2013-12-06, 21:49
Medlem
Bror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tog det på Smultronstället. Eftersom de var i Lund förra veckan fanns Gränna kvar som alternativ. Ställde också in mig på svenska orter som inte har tåglinje.

Alaska på att de egentligen var "utomlands" i kombination med miljön.

London drog lagen faktiskt före jag tog det.

Stör mig lite på att jag inte kunde komma på Andrées medresenärer. Har ändå läst om färden och sett filmen ett par gånger.

Ja, tog den på Smultronstället också! Tänkte att det inte var Lund som de var i förra veckan, och inte Stockholm (där filmen börjar) heller.

Att det var frågan om en 50-tals skådespelare på "Vem där?" anade jag med tanke på att Cary Grant och Audrey Hepburn dök upp, men hade aldrig gissat på att det var Monroe!
Citera
2013-12-06, 22:44
Medlem
Är det bara jag som inte hittar det på SVT play??
Citera
2013-12-06, 22:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per__
Är det bara jag som inte hittar det på SVT play??

Det har inte kommit ut ännu.
Det bör väl komma inom ett par timmar.

Dock går det att gå in på http://www.svt.se/pa-sparet och se det där ifrån.
Senast redigerad av Neroxx 2013-12-06 kl. 23:01.
Citera
2013-12-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det har inte kommit ut ännu.
Det bör väl komma inom ett par timmar.

Ok. Tack för det! Trodde det alltid fanns efter en timma….
Citera
2013-12-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodo21
Jag är relativt säker på att han har sagt det ett flertal ggr även när inget lag har svarat före.

Då har du fel och kan sluta störa dig på det!

DukeSilver har rätt......
Citera
2013-12-07, 00:08
Medlem
Jodo21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Då har du fel och kan sluta störa dig på det!

DukeSilver har rätt......

Jag tror inte jag har fel.

Även om jag skulle ha det så är Luuk fortfarande en fjant som börjar grina & hetsa upp sig bara för att inte får läsa upp sina töntiga/barnsliga ledtrådar som bara han själv tycker är roliga och fyndiga.
Citera
2013-12-07, 07:01
Medlem
kostymnisses avatar
När de var i Alaska blev det enkelt, eller ja, jag kan bara en stad där och chansade på den...

London kan jag inte säga något om då lagen redan dragit i det läget och när man hör svaret är det ju gjutet...

Gränna var lättast. Totalt sett inte massa poäng denna direkt, inte ens värt att nämna det. Det var iaf betydligt svårare än de två inledande omgångarna.
Citera
2013-12-07, 08:43
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Helt rätt av Helen Alfredsson att skälla ut Christian Olsson när han drabbades av (tillfällig?) damp o rabblade upp meningslösa svarsalternativ utan paus när han såg att Helen satt o tänkte. Han och hans lag hade inget att vinna o allt att förlora på detta beteende så en utskällning var verkligen på sin plats. Jag blev faktiskt riktigt till freds.

Hennes lag kommer jag att heja på. Hon verkar varken vara PK eller ha damp, just de 2 kriterierna som nästan garanterar en plats i programmet, speciellt sedan de bytte programledare. Synd att det inte gick så bra o att hon troligtvis bara kommer få vara med i 2 avsnitt till.
Senast redigerad av Peter Gibbons 2013-12-07 kl. 08:45.
Citera
2013-12-07, 10:43
Medlem
Jag trodde Christian Olsson var mycket äldre när jag hört honom på radio.

London tog jag inte på någon av poängen ovanför två.
Anchorage tog jag på alla ledtrådar om Alaska
Gränna tog jag inte på någon av poängen ovanför två.

Klarade inte Grizzly man jag heller, men så har jag inte sett filmen heller. Londons frågor var enklare än Anchorages om vi säger så.
Citera
2013-12-07, 12:05
Medlem
DukeSilvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodo21
Jag är relativt säker på att han har sagt det ett flertal ggr även när inget lag har svarat före.

Relativt säker Jadå så att...

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Helt rätt av Helen Alfredsson att skälla ut Christian Olsson när han drabbades av (tillfällig?) damp o rabblade upp meningslösa svarsalternativ utan paus när han såg att Helen satt o tänkte. Han och hans lag hade inget att vinna o allt att förlora på detta beteende så en utskällning var verkligen på sin plats. Jag blev faktiskt riktigt till freds.

Christian såg att hon blev arg och ändå malde han på.... det vill säga att han såg hennes bristningsgräns och ville spränga den. Allt han sa i det läget var med mening. Jag förstår humorn i det och det var ganska kul.

Hans min när hon svarade Färöarna förklarar allt, han ville verkligen skrika ut "hur jävla dum är du" men kom med en geografisk förklaring istället.
Citera
2013-12-07, 12:32
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons

Hennes lag kommer jag att heja på. Hon verkar varken vara PK eller ha damp, just de 2 kriterierna som nästan garanterar en plats i programmet, speciellt sedan de bytte programledare. Synd att det inte gick så bra o att hon troligtvis bara kommer få vara med i 2 avsnitt till.

Handlar väl helt enkelt om hur mycket tävlingsmänniska man är. Olsson kanske inte bryr sig om han vinner eller ej och ville väl tramsa lite istället när de inte kunde svaret. Helena var dock den som tappade för jag tycker inte man ska kalla sin lagkamrat för idiot. Det var ett övertramp även om jag förstår hennes irritation.
Citera
2013-12-07, 14:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Handlar väl helt enkelt om hur mycket tävlingsmänniska man är. Olsson kanske inte bryr sig om han vinner eller ej och ville väl tramsa lite istället när de inte kunde svaret. Helena var dock den som tappade för jag tycker inte man ska kalla sin lagkamrat för idiot. Det var ett övertramp även om jag förstår hennes irritation.

Han tramsade ju även när han kunde svaret [björnfrossa] och lyckades så till vida undvika att svara rätt. Det var avgörande för matchutgången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in