2013-12-18, 20:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP förhör med TL

Jag vet vem den mördade kvinnan är. Jag har aldrig pratat med henne. Genom Facebook har
jag fått vetskap om att hon hade eller haft ett förhållande med Kri*topher. Det här visste jag
innan hon mördades.

Ingen kan inbilla mig att inte MB också visste detta efter debaclet med att någon kontaktade AN via Facebook.
Att han inte intresserade sig för andra som umgicks intimt med VB är inte troligt. Dessutom är jag rätt säker på att VB berättade om KJ för MB. Främsta skälet kanske var att göra MB svartsjuk? MB tyckte nog om att ha sin älskarinna för sig själv och tömma sin säd när behoven uppstod med ensamrätt. Antagligen hade de snarare 40 träffar än 4-6 som han uppger. På denna punkt kunde han ljuga hur mycket som helst i förhören eftersom älskarinnan och den som kunde berättat sanningen var mördad.
Citera
2013-12-18, 20:34
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Håller inte alls med dig här överhuvudtaget:

Varför skulle MB inte säkert kunna veta att de raderade smsen inte gick att återskapa? Han är tekniskt kunnig så det borde han väl kunna veta/lista ut eller ta reda på relativt enkelt?

Det finns riskbenägna individer......

+ det krävs inte så mycket timing för att mötas upp på det sättet? de kan bara ha bestämt en tid!
Skulle du kunna förklara för mig vilka specifika tekniska kunskaper MB har som du syftar på?
Citera
2013-12-18, 20:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu är det ju som så, hur osannolikt det än låter, att MB har ett par ytterst nära vänner som jobbar med avancerad IT/mobiltelefoni. En av dessa vänner (som för övrigt skriver i tråden) jobbar med i princip samma saker som IBAS. (Detta är inga spekulationer utan hundraprocentigt säkert).

Skulle inte förvåna mig om MB rådfrågat någon av dem hur man raderar sms permanent. Kanske hade MB anförtrott sig angående älskarinnan och sin oro över att det hela skulle uppdagas för AN.
Och de vännerna skulle också skydda en styckmördare, precis som hans polis och ev åklagarvänner då? Så många i en och samma lilla håla som utan att tveka skyddar någon som mördar och styckar småtjejer, låter det verkligen sannolikt?
Citera
2013-12-18, 20:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Och de vännerna skulle också skydda en styckmördare, precis som hans polis och ev åklagarvänner då? Så många i en och samma lilla håla som utan att tveka skyddar någon som mördar och styckar småtjejer, låter det verkligen sannolikt?

Det handlar i så fall om EN vän som skyddar honom.

MB´s polisvänner tror givetvis inte att han är en styckmördare!
Citera
2013-12-18, 20:43
Medlem
Citat:

Men dom kan ju tipsat honom innan, när frågan bara var hur man "döljer" för sin fru att man har en älskarinna?
Citera
2013-12-18, 20:43
Moderator
OYs avatar
Har det nygifta paret vittnat och berättat om restaurangbesöket?
Citera
2013-12-18, 20:44
Medlem
highfives avatar
Citat:

Nu var det först den 20/5 som benen hittades. Det är 16 dagar som MB kunde få hjälp med detta. Kanske var skälet att om polisen hittade dessa SMS så skulle det vara besvärande för MB. VBs mobil visste han var ur bruk.
Citera
2013-12-18, 20:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men dom kan ju tipsat honom innan, när frågan bara var hur man "döljer" för sin fru att man har en älskarinna?

Wass, så löd tipset, ge VB täcknamneet Wass så har du ditt på det torra? Nja, jag tror inte att MB har fått tips av någon om hur man döljer en älskarinna, så angeläget var det nog inte, han älskade ju inte ens AN enligt ett vittnesmål, så vad hade det gjort om allting hade avslöjats för AN? TL säger också att det är MB som äger Sushi & te, hade inte resulterat i nedläggning av firman.
Citera
2013-12-18, 20:48
Medlem
ME077s avatar
FUP s 1071:

"Mikael sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. Francesca uppger att Vatchareeya inte kom på de 2 veckor som var kvar till Francesca åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj
som Mikael berättade detta. Mikael sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta. På fråga
vet Francesca inga fler detaljer än så."

Hur ska man tänka om det fetade..?
Citera
2013-12-18, 20:51
Medlem
Citat:
FUP s 1071:

"Mikael sa att hon därför fick börja träna i Luleå istället. Francesca uppger att Vatchareeya inte kom på de 2 veckor som var kvar till Francesca åkte till Grekland, detta var i slutet på april i början på maj
som Mikael berättade detta. Mikael sa att hans fru var väldigt arg på grund av detta. På fråga
vet Francesca inga fler detaljer än så."

Hur ska man tänka om det fetade..?

Att AN var skitarg på MB?
Citera
Medlem
Citat:
Skulle du kunna förklara för mig vilka specifika tekniska kunskaper MB har som du syftar på?

Mig veterligen har han sysslat med karate i 30 år. Utbildning i övrigt har inte framgått. Tydligen duktig på layout (?) - ospecifikt - men för mig låter det som att han möjligen kan något tillämpningsprogram snarare än förstå själva "hårdvaran".
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Det handlar i så fall om EN vän som skyddar honom.

MB´s polisvänner tror givetvis inte att han är en styckmördare!
Nja det har ju diskuterats i en evighet om att polisen inte utrett honom ordentligt för att han känner "dom" (fast han måste ju då även vara polare med åklagarna) och de därför inte vill riskera att få bekräftat den hemska sanningen om sin kompis. Och nu har han då också minst en polare som kanske skulle skydda honom genom att inte tala om för polisen att han bett om hjälp att radera messen. Personen skulle alltså vara så nära MB att den tycker den kan bortse från att MB KAN vara en styckmördare. Precis som hans poliskompisar. Och åklagarkompisar. Och hans fru.

Det börjar bara bli lite många som är potentiella försvarare av en styckmördare. Det är ju trots allt så att den absolut största majoriteten människor aldrig någonsin skulle skydda en person som mördar och styckar en ung flicka. Att då så pass många potentiella mördarbeskyddare skulle finnas i kretsen kring MB , och dessutom människor som inte har en kriminell historia, missbrukar droger eller liknande känns lite si så där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in