Först och främst: tack så mycket alla ni för de fina omdömena. Min andra familj tycker om er också!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pörr
Mycket vackra skor, är det fejkad eller äkta patina på London Chukkan och Westministern?
Tja, det beror ju på vad du menar med "fejkad" och "äkta"... Ingen av mina patinas är "äkta" i den bemärkelsen att den byggts upp genom år av användning och skovård. Men om du med "äkta" menar att tillverkaren har stått för patineringen vid tillverkningen, så är Vass-chukkan fejkad - den har jag stått för själv - och Westministern halvfejkad eftersom jag förstärkt EG:s antiquing på tån en aning.
Angående livet. Det kom tillbaka hem till mig idag kl 18.43, så nu är det slut på sötebrödsdagarna!
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyDungeon
Chelsea går alltid bort per definition, Eaton såg lite trött ut (särskilt i det där sällskapet, en Sydney hade kanske kunnat ta för sig lite mer). Huruvida det är bra idé att fimpa den enda mockaskon och behålla två tassel är en annan fråga.
I övrigt en högkalibrig samling.
Y U NO LIKEZ CHELSEAS???? Jag tycker tvärtom att chelseas är grymt snygga - de är ju nästan lika smäckra som whole-cuts. Dessutom är de väldigt mångsidiga. Det jag inte är helt nöjd med är lästen. Den är lite tråkig, kan jag tycka. Men jag hade faktiskt på mig dem idag för första gången på ett bra tag, och blev då lite småkär i dem igen. Så de får nog hänga kvar ett tag till tror jag...
Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Det du behöver nu är ju ett par mocka-oxfords, en sko i burgundy (kanske Horween #8..) och en "slit- och slängkänga".
Jag vet inte om det är mig det är fel på, men jag har liksom aldrig riktigt fastnat för mockaskor. Jag inser rent intellektuellt att jag borde ha minst ett par, och jag förstår poängen i att ha dem med en viss klädsel. Men rent estetiskt har jag aldrig blivit helt övertygad. Vi får se om jag kommer till insikt med tiden.
Däremot hade jag gärna haft ett par Alden longwings i Horween #8.

En känga som är ganska långt ifrån att vara "slit-och-släng" kan faktiskt vara på väg in till familjen as we speak... Den som lever får se!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Du får följa upp med närbilder på resp. sko

Will do!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparstaden
Svarta skor är för två typer av människor.
1. De som jobbar i branscher där man klär sig i kostym och svarta oxfords.
2. De som inte bryr sig om vad de har på fötterna och kör svart eftersom "det passar ju till allt"
Svart är en tråkig färg som hur du än gör kommer att vara just svart. Bruna skor finns i alla nyanser av brunt och sen kan man påverka utseendet genom att lägga på kräm och polish i andra färger. Sen finns det ju massor av andra färger som är snyggt på skor, tex rött, grönt och blått.
Jag instämmer helt i det här och det som Pörr skrev ovan. Man bör åtminstone ha ett par svarta oxfords till särskilda tillfällen, men annars är bruna skor så gott som alltid mer stilfullt och vackert. Svarta skor är och kommer alltid förbli svarta, vilket gör dem döda i förhållande till bruna skor. Och ännu har inte behovet infunnit sig för mig att införskaffa ett sådant par. Men jag resonerar som så att den dag jag inser att jag måste ha ett par svarta skor till ett bröllop/arbet/annan situation, kommer jag dyka in på SkoAB och suga hem på ett par Carmina eller liknande.
Sist men inte minst, angående åldern på skogarderoben. Jag vet inte exakt, men den är bra mycket yngre än vad min plånbok hade gillat. Ett år kanske? Men då får man komma ihåg att jag är rätt duktig på att pruta och att hitta bra deals. Mellan tummen och pekfingret skulle jag säga att jag nog totalt inte har lagt ut mer än mellan 40-50 % av garderobens sammanlagda nypris, och kanske rentav mindre än så.