2013-12-16, 19:59
Medlem
Haha, galet oskön person hon är.
Vägrar svara på frågor om "R", de 12000 hon gav för hunden (Varifrån fick hon dem, trots skulderna? Prostitution/ stipendier?), sin sugardaddy-hemsida?
Men ändå skryter hon om de narkotikaklassade preparat hon lyckats lura till sig?
Säga vad man vill, men hon är en duktig manipulitör.
Citera
2013-12-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hon måste mena ledsagare. Du kan inte beviljas personlig assistans för psykiska åkommor. Beviljas man ledsagare är det för att man är riktigt handikappad tho. Ofta i kombination med god man eftersom man har så pass gravt funktionshinder att man inte klarar av att göra basala saker som betala räkningar t.ex. Tja, ju mer jag skriver ju mer inser jag att ledsagare åt Berny Pålsson inte vore helt fel kanske. Herregud.

http://www.mimersbrunn.se/Psykiskt_funktionshindrades_raett_till_personlig_a ssistans_37962.htm

Jo, man kan beviljas personlig assistans vid psykisk sjukdom.
Citera
2013-12-16, 20:32
Avslutad
Får man bo i en LSS-lägenhet hur länge som helst? Kan man i praktiken bo tills man dör av ålder?
Citera
2013-12-16, 20:33
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
http://www.mimersbrunn.se/Psykiskt_funktionshindrades_raett_till_personlig_a ssistans_37962.htm

Jo, man kan beviljas personlig assistans vid psykisk sjukdom.

Alltså FSK kommer hem till folk som sitter i rullstol och tar tiden på hur lång tid de tar på sig att tvättas, skita, matas osv. Allt för att dra in på antal timmar de ska beviljas assistans. Rent teoretiskt kan du få pers. assistans för "psykisk sjukdom" men inget bolag i hela världen skulle bevilja Berny personlig assistans. Nedan finner du exempel och samtliga är ju bortsett från autism antingen utvecklingsstörning eller hjärnskada, medfödd eller förvärvad. Så nej, jag vidhåller att B aldrig kommer beviljas en personlig assistent. Ledsagare om hon har tur.

Citat:
Personkrets
Du måste tillhöra en personkrets. Det finns tre stycken så kallade personkretsar. Du behöver intyg och utlåtande som visar att du till någon av personkretsarna. Så här beskriver lagen personkretsarna:

1. utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd
2. betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter en hjärnskada i vuxen ålder föranledd av yttre våld eller kroppslig sjukdom
3. andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande, om de är stora och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen och därmed ett omfattande behov av stöd eller service.

Det här är vad du ska behöva ha hjälp med. Åter igen uppfyller Berny inget av dessa krav. Hon behöver knappast bli matad eller påklädd.

Citat:
Du måste behöva ha hjälp med något eller några av de grundläggande behoven:

- Personlig hygien. Behöver du till exempel hjälp att duscha eller gå på toaletten? I så fall hur ofta och hur länge?
- Måltider. Matning är ett grundläggande behov. Däremot är inte matlagning ett av de grundläggande behoven, det är ett ”övrigt behov” som vi kommer till senare.
- Att klä av och på sig. Behöver du handgriplig hjälp för att få på dig kläderna. Hur lång tid tar det?
- Kommunikation. Om du behöver hjälp för att göra dig förstådd av din omgivning kan det vara en anledning att få assistans.
- Annan hjälp som förutsätter ingående kunskap om personen med funktionsnedsättningen. Det kan vara en rad olika saker, till exempel aktiv tillsyn. Det är vanligt när det gäller personer med autism som rymmer eller skadar sig själva om de är ensamma.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-16 kl. 20:38.
Citera
2013-12-16, 20:36
Medlem
motyls avatar
Såg nyss de senaste filmerna på instagram, ser ut som hon har tardiv dyskinesi.
Citera
2013-12-16, 20:40
Medlem
donnamanloves avatar
Enligt Berny "klarar hon inte av en öppenvårdskontakt", är hon så omotiverad att hon inte ens orkar gå/åka till en mottagning och infinna sig med jämna mellanrum hur fan ska hon då klara av ett behandlingshem?!
Antagligen kommer hon bli beviljad en plats men sedan upptäcka att behandlingshemmet "inte har resurser" för henne. Personliga assistenter skulle antagligen inte vara nog med resurs för hennes glittersjukdomar heller.
Citera
2013-12-16, 21:44
Medlem
Gafflens avatar
Vart fasen får hon alla pengar från?
En ny mobil var det, något att unna sig själv.
MEN VI VET ATT BERNY SITTER PÅ BERG AV SKULDER och att en ny mobil är preeeciiiis vad hon behöver, betala tillbaks dina skulder först till folk Berny.
Citera
2013-12-16, 22:58
Medlem
Proximals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Vart fasen får hon alla pengar från?
En ny mobil var det, något att unna sig själv.
MEN VI VET ATT BERNY SITTER PÅ BERG AV SKULDER och att en ny mobil är preeeciiiis vad hon behöver, betala tillbaks dina skulder först till folk Berny.

Men det är ju mycket roligare att köpa ny mobil än att betala tråkiga skulder
Citera
2013-12-16, 23:03
Medlem
Dr.Avalanches avatar
Alltså, nåt som slår mig på varje bild/film hon lägger upp på Theus är att han verkar vara så sjukt stressad. Hässjar och slickar sig frenetiskt om munnen. Undrar om hon låter honom vara ifred och vila sina timmar per dygn eller om hon ska hålla på och ropa "bäääääbis" och "piraaaaat" dagarna i ända?
Den hunden får stå ut med mer än han borde, det är ju helt klart hon som behöver honom, han har ALDRIG behövt henne.
Citera
2013-12-17, 09:17
Medlem
mittenskittens avatar
I senaste inlägget på Bernys blogg, "en dag i taget" 16/12, svarar hon på en kommentar som handlar om Nicklas och heroinet. Hon skriver bland annat:

"Jag har skrivit om heroin redan i mina böcker, men dock försiktigt."

Vart då, undrar jag? Är det så diskret och metaforiskt skrivet att jag inte snappat upp på det när jag läst böckerna eller snackar hon skit?
Citera
2013-12-17, 09:52
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Avalanche
Alltså, nåt som slår mig på varje bild/film hon lägger upp på Theus är att han verkar vara så sjukt stressad. Hässjar och slickar sig frenetiskt om munnen. Undrar om hon låter honom vara ifred och vila sina timmar per dygn eller om hon ska hålla på och ropa "bäääääbis" och "piraaaaat" dagarna i ända?
Den hunden får stå ut med mer än han borde, det är ju helt klart hon som behöver honom, han har ALDRIG behövt henne.

Jo det har jag också tänkt på, hunden ser otroligt stressad ut och skäller väldigt frenetiskt på vissa videos.

Det är redan ett faktum att Berny inte klarar av sig själv och absolut inte klarar av en hund.

Edit: Sa inte pajnispung samma sak här på flashback?

Patricia säger:
Du är sjukt snygg i videon "Hon är inte jag" som jag kallar den. Så mystisk och vacker! Du, vad använder du för glitter till ögonen där? Bra sminkat iaf. Snyggt.
Svar: tack. ögonskuggan som glittrar är too faced antik guld. jag gillar deras ögonskuggor överlag, kostar lite men räcker länge och håller länge. klart värt det. kolla in dom på eleven.se
Berny Pålsson
Senast redigerad av Gafflen 2013-12-17 kl. 09:55.
Citera
2013-12-17, 10:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Edit: Sa inte pajnispung samma sak här på flashback?

Patricia säger:
Du är sjukt snygg i videon "Hon är inte jag" som jag kallar den. Så mystisk och vacker! Du, vad använder du för glitter till ögonen där? Bra sminkat iaf. Snyggt.
Svar: tack. ögonskuggan som glittrar är too faced antik guld. jag gillar deras ögonskuggor överlag, kostar lite men räcker länge och håller länge. klart värt det. kolla in dom på eleven.se
Berny Pålsson

Tänkte på det också. Blir så äcklad över dessa konstiga kommentarer om att Berny är vacker. Det är som att tycka Christer Pettersson är vacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in