2015-05-24, 11:13
Medlem
Isnatts avatar
Var är brytpunkterna i courtageklasserna? Alltså vid vilka summor är det bäst att ha en viss courtageklass?
Citera
2015-05-24, 11:52
Medlem
KarlDenMindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Var är brytpunkterna i courtageklasserna? Alltså vid vilka summor är det bäst att ha en viss courtageklass?

Kolla Avanza.se -> Kundservice -> Frågor & svar -> Handel och värdepapper -> Courtage och handelsavgifter istället för Flashback .

Länk: https://www.avanza.se/kundservice/kundservice/fragor-svar/handel-vardepapper/courtage-handelsavgifter.html
Citera
2015-05-24, 22:15
Avslutad
Var kan jag se dagens utveckling av aktieportföljen i realtid?
Citera
2015-05-25, 12:00
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Någon mer som har problem att ladda forumet och artiklarna gång på gång? Verkar vara serverlagg, extremt irriterande.

Hej!

Vi har inte fått några rapporter om tekniska problem under gårdagen. Kvarstår problemen så fungerar det i många fall med att rensa både cache och cookies i webbläsaren. Om inte det hjälper så slå gärna en signal in till oss så kollar vi gärna närmare på problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Var kan jag se dagens utveckling av aktieportföljen i realtid?

Du kan se din procentuella utveckling på dina aktier om du klickar på Mina sidor / Kontoöversikt / Värdepapper (den vyn som slår samman dina depåers värdepapper). Där framgår dina aktiers utveckling längst ned under rubriken "totalt alla aktier". Det går även att skapa en portföljrapport från en dag till en annan för att se utvecklingen under endast en dag.

Vi har pratat om möjligheten att göra det lättare att se utvecklingen i kronor och i procent från en dag till en annan, men det har ännu inte prioriterats att utvecklas.

/Dan, Avanza
Citera
2015-05-25, 14:32
Medlem
framtands avatar
Har någon med avanza-konto fått Gaming Corps aktier registrerade än? Det börjar bli oroligt här, betalade in via en avi dessutom och jag litar inte fullt ut på low-tech som kommer i brevlådan.
Citera
2015-05-25, 16:53
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Har någon med avanza-konto fått Gaming Corps aktier registrerade än? Det börjar bli oroligt här, betalade in via en avi dessutom och jag litar inte fullt ut på low-tech som kommer i brevlådan.

Hej!

Vi har börjat boka in de aktier som vi har fått levererade, och det kommer vi att fortsätta göra löpande i takt med att vi får ytterligare leverans av aktier. Är du lite orolig så skulle jag höra av mig till emissionsinstitutet och höra hur det går med just dina aktier.

Vi kommer hur som helst att boka in dem så fort vi får dem överskickade.

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-05-25, 17:25
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi har börjat boka in de aktier som vi har fått levererade, och det kommer vi att fortsätta göra löpande i takt med att vi får ytterligare leverans av aktier. Är du lite orolig så skulle jag höra av mig till emissionsinstitutet och höra hur det går med just dina aktier.

Vi kommer hur som helst att boka in dem så fort vi får dem överskickade.

/Kristoffer, Avanza

Jag tackar för informationen! Vet att vissa hos Nordnet fått sina redan därav en del av min oro men är arbetet pågående så väntar jag nog en stund till. Vet du när kan de börja handlas med? Första angivna datum har ju passerat så det gäller väl inte längre.
Citera
2015-05-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Jag hade uppskattat om det fanns en möjlighet att dela upp sitt innehav i portföljen genom olika "fack". Att man kan gruppera aktieinnehavet i ens portfölj, så att inte alla aktier står på samma ställe i kronologisk ordning. T.ex så kan jag välja att döpa en energidel i min portfölj, och på så sätt gruppera alla mina energibolag tillsammans och se utveckling för just denna del av portföljen. Eller skapa en del där jag lägger mina swingar och mitt långsiktiga sparande tex. Kort och gott hade jag velat se en möjlighet att ordna min portfölj efter mina behov, istället för att alla aktier ligger i samma säck.

Det hade även vart strålande med en extrafunktion som gör att man kan dölja en del av innehavet, där man kan lägga alla förlustaktier som man vägrar släppa taget om men inte vill se varje dag. Känns bättre för magen när det enbart visas blått i portföljen!

Citat:
Det är en kul idé!
Jag tar den vidare till våra utvecklare. Kommer du på fler förbättringsförslag får du gärna inkomma med dessa till oss också.

/Sanna, Avanza Bank

Detta är funktioner som jag länge funderat på och efter lite sökande så hittade jag att ämnet redan behandlats här, dock för ganska längesedan. Finns det några planer på att införa dessa funktioner?
Citera
2015-05-26, 13:56
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Jag tackar för informationen! Vet att vissa hos Nordnet fått sina redan därav en del av min oro men är arbetet pågående så väntar jag nog en stund till. Vet du när kan de börja handlas med? Första angivna datum har ju passerat så det gäller väl inte längre.

Det var så lite!

Att de har fått sina tilldelade beror troligen hur snabbt deras betalning nådde emissionsinstitutet. Har du betalat och angett rätt konto finns det ingen anledning till oro, det är bara att vänta in leverans av aktierna. Vad gäller första handelsdag så är den beräknad till 4 juni, vilket du kan läsa mer om här.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenStorste
Detta är funktioner som jag länge funderat på och efter lite sökande så hittade jag att ämnet redan behandlats här, dock för ganska längesedan. Finns det några planer på att införa dessa funktioner?

Hej!

Vi får in väldigt mycket bra kundförslag, som vi alltid måste prioritera mot varandra. Jag kan se att vi har tagit emot det här förbättringsförslaget tidigare men dessvärre är det inget som har prioriterats gentemot de funktioner vi har utvecklat under tiden. I och med att vi är en lågprisaktör måste vi hålla relativt hårt i utvecklingsresurser, då våra låga kostnader är en förutsättning för att kunna erbjuda riktigt låga priser.

Jag kommer att ta förslaget vidare ett varv till, men jag kan inte lova att det är något som är på gång i närtid.

/Kristoffer, Avanza
Citera
2015-05-27, 17:36
Medlem
Nevermind.
Citera
2015-05-27, 18:33
Bannlyst
Citat:

Men det där med själar och Avanza låter helt uppåt väggarna. We come in peace!

/Dan, Avanza

Försök inte spela oskyldig Dan.

Men seriöst så levererar ni på Avanza kundservice i världsklass. Och ni är opolitiska till skillnad från Nordkoreanet och vill iallafall inte uttalat mörda mig vilket ni ska ha kudos för.
Citera
2015-05-28, 11:10
Medlem
r0lands avatar
Citat:
Tja,

Tack för din input! Jag ska absolut framföra ditt önskemål. Vi har tyvärr inte några planer på att lägga till dessa den närmaste tiden, men jag ska se om vi kan se över möjligheten i framtiden. Skillnaden för index är att vi har annorlunda avtal kring dessa som gör att vi inte alltid kan behandla dem på riktigt samma sätt som övriga instrument på sajten.

/Dan, Avanza

Kan ni inte ens lyckas göra det på era certifikat? Bull-instrumenten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in