Citat:
Ursprungligen postat av
Strange-Days
Du har ju skrivit här om Berny, och du har personlig erfarenhet av henne. Hur uppfattade du henne och "sjukdomarna", överdrifterna/lögnerna i skrift, hennes liv i allmänhet osv under tiden du umgicks med henne? Du är kritisk nu så jag antar att du hade en annan uppfattning då.
Berny har en förmåga att få en att tro på henne. Jag trodde stenhårt på henne på många plan, för många antar jag. Hon är en underbar vän så länge man är vän med henne. När det inte går hennes väg, då är man snarare en fiende än att det finns delade åsikter. Hon kan inte ta in vad andra tänker och tycker. Det ska vara på hennes sätt. Efter Sinfon's inlägg med Bernys mail mår jag mest illa. Hon är väldigt duktig på att manipulera, för duktig.
Man blir förbannad och arg efteråt. Man vill smälla till henne för att bevisa att hon inte är eller framförallt behöver vara värst. Hon vill inte ta tag i det som inte passar henne. Hon är världens bästa vän när det passar henne.
AS förknippar jag inte henne med. Har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
PTSD? Nä, inte det heller.
DID? verkligen inte.
ADHD? har ingen riktig koll på det så där är jag tyst
Schizofreni? Hon kan konsten att ta på sig diagnoserna för väl.
Manipulativ är hon, både till hennes egen fördel och nackdel. Det enda jag kan hålla med om är att det är en trasig tjej vi snackar om. Bara inte så trasig som hon vill få människor att tro. Jag är inte arg på henne för att hon lurade mig men jag är arg på hur hon lurat massor med människor med sina överdrifter. Att hon låtsats vara mer destruktiv än vad hon var. Det är farligt när det gäller unga tjejer.