Citat:
Ursprungligen postat av
Thepokee
Då hänger jag med!

Jag känner tyvärr likadant som dig, men det är bara att plugga på.
Jag var och besökte studievägledaren för graduate school på HGU, och hon berättade att fram till 2013 så har alla som sökt in till HGUs masterprogram blivit antagna då de aldrig har lyckats fylla alla platser. Dock förutspår de att det kommer bli en ändring på det från och med det här året, eftersom alla studenter som har läst ekonomprogrammet har haft möjlighet att läsa ett ytterligare år för en magisterexamen, vilket har väldigt attraktivt för dem. Men, det har nu slopats bort vilket innebär att från och med det här året så måste även alla som läser på ekonomprogrammet läsa masterprogrammet, vilket de har en garanterad plats till. Det innebär att vi andra kommer få konkurrera om avsevärt lägre platser vilket även kommer leda till (enliga mina egna reflektioner) ökade gränser för minimum poäng på Gmat. Med andra ord, plugga hårt på Gmat!
Ajdå det var inte bra nyheter

Hon jag mailade med sa att de försökte bilda klasser på ca 30 studenter. Hur många studenter finns det på ekonomprogrammet och hur många av de kan tänkas att plugga vidare?
Deadline för GMAT testet är ju 15 april. Det är ca 7 veckor från och med idag och jag vet inte ens vilka datum som är tillgängliga för att göra testet. Samtidigt pluggar jag sista året och håller bla. på med examensarbetet samt kurser parallellt med detta så det kommer inte finnas så mycket tid till att plugga inför testet.
Är det värt att plugga så gått det går och göra testet eller söka in nästa år då man kan förbereda sig ordentligt i 3 månader som det rekommenderas och införskaffa sig diverse vettiga böcker? För nu kommer jag inte kunna hinna med att plugga på detta 100%.
Är fortfarande ung så världen går inte under direkt om jag inte kommer in. Kanske till och med är bättre om jag jobbar och får erfarenhet inom mitt framtida yrkesområde och samtidigt pluggar vid sidan av till GMAT testet
Åsikter?