2013-12-06, 13:03
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
När jag är på utloggad på sidan med min Ipad laddar allt hur snabbt som helst. Men när jag är inloggad slutar aldrig de två Placerarutorna ladda när man går in på en aktieinformation. Dessutom fungerar inte autokurser. Kan inte handla heller....

Det låter spontant som att du har privat surf aktiverat på din iPad. Du ser detta genom att det övre listen i webbläsaren är grå/svart istället för ljus. Stäng av den funktionen, samt rensa därefter cookies och cache under inställningar.

Återkom gärna från inloggat läge så får vi felsöka närmare i våra loggar om det inte skulle visa sig hjälpa.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-12-06, 13:09
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det låter spontant som att du har privat surf aktiverat på din iPad. Du ser detta genom att det övre listen i webbläsaren är grå/svart istället för ljus. Stäng av den funktionen, samt rensa därefter cookies och cache under inställningar.

Återkom gärna från inloggat läge så får vi felsöka närmare i våra loggar om det inte skulle visa sig hjälpa.

/ Dan, Avanza Bank

Det stämmer Dan. Nu fungerar sidan som den ska. Tack!
Citera
2013-12-12, 16:21
Medlem
Har testat Nordnet i lite över en månad nu, men jag kommer gå tillbaka till Avanza. Nya Avanza må vara annorlunda men är fortfarande mycket bättre än Nordnet..
Citera
2013-12-12, 16:58
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asguk
Har testat Nordnet i lite över en månad nu, men jag kommer gå tillbaka till Avanza. Nya Avanza må vara annorlunda men är fortfarande mycket bättre än Nordnet..

Vad kul att höra att du väljer att gå tillbaka till oss igen. Du är hjärtligt välkommen tillbaka och tveka inte att höra av dig om du kommer på förbättringsförslag för vår sajt.

/Sanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-12, 21:42
Medlem
bernankes avatar
Sök-funktionen är klart försämrad. Om jag t ex söker på Tele2 hamnar A-aktien ovanför B-aktien. Hur rimligt är det? Dessutom är sökresultaten så tjocka att min monitor endast rymmer typ fyra träffar innan jag måste skrolla. Det ser säkert jättefränt ut för er utvecklare på en 30" Mac-skärm men knappast för oss vanliga användare. Och om jag söker på Investor är aktien tredje träffen efter några värdelösa amerikanska bolag. Ni kan väl skräddarsy sökfunktionen lite efter målgruppen?
Citera
2013-12-13, 10:07
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Sök-funktionen är klart försämrad. Om jag t ex söker på Tele2 hamnar A-aktien ovanför B-aktien. Hur rimligt är det? Dessutom är sökresultaten så tjocka att min monitor endast rymmer typ fyra träffar innan jag måste skrolla. Det ser säkert jättefränt ut för er utvecklare på en 30" Mac-skärm men knappast för oss vanliga användare. Och om jag söker på Investor är aktien tredje träffen efter några värdelösa amerikanska bolag. Ni kan väl skräddarsy sökfunktionen lite efter målgruppen?

Vi vet att sökfunktionen inte fungerar optimalt i nuläget och vi håller på att arbeta fram en ny sökfunktion. Det är således på gång en lösning för detta men jag kan tyvärr inte säga när den kommer att lanseras i nuläget. Jag framför givetvis dina synpunkter som en del i diskussionen.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-13, 23:33
Medlem
Funderar på att öppna ett sparkonto hos er då min ränta hos min nuvarande bank är nästan obefintlig. Men om jag nu skulle behöva ta ut pengarna innan bindningstiden, hur stor är avgiften för att få göra det?

Samt hur betalas räntan ut, är det en gång per år, eller månadsvis?
Citera
2013-12-14, 00:34
Medlem
Finns det någon anledning varför man inte får se hela orderdjupet på Amerikanska börsen?
Citera
2013-12-14, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
Finns det någon anledning varför man inte får se hela orderdjupet på Amerikanska börsen?
Börserna tar betalt dels för realtidskurser och extra betalt för om du vill se fler lager i orderboken. Avanza anser antagligen att det inte är värt att betala för orderdjupet så att deras kleti- och pletikunder får tillgång till det.
Citera
2013-12-15, 12:34
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vi vet att sökfunktionen inte fungerar optimalt i nuläget och vi håller på att arbeta fram en ny sökfunktion. Det är således på gång en lösning för detta men jag kan tyvärr inte säga när den kommer att lanseras i nuläget. Jag framför givetvis dina synpunkter som en del i diskussionen.

/Hanna, Avanza Bank

man undrar ju vad ni lägger fokus på rätt saker. det finns ju en del som daniel tidigare ha sagt att det skulle ses över men där har det inte hänt ett smack, tex sökfunktionen. den söker ju även på det som ingår i beskrivningen av en aktie (om bolaget) dvs man får fler orelevanta träffar
Citera
2013-12-15, 23:46
Medlem
Mycket bra är nya sajten generellt. Däremot har de fortfarande problem med "avvikande order" som inte alls är avvikande. Denna funktion borde gå att ta bort.
Citera
2013-12-16, 08:32
Medlem
Besvärjarens avatar
Ava är nere för mig, ger 404 not found

tbx men wtf
Senast redigerad av Besvärjaren 2013-12-16 kl. 08:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in