Citat:
Ursprungligen postat av
AlisterG
Inte så kul, förstår att du blir irriterad. Iom att du har onormalt stort slitage på så många olika skor är det med allra största sannolikhet, med all respekt, du som är problemet. Vilket du ju själv verkar ha förstått. Då jag inte tror att du missköter dina skor, känns det rimligt att tro att det är hur du går som är problemet. Är man släpfot sliter man naturligtvis mer på sulorna, men tänker att det borde du ju vara medveten om att du är isf? Andra varianter jag vet kan orsaka extra slitage som inte lika självklart märks är att man har en vridning i steget som gör att man så att säga vrider skon lite i varje steg. Det är något som nöter extra då sulan liksom gnuggas mot asfalten. Men om det är något sådant, eller annan typ av stegfel, är svårt att säga så här på distans.
Sen är ju rent krasst det bästa sättet att inte behöva byta sulor ofta att bygga en stor skogarderob, då tiden på varje sko fördelas ut. Men det kostar så klart tyvärr en del.
Tack för input. Det verkar ju som att det är mig det är fel på, trots att jag varken fått det sagt till mig, eller märkt av min förödande gångstil själv. Jag lyfter oftast ordenligt på fötterna, och är inte släpfot, men det där med att vrida till foten kanske kan ha något med det här att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Slitsula i gummi på nuvarande par och gummisulor i någon form på nyinköp hädanefter.
Hursomhelst är det ju ganska svårt att alltid behöva tänka på hur man går, så den enkla lösningen verkar ju vara att sätta dit en slitsula på vissa modeller som man sliter på mest. Kan tänka mig att sätta dit det på en del skor. Brogues och kanske en eller två oxfordskor skulle jag kunna tänka mig offra på elegansens altare. Gillar ej idén, men är man illa tvungen.
Till slaskhösten, vintern och grusvåren har man ju hursomhelst större använding av redan gummisulade kängor eller lågskor med dainitesula. Det tråkiga är att RTW-skorna ofta direkt blir så bulliga med dainitesulor. Eleganta lågskor eller oxfordkängor med nätt gummisula efterlyses! Som tidigare alltså..
Kanske man får MTOa hos Meermin som nån annan parvenu hädanefter...