2013-12-17, 00:01
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ish
Tack för svar! Då verkar det finnas hopp för att det kan fixas. Vad fick du ge för bytet av spännena? Vore kanske bättre att lägga pengarna på att investera i ett par kvalitetsskor, även fast det känns surt att behöva överge ett par skor för ett spänne.

Om någon har koll på en vettig skomakare i Göteborg som kan tänkas kunna hjälpa mig, skriv gärna!
Ingreppet gick på en femhunka för min del. Det enda som egentligen är ett problem är att få tag på fyra bra (och matchande) spännen då det inte direkt hör till vanligheterna att genomföra sådana reparationer men en skomakare värd namnet borde kunna fixa det utan problem.
Citera
2013-12-17, 09:49
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Vad kul att någon handlar där. Känner mig lite elak eftersom jag är där så ofta men aldrig köper skor. Han är alltid lika trevlig.

Nu vet jag inte hur avtalet med C&J/Hammargruppen ser ut men jag tänker istället att han nog har bättre marginaler på arbete än på försäljning av skor, vilket gör att jag inte har lika dåligt samvete för att jag inte handlar skor där utan bara lagar dem.
Citera
2013-12-17, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Inga särskilda, IMHO. Jag har använt Herrstils och Bexleys - de funkar alldeles utmärkt.

Tackar. Får väl bli ett par från någondera till Carminas Simpson läst då. Förmodligen Bexleys då även en del från SF rekommenderar dem till lästen i fråga.
Citera
2013-12-17, 14:05
Medlem
doughies avatar
Betalade precis en del av kommande MTO från Bonafé. Blir en ljus adelaide. Nu är det bara att vänta.
Citera
2013-12-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Tackar. Får väl bli ett par från någondera till Carminas Simpson läst då. Förmodligen Bexleys då även en del från SF rekommenderar dem till lästen i fråga.

Jag har inte vågat forcera in herrstils (43) i mina Carmina (9) på samma last så jag ska nog också beställa ett par från Bexley.
Citera
2013-12-17, 17:32
Medlem
Mongoluddsills avatar
Är ute efter ett par chukkas i scotch grain med dainite. Inte helt säker på vilken färg jag vill ha. Chepstow är ju ett alternativ men skulle vara kul att testa ett nytt märke.. Vill att lästen ska vara rätt smal och inte klumpig som vissa chukkas kan te sig. Tips?

Slänger med en bild på mina Isalys in rätt lame action http://imgur.com/UdFrfEc.
Citera
2013-12-17, 17:44
Medlem
Dr.Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoluddsill
Är ute efter ett par chukkas i scotch grain med dainite. Inte helt säker på vilken färg jag vill ha. Chepstow är ju ett alternativ men skulle vara kul att testa ett nytt märke.. Vill att lästen ska vara rätt smal och inte klumpig som vissa chukkas kan te sig. Tips?

Slänger med en bild på mina Isalys in rätt lame action http://imgur.com/UdFrfEc.
Jag har ett par Alfred Sargent Redgrave i mocka som vid inköpstillfället även fanns i grainskinn. Tror dock att de var en tillfällig historia som ersattes av Bexhill som, enligt mig, känns klumpigare och inte alls lika roliga. Kan försöka slänga upp en bild om intresse finns.

Edit: Redgrave är alltså en modell du kan försöka hålla lite utkik efter, gillar mitt par starkt!
Citera
2013-12-17, 18:39
Medlem
hoodogs avatar
Jag klickade hem ett par GG Harrow som skäggade runt på eBay idag till ett alldeles för förmånligt pris för att jag inte skulle hugga. Rätt mycket på impuls och lite på vinst och förlust, eftersom jag inte vet om storleken passar mig och eftersom jag aldrig testat just GG06-lästen tidigare. Spännande blir det hursom - om de passar mig kan det nog bli det första paret GG i samlingen.

Någon som har erfarenhet av lästen i fråga?
Citera
2013-12-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazsy
Jag har inte vågat forcera in herrstils (43) i mina Carmina (9) på samma last så jag ska nog också beställa ett par från Bexley.
Får man fråga varför? Jag tycker nämligen att fronten av Herrstils skoblock är mer parallella med golvet än Bexleys diton. De är mer horisontella så att säga. Så om de inte deformerar skons form föredrar jag nog dem. Har du provat att ha in dem och deformerar de skon isf?

Jag klickade hem ett par GG Harrow som skäggade runt på eBay idag till ett alldeles för förmånligt pris för att jag inte skulle hugga. Rätt mycket på impuls och lite på vinst och förlust, eftersom jag inte vet om storleken passar mig och eftersom jag aldrig testat just GG06-lästen tidigare. Spännande blir det hursom - om de passar mig kan det nog bli det första paret GG i samlingen.

Citat:
Vackert. Grattis!

Mina mått:
C&J 348 & 337: 7,5UK
Vass U & F: 41,5EU
G&G GG06 & MH71: 8UK

Har även köpt Carmina på Simpson-lästen i 7,5UK men börjar bli övertygad om att jag behöver 8UK efter mailväxling med Betty från Carmina och Gabriel från Skoaktiebolaget.
Citera
2013-12-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Får man fråga varför? Jag tycker nämligen att fronten av Herrstils skoblock är mer parallella med golvet än Bexleys diton. De är mer horisontella så att säga. Så om de inte deformerar skons form föredrar jag nog dem. Har du provat att ha in dem och deformerar de skon isf?

De känns helt enkelt alldeles för stor för skorna och börjar deformera skons häl halvvägs in och samtidigt kommer ett konstigt ljud från skinnet så jag vågade inte forcera det vidare. Därför tyckte jag att det kan vara läge att prova något annat.

Finns det här någon som lyckades med detta förresten? I så fall hur?
Citera
2013-12-17, 20:50
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Härligt! Har inte den lästen, men alla GG sägs sitta nästintill identiskt, och på både MH71 och TG73 har jag min vanliga längdstorlek UK10 men i vidare F. Vet många går upp en halv generellt, och har samma storlek som i EG.
Citera
2013-12-17, 21:53
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoluddsill

Låter som att Skoaktiebolagets chukka från Carmina är perfekt. Mellanbrun grain, gummisula och rätt slank läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in