2013-12-19, 08:59
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Hej!

Superlånet är nere i 1,75% men i mina depåer står det "Låna via Superlånet till 2,52 % ränta".

Sen undrar jag var jämföra fonder tog vägen.

Hej Celeno,

Det stämmer att vi sänkt räntan för superlånet till från 1,75% dock så gäller denna ränta för våra Premium kunder. Som Bas kund kan man låna superlånet till räntan 2,26%.

Är det så att du är Premium-kund och därför ska ha den lägre räntan så hör gärna av dig till oss på 08-562 250 00 så ska vi undersöka ditt specifika konto närmre.

Jämför fonder kan du numera göra direkt vid din översikt för din depå, längst ner och ute till höger under dina värdepapper. Du kan även jämföra fonder som du inte har ditt innehav via vår fondlista som du finner via Spara & Placera, Fonder, Lista. Även i listan finner du funktionen längst ut till höger.

/ Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-19, 09:08
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det stämmer att vi sänkt räntan för superlånet till från 1,75% dock så gäller denna ränta för våra Premium kunder. Som Bas kund kan man låna superlånet till räntan 2,26%.
Ok, tack. Ser att det justerats nu och står 2,26.

Kanske skulle bli premium-kund då. Inga undantag för platina-kunder?
Citat:
Du kan även jämföra fonder som du inte har ditt innehav via vår fondlista som du finner via Spara & Placera, Fonder, Lista. Även i listan finner du funktionen längst ut till höger.

/ Sanna, Avanza Bank
Tack!
Citera
2013-12-19, 09:22
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Ok, tack. Ser att det justerats nu och står 2,26.

Kanske skulle bli premium-kund då. Inga undantag för platina-kunder?

Tack!

Självklart får du gärna ändra din kundkategori till Premium. Detta kan du göra själv direkt via sajten under Mina sidor, Profil, Min profil.

Såvida du är Premium-kund och har innehav som är godkända för superlånet så får du automatiskt superlånet och till räntan 1,75%. Listan för de värdepapper som är godkända finner du här.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-19, 18:08
Medlem
927s avatar
Citat:
Vi ändrade värdepappersnamnen till blått som ett steg i att förbättra läsbarheten på sajten då många kunder hade svårt att se den gröna färgen. Vi har gjort mätningar på färgerna för att se vilken färg som skulle passa bäst, där vi tog hänsyn till kontraster mot bakgrunden och dylikt, och då blev resultatet att den ljusblåa färgen fungerar bäst gällande läsbarheten.

Jag förstår däremot vad du menar. Jag kommer att ta vidare din feedback till berörda avdelningar och utvecklare. Vi uppskattar att du tar dig tiden att framföra dina synpunkter, det hjälper oss framåt i arbetet.

/Hanna, Avanza Bank

varför inte svart eller mörkbått? kollar man i depån så finns det svart fet text där och den tycker jag syns bäst. alltså jämför förändringen i blått, med det sammanlagda inköpsumman i svart.

en bra sak nordnets aktielistor är + som gör att man kan se orderdjup och senaste avslut utan att behöva öppna upp ett nytt fönster.

sajten: när man klickar på köp så öppnas ett fönster men bara typ till hälften och man måste scrolla eller klickdra det för att få bättre överblick.

trader (gäller ej sajten?): igår kväll så förlängde jag datum på tre ordrar, två av dessa makulerades men återskapades inte så jag fick lägga nya. alla skulle gälla till samma datum, inget problem bara man vet om det. ändrar man en limit så makuleras ju den ordern och det läggs automatisk en ny.
hade jag gjort detta på sajten så kanske det blivit som jag tror men tidigare har jag märkt att trader och sajten ej synkar så därför gör jag allt i trader fast den är ju buggig så....
arise förlängdes men inte addnode eller intellecta
Senast redigerad av 927 2013-12-19 kl. 18:15.
Citera
2013-12-20, 10:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
varför inte svart eller mörkbått? kollar man i depån så finns det svart fet text där och den tycker jag syns bäst. alltså jämför förändringen i blått, med det sammanlagda inköpsumman i svart.

en bra sak nordnets aktielistor är + som gör att man kan se orderdjup och senaste avslut utan att behöva öppna upp ett nytt fönster.

sajten: när man klickar på köp så öppnas ett fönster men bara typ till hälften och man måste scrolla eller klickdra det för att få bättre överblick.

trader (gäller ej sajten?): igår kväll så förlängde jag datum på tre ordrar, två av dessa makulerades men återskapades inte så jag fick lägga nya. alla skulle gälla till samma datum, inget problem bara man vet om det. ändrar man en limit så makuleras ju den ordern och det läggs automatisk en ny.
hade jag gjort detta på sajten så kanske det blivit som jag tror men tidigare har jag märkt att trader och sajten ej synkar så därför gör jag allt i trader fast den är ju buggig så....
arise förlängdes men inte addnode eller intellecta

Vi har utvärderat olika färgsättningar och just när det gäller svart färg så riskerar det att bli väldigt livlöst på sidan. Det kan såklart diskuteras vilken text som kan vara svart och vilken text som kan vara en annan färg, men det är också viktigt att det ser lika ut för alla listor. Jag ska även poängtera att vi givetvis kommer att lyssna på våra kunder och vad ni tycker fungerar bra. Det kan alltså komma att omvärderas.

Beträffande orderdjupet så ser du i aktielistan, om du klickar på fliken "kurs" högst upp, både aktiens kurs, senaste köp/sälj och högst/lägst. Du får alltså översta nivån på orderdjupet, men det är oftast det som är viktigast.

Du kan under Mina sidor / Profil / Sajtinställningar göra inställningar för om du vill ha en nya sida när du kommer till orderfönstret eller om du vill att orderläggningen öppnas i ditt befintliga fönster. Beträffande att sidan skalas ned något så ska jag ta upp det med utvecklarna. Jag kan hålla med om att i alla fall hela rutan för senaste avslut ska komma med.

Jag förmodar att du menar Avanza Trader och inte någon av de andra traderprogrammen som vi har. Du bör mycket riktigt se din order i tradern samt på hemsidan och vice versa. Har du kontrollerat datumets intervall så att du inte har försökt lägga en order för en längre tid än du har möjlighet till. I annat fall så prova att lägga en order från tradern och se om den dyker upp på vår hemsida och tvärt om, och se om du ser något mönster.

Återkom gärna om du inte får det att fungera, eller skicka ett meddelande från inloggat läge så tittar vi på om det kan vara en bugg i tradern.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-12-23, 01:15
Medlem
927s avatar
Citat:
Vi har utvärderat olika färgsättningar och just när det gäller svart färg så riskerar det att bli väldigt livlöst på sidan. Det kan såklart diskuteras vilken text som kan vara svart och vilken text som kan vara en annan färg, men det är också viktigt att det ser lika ut för alla listor. Jag ska även poängtera att vi givetvis kommer att lyssna på våra kunder och vad ni tycker fungerar bra. Det kan alltså komma att omvärderas.

Beträffande orderdjupet så ser du i aktielistan, om du klickar på fliken "kurs" högst upp, både aktiens kurs, senaste köp/sälj och högst/lägst. Du får alltså översta nivån på orderdjupet, men det är oftast det som är viktigast.

Du kan under Mina sidor / Profil / Sajtinställningar göra inställningar för om du vill ha en nya sida när du kommer till orderfönstret eller om du vill att orderläggningen öppnas i ditt befintliga fönster. Beträffande att sidan skalas ned något så ska jag ta upp det med utvecklarna. Jag kan hålla med om att i alla fall hela rutan för senaste avslut ska komma med.

Jag förmodar att du menar Avanza Trader och inte någon av de andra traderprogrammen som vi har. Du bör mycket riktigt se din order i tradern samt på hemsidan och vice versa. Har du kontrollerat datumets intervall så att du inte har försökt lägga en order för en längre tid än du har möjlighet till. I annat fall så prova att lägga en order från tradern och se om den dyker upp på vår hemsida och tvärt om, och se om du ser något mönster.

Återkom gärna om du inte får det att fungera, eller skicka ett meddelande från inloggat läge så tittar vi på om det kan vara en bugg i tradern.

/ Dan, Avanza Bank

har aldrig funderat på om nån sida är livlös eller ej men går man in på börsskärmen (iaf min) så är det ju lite som en sjuåring ritat. rött, blått, grönt, rosa, svart och grått. eftersom börsskärmen ännu inte är uppdaterad så skulle det ju va bra om man själv kunde välja färger och storlek. jag tror jag förstår varför ni vill ha det färgglatt, ni tror väl att folk gör mer affärer då.

om jag lägger köp eller säljorder så vill jag se hela djupet, speciellt i de aktier det är dålig omsättning.
dessutom ser man ju tidigare avslut i samma ruta, enkelt och snabbt. inget hoppa fram och tillbaka mellan listan och aktiesidan.
https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/kurslista/aktier.html

om jag kan välja ett visst datum så borde väl inte det va för långt fram? dessutom fungerade ju en ändring, alla tre var till samma datum.

det är en hel del buggar men jag tycker det är fel konstruerat, tex väljer jag ett konto under liggade order så visas det på alla ställen där samma val finns. å andra sidan verkar det finns positiva buggar, man ser samtliga avslut för alla konton fastän det är valt ett konto (istället för alla) men det svaret jag fått från kundtjänst är att buggarna kan endast åtgärdas med en ny version och det finns inga sånna planer nu. en annan halvstörande sak är att man kan endast va inloggad i 8 timmar, det skulle åtminstone va 9 timmar (räknat från halv 9 då man kan logga in, igen).
Citera
2013-12-23, 08:42
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
har aldrig funderat på om nån sida är livlös eller ej men går man in på börsskärmen (iaf min) så är det ju lite som en sjuåring ritat. rött, blått, grönt, rosa, svart och grått. eftersom börsskärmen ännu inte är uppdaterad så skulle det ju va bra om man själv kunde välja färger och storlek. jag tror jag förstår varför ni vill ha det färgglatt, ni tror väl att folk gör mer affärer då.

om jag lägger köp eller säljorder så vill jag se hela djupet, speciellt i de aktier det är dålig omsättning.
dessutom ser man ju tidigare avslut i samma ruta, enkelt och snabbt. inget hoppa fram och tillbaka mellan listan och aktiesidan.
https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/kurslista/aktier.html

om jag kan välja ett visst datum så borde väl inte det va för långt fram? dessutom fungerade ju en ändring, alla tre var till samma datum.

det är en hel del buggar men jag tycker det är fel konstruerat, tex väljer jag ett konto under liggade order så visas det på alla ställen där samma val finns. å andra sidan verkar det finns positiva buggar, man ser samtliga avslut för alla konton fastän det är valt ett konto (istället för alla) men det svaret jag fått från kundtjänst är att buggarna kan endast åtgärdas med en ny version och det finns inga sånna planer nu. en annan halvstörande sak är att man kan endast va inloggad i 8 timmar, det skulle åtminstone va 9 timmar (räknat från halv 9 då man kan logga in, igen).

Vi tar vidare dina synpunkter och önskemål till berörda avdelningar hos oss. När det gäller dina problem med tradern och dina makulerade orders så kan jag dessvärre inte svara på vad som skett men om du vill att vi undersöker ditt ärende närmre så hör gärna av dig till vår kundtjänst på 08+562 250 00 så ska vi felsöka vad som kan ha skett.

Under dina aktuella orders så är det ett aktivt val från vår sida att visa samtliga aktuella orders oavsett om du har valt ett specifikt konto. Detta för att inte man lätt ska se alla sina orders utan att behöva byta flik eller konto.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-23, 20:51
Medlem
Hade mitt lösenord sparat till inloggningen på två datorer. En dag så slutade det fungera på båda datorerna av någon anledning. Samt att jag vet precis vad för lösenord jag hade. Väldigt underligt. Kunde dock fortsättningsvis logga in via mitt BankID.

Hur som helst så krävs det att man känner till sitt lösenord då man skall signera avtal. Orkade inte bråka om de 29 kronorna ett nytt lösenord kostar och beställde därför ett nytt, vilket jag nu har framför mig. Men inte heller det funkar. Jag vet ju att jag har rätt användarnamn, så begriper inte vad som kan vara tokigt.

Någon som beställt nytt lösenord och som haft samma problem? Eller missar jag något steg som krävs då man fått nytt lösenord?

En intressant iakttagelse med det utskickade lösenordet är att det saknar siffror. Vilket är ett krav då man vanligtvis väljer lösenord. Märkligt.
Senast redigerad av Bomer 2013-12-23 kl. 20:56.
Citera
2013-12-27, 09:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Hade mitt lösenord sparat till inloggningen på två datorer. En dag så slutade det fungera på båda datorerna av någon anledning. Samt att jag vet precis vad för lösenord jag hade. Väldigt underligt. Kunde dock fortsättningsvis logga in via mitt BankID.

Hur som helst så krävs det att man känner till sitt lösenord då man skall signera avtal. Orkade inte bråka om de 29 kronorna ett nytt lösenord kostar och beställde därför ett nytt, vilket jag nu har framför mig. Men inte heller det funkar. Jag vet ju att jag har rätt användarnamn, så begriper inte vad som kan vara tokigt.

Någon som beställt nytt lösenord och som haft samma problem? Eller missar jag något steg som krävs då man fått nytt lösenord?

En intressant iakttagelse med det utskickade lösenordet är att det saknar siffror. Vilket är ett krav då man vanligtvis väljer lösenord. Märkligt.

Hej,
Det låter som att din inloggning är spärrad för inloggning med användarnamn och lösenord. Dock ska denna spärr tas bort när det skickas ut ett nytt lösenord till dig. För att kontrollera din inloggning och om problemet beror på just detta skulle jag behöva be dig höra av dig till oss på telefon 08-562 250 00 så kan vi kika närmre på ditt konto och inloggning.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-02, 20:17
Medlem
har en kapitalförsäkring hos avanza.
har sålt av fonder osv och vill föra över pengar till min personkonto, hur jag ska göra?
Citera
2014-01-03, 09:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajen86
har en kapitalförsäkring hos avanza.
har sålt av fonder osv och vill föra över pengar till min personkonto, hur jag ska göra?

Hej,
Du kan begära ett uttag från en kapitalförsäkring direkt på vår hemsida om du har minst 1000kr kvar på kontot samt den summa som är reserverad för avkastningskatt.

Uttaget begär du via Mina sidor, Överföringar och Uttag som du finner i vänstermenyn.

Om du önskar ta ut även de sista 1000kr så behöver du begära ett så kallat helt återköp och försäkringen/kontot kommer då även avslutas. Uttaget/återköpet begär du via följande blankett som du sedan skickar in till oss via post.

https://www.avanza.se/avanzabank/hem/konton/blanketter/kapitalforsakring/kapitalforsakring_uttag.pdf

Observera att man inte, enligt kontots villkor har lov att göra ett helt återköp förrän först ett år efter första insättningen gjorts.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2014-01-04, 20:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Varför i helvete är sidan helt jävla obrukbar om man använder en iPad?
Appen är ju också helt värdelös, går ej att använda med mobilt BankID och appen är gjord för iPhone.

Illa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in