut innan med det var bättre. Antigen ha namnet i svart eller att namnet är rött eller blått beroende på hur aktien ligger till.
Citera
2013-12-17, 12:54
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej!

Om det på min nota står likviddatum 2013-12-17, dvs idag, betyder det att jag kan begära återköp ur min KF idag utan att få betala ränta, eller måste jag vänta tills i morgon? Med andra ord, innebär likviddatum på morgonen eller på eftermiddagen?

För likviddagar så räknar vi bankdagar, så om du har gjort affären den 12/12 så är det den 17/12 som är likviddagen. Du kan därför ta ut pengarna när du vill under dagen 17/12 utan att bli belastad med skuldränta.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-17, 12:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Att aktienamnet står i blått tycker jag är jättedumt. Trodde alla mina aktier var upp i morse när jag logga in.

Kom inte ihåg hur det såg ut innan med det var bättre. Antigen ha namnet i svart eller att namnet är rött eller blått beroende på hur aktien ligger till.

Vi ändrade värdepappersnamnen till blått som ett steg i att förbättra läsbarheten på sajten då många kunder hade svårt att se den gröna färgen. Vi har gjort mätningar på färgerna för att se vilken färg som skulle passa bäst, där vi tog hänsyn till kontraster mot bakgrunden och dylikt, och då blev resultatet att den ljusblåa färgen fungerar bäst gällande läsbarheten.

Jag förstår däremot vad du menar. Jag kommer att ta vidare din feedback till berörda avdelningar och utvecklare. Vi uppskattar att du tar dig tiden att framföra dina synpunkter, det hjälper oss framåt i arbetet.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-17, 13:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
/Hanna, Avanza Bank
Tack Hanna och tack för världens bästa support!
Citera
2013-12-17, 16:40
Bannlyst
Vart har nollinjen i grafen tagit vägen?

Man brukade kunna se var nollan var i form av en linje. Kan ni lägga in den?
Citera
2013-12-17, 17:23
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.bergkamp
Vart har nollinjen i grafen tagit vägen?

Man brukade kunna se var nollan var i form av en linje. Kan ni lägga in den?

Är det den röda linjen i grafen som visar gårdagens stängningskurs du saknar? Denna ska finnas kvar i våra grafer dock syns linjen inte i graferna på börsskärmen. Om jag missförstår dig och ditt önskemål så återkom gärna.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-18, 13:37
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Vill snygga upp mina portföljer lite och flytta över ett värdepapper från KF till min ISK, hur gör man det på lättast möjliga vis? Avgifter?
Citera
2013-12-18, 13:47
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Vill snygga upp mina portföljer lite och flytta över ett värdepapper från KF till min ISK, hur gör man det på lättast möjliga vis? Avgifter?

Hej,
Då man inte får flytta ut värdepapper ur en KF skulle du behöva sälja av värdepappret för att sedan flytta över pengarna till ditt ISK och där sedan köpa upp aktierna igen. För denna typ av överföring utgår endast vanligt courtage för sälj och köp dock kan det vara bra att tänka på att din insättning till ISK kommer med i ditt beskattningsunderlag, vilket alla insättningar till denna kontoform gör.

Tänk även på att det är tre likviddagar vid aktiehandel så om du säljer dina aktier och flyttar över pengarna direkt så får du betala ränta på summan du överför till dess att dessa tre bankdagar passerat. Om du vill undvika denna ränta så behöver du vänta tre bankdagar innan du begär din överföring av likvider efter din försäljning.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-18, 15:10
Medlem
annanmedlems avatar
En annan sak man kan göra är att välja att göra en portföljrapport och sedan klicka för flera konton.
Citera
2013-12-18, 22:38
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Hej
/Sanna, Avanza Bank
Hej!

Superlånet är nere i 1,75% men i mina depåer står det "Låna via Superlånet till 2,52 % ränta".

Sen undrar jag var jämföra fonder tog vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in