Citat:
Ursprungligen postat av
Witch-King
Vilket resultat kan jag förvänta mig att få om jag inte pluggar något före provet? Jag kommer tyvärr inte ha tid att plugga inför det här provet.
Jag går just nu sista året på civilekonomprogrammet och har nu under hösten gått/går masterkurser i nek och finans, bland annat avancerad ekonometri som jag tror kan vara till fördel till den kvantitativa delen av proven.
Jag har även 30hp engelska, vilket borde göra den verbala delen mindre svår.
Provet är väl utformat, så som jag har förstått det, som ett slags högskoleprov för personer som har läst relativt mjuka ämnen som management och liknande på sin kandidat?
Så hur har det gått för er som gjorde provet utan någon övning och vad har ni för bakgrund?
Jag undrar samma sak, kommer inte heller ha tid för GMAT-plugg eftersom jag inte har någon fritid som det är redan.
Eller, säg att jag kanske har tid att lägga 3-4 dagar på det. Vad bör jag fokusera på?
Min skrivna engelska är okej. Läser i snitt en bok varannan vecka och aldrig på svenska sedan jag var 16 år. 2.0 på orddelen på hp. Oroar mig dock över att jag knappast har läst särskilt mycket facklitteratur, annat än sådant som behandlar politik, historia och givetvis teknik/fysik/matte.
Gjorde ett testprov och det var katastrof när jag inte förstod vissa nyckelord.
Min matte är också okej, med ett hundratal ects inom matte/fysik. Dock alltid presterat sämre på högskoleprovet på mattedelen än orddelen. Oroar mig över att jag känner mig talanglös jämfört med många av mina ingenjörsgelikar, där det känns som att vissa ganska jävla enkelt tar sig igenom med femmor i dessa kurser.