Citat:
Ursprungligen postat av
PaterNoster777
Jag tror att du kan ha helt rätt. Kanske får rejdar rätt ändå. Det kan kanske bli så att Sd kommer att sjunka i opiniosiffror räknat.
Det beror inte för att det skulle vara skämmigt att stå för Sd, utan för att ingen vill råka ut för hattidningen Expresens lejda stormtrupper från AFA/Expo.
Emellertid kan resultatet av denna typen av hettskampanjer som hattidningen Expressen ägnar sig åt där de med hjälp av dataintrång lägger upp åsiktsregister över personer som Thomas Matsson hatar knappast leda till något annat än att stödet för Sd kommer att stärkas.
Med terror kan man skämmas, men man får inga sympatier, endast förakt.
Vi, som tillhör de goda krafterna i samhället, kan inte se annat än med vämjelse på de allt mer desperata och besinningslösa metoder som sjuklövern och hatmedia använder sig av.
Jag tror också att vi kommer att få se ett märkbart hack ned i undersökningarna efter den senaste tidens åsiktsregistrering, uthängning och repressalier mot både politiker och privatpersoner.
Det vi ser är något helt unikt i en västlig demokrati, att människor faktiskt har anledning att kalkylera om det är tillrådligt att svara ärligt i en opinionsundersökning, vare sig på nät eller telefon.
De tama och mycket spridda protesterna i etablerad media mot integritetskränkning, registrering, uthängning och bestraffning av avvikare sänder ju en mäktig signal till vanliga människor.
Såg att Reinfeldt gjorde ett passionerat utspel idag - inte om sprängattentatet, förstås, utan att högsta hockeyligan ska omorganiseras.
Jag tror många fattar vinken.