2013-12-14, 16:26
Medlem
VLAD0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Någon annan från malmö som reagerade på att de kallade rosengård för förstad? Det ligger ju typ 10 minuter från centrum, och innanför ringvägen. Och kan man verkligen säga att jägersro ligger utanför malmö? Det är ju så nära.
Låt dig inte luras av att programmet produceras i Göteborg. Här är det Stockholmsbenämningar som gäller.
Citera
2013-12-14, 22:01
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Helt rätt av Helen Alfredsson att skälla ut Christian Olsson när han drabbades av (tillfällig?) damp o rabblade upp meningslösa svarsalternativ utan paus när han såg att Helen satt o tänkte. Han och hans lag hade inget att vinna o allt att förlora på detta beteende så en utskällning var verkligen på sin plats. Jag blev faktiskt riktigt till freds.

Hennes lag kommer jag att heja på. Hon verkar varken vara PK eller ha damp, just de 2 kriterierna som nästan garanterar en plats i programmet, speciellt sedan de bytte programledare. Synd att det inte gick så bra o att hon troligtvis bara kommer få vara med i 2 avsnitt till.

Ja, men att kalla sin medspelare för idiot utan den minsta tillstymmelse till distans avslöjar henne som dryg och distanslös. Fittigt värre.
Citera
2013-12-14, 22:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Ja, men att kalla sin medspelare för idiot utan den minsta tillstymmelse till distans avslöjar henne som dryg och distanslös. Fittigt värre.

Jag skulle nog hellre beskriva henne som otålig och taktlös.
Citera
2013-12-14, 23:31
Medlem
polisbrickans avatar
[quote=polisbrickan|Ja, men att kalla sin medspelare för idiot utan den minsta tillstymmelse till distans avslöjar henne som dryg och distanslös. Fittigt värre.[/QUOTE]

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag skulle nog hellre beskriva henne som otålig och taktlös.

Det ställer jag upp på. Alltså: otålig, taktlös, fittig och utan distans. Tråkigt beteende i vilket fall, hon skämmer ut sig, och inte plockar hon poäng hos programledarna.

Å andra sidan, vad vore TV utan idioter?
Citera
2013-12-15, 08:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Fan vad kass det är att de inte visar en närbild på alternativen när man ska svara vad A, B och C är. Berglin känner man igen från 100 meter men de andra var ju omöjliga att se för oss som ser programmet på TV. När de väl visade alternativen hade de tävlande redan sagt svaren. Samma förra veckan med godiset. På Oldsbergs tid visade de alltid först upp de olika alternativen för oss tittare innan de gick över till burarna.

Det störde mig med, det finns säkert någon här som såg de andra på 100meters håll med men jag hade iaf ingen chans att se det varvid frågan precis som du säger var körd... Skärpning på det!
Citera
2013-12-15, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VLAD0
Låt dig inte luras av att programmet produceras i Göteborg. Här är det Stockholmsbenämningar som gäller.

Är det ordet förstad som skulle vara en sthlmbenämning? Kan nästan lova dig att majoriteten sthlmare aldrig hört det ordet tidigare. Ännu färre som sagt ordet.

Edit: Ska nästan dra till med att ordet knappt existerar i hela Mellansverige. Gör en sökning på ordet här på Flashback och dra slutsatser.
Senast redigerad av Attributt 2013-12-15 kl. 08:29.
Citera
2013-12-17, 01:04
Medlem
Någon som snappade upp att den föregivne språkvetaren Fredrik Lindström verkade blanda ihop anagram med palindrom efter musikfrågan strax innan 22:a minuten? Han säger "... vad mycket spännande namn här: Winnerbäck, Dan Hylander, Dan Hylander som ju inte är ett palindrom. Jag har försökt många gånger att ... Hyland och Rödan [vad säger han egentligen här?]". Oavsett vad han säger, så finns det ju inget att "försöka" när man skall avgöra om ett ord är palindrom eller ej.
Citera
2013-12-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vandermonde
Någon som snappade upp att den föregivne språkvetaren Fredrik Lindström verkade blanda ihop anagram med palindrom efter musikfrågan strax innan 22:a minuten? Han säger "... vad mycket spännande namn här: Winnerbäck, Dan Hylander, Dan Hylander som ju inte är ett palindrom. Jag har försökt många gånger att ... Hyland och Rödan [vad säger han egentligen här?]". Oavsett vad han säger, så finns det ju inget att "försöka" när man skall avgöra om ett ord är palindrom eller ej.

Det gjorde han inte. Han skojade till det genom att påstå att han försökt få namnet Hylander till ett palindrom, trots att det förstås är omöjligt. Han sa något i stil med "jag har försökt; R-E-D-N... men hur mycket man än vill det så är det inget palindrom".
Citera
2013-12-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Det gjorde han inte. Han skojade till det genom att påstå att han försökt få namnet Hylander till ett palindrom, trots att det förstås är omöjligt. Han sa något i stil med "jag har försökt; R-E-D-N... men hur mycket man än vill det så är det inget palindrom".
Det är möjligt, i så fall uppfattade jag inte det. Emellertid hade det ju räckt med att konstatera att första och sista bokstaven inte är lika.
Citera
2013-12-18, 17:33
Medlem
hittanemoos avatar
De som gör programmet verkar ju inte ha någon koll alls på Malmö, hoppas de har bättre koll på andra städer jag inte har så bra koll på. Svågerstorp är inte sista hållplats längre, det är Hyllie. Rosengård är ingen "förstad" eller förort, utan ligger faktiskt inne i Malmö stad, och var en egen stadsdel innan. Jägersro ligger runt hörnet från Rosengård och ligger således inte heller utanför Malmö. Dålig koll på Sveriges tredje största stad. För övrigt tråkigt att de inte längre har några frågor alls om städerna. Om tecknat och travsport på Malmö...
Citera
2013-12-18, 18:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
... övrigt tråkigt att de inte längre har några frågor alls om städerna. Om tecknat och travsport på Malmö...

Det har ju blivit ett signum för Luuk/Lindström att bara använda städerna som trampolin för att hoppa till vilka som helst frågor trist. Travsport kan ingen ha koll på längre eftersom ingen går på trav längre. Det är allt mer ett nummerspel. Annat var det på tiden då en diskvalificerad häst betecknades som "hängd" efter att fått en tredje "brasa" i sista sväng. Det gav å andra sidan luckan till den hårt "pullandes" i tredje inner.
Citera
2013-12-18, 20:34
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Del 5 av 13. I kvällens program möter debutanterna Martina Montelius och Dominika Peczynski veteranerna Ylva Hällen och Anna Charlotta Gunnarson. Musikgäst är Emil Svanängen.

Åh nej...inte dem där två, Anna Charlotta och Ylva!

Hoppas dock att Ylva har rakat av "mustachen" den här gången...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in