Citat:
Ursprungligen postat av
AvanzaBank
Vi har utvärderat olika färgsättningar och just när det gäller svart färg så riskerar det att bli väldigt livlöst på sidan. Det kan såklart diskuteras vilken text som kan vara svart och vilken text som kan vara en annan färg, men det är också viktigt att det ser lika ut för alla listor. Jag ska även poängtera att vi givetvis kommer att lyssna på våra kunder och vad ni tycker fungerar bra. Det kan alltså komma att omvärderas.
Beträffande orderdjupet så ser du i aktielistan, om du klickar på fliken "kurs" högst upp, både aktiens kurs, senaste köp/sälj och högst/lägst. Du får alltså översta nivån på orderdjupet, men det är oftast det som är viktigast.
Du kan under Mina sidor / Profil / Sajtinställningar göra inställningar för om du vill ha en nya sida när du kommer till orderfönstret eller om du vill att orderläggningen öppnas i ditt befintliga fönster. Beträffande att sidan skalas ned något så ska jag ta upp det med utvecklarna. Jag kan hålla med om att i alla fall hela rutan för senaste avslut ska komma med.
Jag förmodar att du menar Avanza Trader och inte någon av de andra traderprogrammen som vi har. Du bör mycket riktigt se din order i tradern samt på hemsidan och vice versa. Har du kontrollerat datumets intervall så att du inte har försökt lägga en order för en längre tid än du har möjlighet till. I annat fall så prova att lägga en order från tradern och se om den dyker upp på vår hemsida och tvärt om, och se om du ser något mönster.
Återkom gärna om du inte får det att fungera, eller skicka ett meddelande från inloggat läge så tittar vi på om det kan vara en bugg i tradern.
/ Dan, Avanza Bank
har aldrig funderat på om nån sida är livlös eller ej men går man in på börsskärmen (iaf min) så är det ju lite som en sjuåring ritat. rött, blått, grönt, rosa, svart och grått. eftersom börsskärmen ännu inte är uppdaterad så skulle det ju va bra om man själv kunde välja färger och storlek. jag tror jag förstår varför ni vill ha det färgglatt, ni tror väl att folk gör mer affärer då.
om jag lägger köp eller säljorder så vill jag se hela djupet, speciellt i de aktier det är dålig omsättning.
dessutom ser man ju tidigare avslut i samma ruta, enkelt och snabbt. inget hoppa fram och tillbaka mellan listan och aktiesidan.
https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/kurslista/aktier.html
om jag kan välja ett visst datum så borde väl inte det va för långt fram? dessutom fungerade ju en ändring, alla tre var till samma datum.
det är en hel del buggar men jag tycker det är fel konstruerat, tex väljer jag ett konto under liggade order så visas det på alla ställen där samma val finns. å andra sidan verkar det finns positiva buggar, man ser samtliga avslut för alla konton fastän det är valt ett konto (istället för alla) men det svaret jag fått från kundtjänst är att buggarna kan endast åtgärdas med en ny version och det finns inga sånna planer nu. en annan halvstörande sak är att man kan endast va inloggad i 8 timmar, det skulle åtminstone va 9 timmar (räknat från halv 9 då man kan logga in, igen).