2013-12-17, 23:31
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nja, jag är inte så säker. Tänk dig ett valdistrikt Rinkeby eller Rosengård. I vallokalen jobbar massa sossar och kommunister med ursprung från länder där man aldrig hört talas om demokrati. Klart som tusan att det finns risk att det fuskas hej vilt.

Det är väl tur att det inte bor så många SD-väljare där då så att inte valresultatet påverkas av fusk.
SD:s starkaste fästen är väl snarast i de valkretsar som gränsar till områden som Rosengård?
2013-12-17, 23:43
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag känner lite vadslagningsvibbar. Kanske är det nu dax att vi alla "lägger pengarna i käften", eller vad det nu blir översatt till Svenska.

Jag utmanade Rejdar i detta spörsmål innan förra valet 2010 och gissa vem som vann?

Det finns i historiken för de som har intresse...själv orkar jag söka.

Någon här som vågar satsa en slant på utfallet 2014? Mest nyfiken på hur Rejdar skulle satsa samt om han skulle våga länka till sin lottsedel.
2013-12-18, 02:28
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Jag utmanade Rejdar i detta spörsmål innan förra valet 2010 och gissa vem som vann?

Det finns i historiken för de som har intresse...själv orkar jag söka.

Någon här som vågar satsa en slant på utfallet 2014? Mest nyfiken på hur Rejdar skulle satsa samt om han skulle våga länka till sin lottsedel.
Jag kan tänka mig att sätta en slant på det där "SD under eller över 10 procent", värt vartenda öre vore det att reta gallfeber på er med det fram till valet

Jag förutspår att SD sjunker fram till maj, sen vet jag inte hur mycket det återhämtar sig efter det, men jag kan sätta en slant ändå för att det roar mig
2013-12-18, 02:34
Medlem
Flor-Idas avatar
Efter kvällens bombdåd mot en SD-man får vi nog räkna med att SD går ner i de telefonbaserade undersökningarna. Det kan inte finnas många som till en okänd i luren svarar ärligt på en sån fråga idag. De verkliga siffrorna kommer dock att fortsätta öka.
2013-12-18, 04:54
Medlem
PaterNoster777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Efter kvällens bombdåd mot en SD-man får vi nog räkna med att SD går ner i de telefonbaserade undersökningarna. Det kan inte finnas många som till en okänd i luren svarar ärligt på en sån fråga idag. De verkliga siffrorna kommer dock att fortsätta öka.
Jag tror att du kan ha helt rätt. Kanske får rejdar rätt ändå. Det kan kanske bli så att Sd kommer att sjunka i opiniosiffror räknat.

Det beror inte för att det skulle vara skämmigt att stå för Sd, utan för att ingen vill råka ut för hattidningen Expresens lejda stormtrupper från AFA/Expo.

Emellertid kan resultatet av denna typen av hettskampanjer som hattidningen Expressen ägnar sig åt där de med hjälp av dataintrång lägger upp åsiktsregister över personer som Thomas Matsson hatar knappast leda till något annat än att stödet för Sd kommer att stärkas.

Med terror kan man skämmas, men man får inga sympatier, endast förakt.
Vi, som tillhör de goda krafterna i samhället, kan inte se annat än med vämjelse på de allt mer desperata och besinningslösa metoder som sjuklövern och hatmedia använder sig av.
2013-12-18, 07:52
Medlem
Dreamstates avatar
Man får ju bara hoppas på att SD har ett stort antal väljare som helt enkelt inte visar sig i opinionen, vilket jag tror är rätt nära sanningen idag med åsiktsregistrering och bombdåd.

Vet faktiskt inte om jag själv hade svarat ärligt i en telefonundersökning.
2013-12-18, 08:16
Medlem
longbow4ys avatar
Tror att "Dra åt helvete" alternativet får en stor andel i nya opinionsundersökningar.
Vem vet, kanske blir det största partiet.

"Jag är Jim"
2013-12-18, 09:36
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jag förutspår att SD sjunker fram till maj, sen vet jag inte hur mycket det återhämtar sig efter det, men jag kan sätta en slant ändå för att det roar mig
Tack för det!
Det brukar ju gå tvärs emot vad du förutspår, så ditt uttalande lovar gott.
Jag är lugn.
2013-12-18, 18:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag kan tänka mig att sätta en slant på det där "SD under eller över 10 procent", värt vartenda öre vore det att reta gallfeber på er med det fram till valet

Du har malt om SD´s sjunkande trend länge nu, så det är väl lika bra du fortsätter, då vet vi att SD fortsätter stiga opinionen.
Ska vi säga 10 % i EU valet och 15 % i riksdagsvalet?
2013-12-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaterNoster777
Jag tror att du kan ha helt rätt. Kanske får rejdar rätt ändå. Det kan kanske bli så att Sd kommer att sjunka i opiniosiffror räknat.

Det beror inte för att det skulle vara skämmigt att stå för Sd, utan för att ingen vill råka ut för hattidningen Expresens lejda stormtrupper från AFA/Expo.

Emellertid kan resultatet av denna typen av hettskampanjer som hattidningen Expressen ägnar sig åt där de med hjälp av dataintrång lägger upp åsiktsregister över personer som Thomas Matsson hatar knappast leda till något annat än att stödet för Sd kommer att stärkas.

Med terror kan man skämmas, men man får inga sympatier, endast förakt.
Vi, som tillhör de goda krafterna i samhället, kan inte se annat än med vämjelse på de allt mer desperata och besinningslösa metoder som sjuklövern och hatmedia använder sig av.

Jag tror också att vi kommer att få se ett märkbart hack ned i undersökningarna efter den senaste tidens åsiktsregistrering, uthängning och repressalier mot både politiker och privatpersoner.

Det vi ser är något helt unikt i en västlig demokrati, att människor faktiskt har anledning att kalkylera om det är tillrådligt att svara ärligt i en opinionsundersökning, vare sig på nät eller telefon.

De tama och mycket spridda protesterna i etablerad media mot integritetskränkning, registrering, uthängning och bestraffning av avvikare sänder ju en mäktig signal till vanliga människor.

Såg att Reinfeldt gjorde ett passionerat utspel idag - inte om sprängattentatet, förstås, utan att högsta hockeyligan ska omorganiseras.

Jag tror många fattar vinken.
2013-12-18, 19:07
Medlem
Durgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag tror också att vi kommer att få se ett märkbart hack ned i undersökningarna efter den senaste tidens åsiktsregistrering, uthängning och repressalier mot både politiker och privatpersoner.

Det vi ser är något helt unikt i en västlig demokrati, att människor faktiskt har anledning att kalkylera om det är tillrådligt att svara ärligt i en opinionsundersökning, vare sig på nät eller telefon.

De tama och mycket spridda protesterna i etablerad media mot integritetskränkning, registrering, uthängning och bestraffning av avvikare sänder ju en mäktig signal till vanliga människor.

Såg att Reinfeldt gjorde ett passionerat utspel idag - inte om sprängattentatet, förstås, utan att högsta hockeyligan ska omorganiseras.

Jag tror många fattar vinken.

Egentligen inte så dumt alls om det blev verklighet , då blir valresultatet än mer chockerande om det kommer oannonserat, inkvisitorerna får gärna invaggas i en falsk förvissning om att dom gjort skillnad.

Verkligheten finns därute och den sköter rekryteringen, vänstermobb eller journalist kan inte ändra på det.(annat än i positiv riktning)
2013-12-18, 19:21
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Kan du inte svara på mitt förra inlägg till dig? Antog att du såklart inte skulle våga dig på en gissning, med risk för att få det mest citerade inlägget på Flashback från valet till några veckor framåt. Tycker ändå emellertid att du ska stå för dem åsikterna/teorierna du har och ge en enligt dig rimlig gissning vart SD hamnar i valet 2014.

Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Så kära rejdar.

Som du mycket väl vet så börja dra ihop sig till val. Och du, som kanske är den största SD-pessimisten i denna tråden: Vad tror du SD landar på för valresultat?

Kan ju vara intressant att höra även din åsikt/tro om det.
Kom igen nu rejdar, våga svara!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in