2014-05-12, 16:32
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Här är förresten min absoluta favorit i repris. Berny pressar ut lite bröstmjölk i ett glas, Lucas dricker det och säger att det smakar "äckligt och salt". Det beror nog på att han precis drack en varblandad vätska som är ganska långt ifrån vanlig bröstmjölk, eftersom den är en biverkan av neuroleptika (förhöjt prolaktin och inflammatoriska processer i körtelgångarna). Skål: http://dayviews.com/berny/58771035/

Nej...
Jag har gått runt hela dagen och varit i stort sett spyfärdig av tanken på detta. Det här kan mycket väl vara det vidrigaste jag någonsin har sett.
Citera
2014-05-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Vad dött det är på hennes blogg, försöker hon spela "mystisk" eller? Inget på instagram heller. Nån som kan se om hon uppdaterat nåt på Facebook?

Gissar på att tystnaden beror på att antingen har hon legat i sänghalmen med bruden hon raggade upp på kicks och som nu är hennes nya bästaste underbaraste flickvän, eller så har det varit ambulanskaos, snutar och psykakuten.

Eftersom hon fick avslag på lvm gissar jag på det senare. Hon vill ju till behandlingshem och nu när hon får avslag på avslag så måste hon ju hitta på nåt nytt cirkusnummer för att få "vård".
Hon är aktiv på Facebook. Hon har beställt sex rullar Joseph Frank-tapet som hon inte ens tycker är fina.

Det jag tycker är synd är att hon skrev igår att hon var hos en kompis med theus, och satt och rökte i soffan. Hon har tidigare skrivit om hur illa det är att röka inomhus med theus hos sig och hur hon underviker det så mycket som möjligt. Hon bryr sig inte om honom, men det är ju inget nytt under solen direkt.
Citera
2014-05-12, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulz-90
Hon är aktiv på Facebook. Hon har beställt sex rullar Joseph Frank-tapet som hon inte ens tycker är fina.

Det jag tycker är synd är att hon skrev igår att hon var hos en kompis med theus, och satt och rökte i soffan. Hon har tidigare skrivit om hur illa det är att röka inomhus med theus hos sig och hur hon underviker det så mycket som möjligt. Hon bryr sig inte om honom, men det är ju inget nytt under solen direkt.

Jaha. Projekt Hem igång igen för 2453578886533467:e gången. Och Joseph Frank är ju inte billigt...
Theus orkar jag inte ens finna ord för längre.
Citera
2014-05-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strange-Days
Du har ju skrivit här om Berny, och du har personlig erfarenhet av henne. Hur uppfattade du henne och "sjukdomarna", överdrifterna/lögnerna i skrift, hennes liv i allmänhet osv under tiden du umgicks med henne? Du är kritisk nu så jag antar att du hade en annan uppfattning då.

Berny har en förmåga att få en att tro på henne. Jag trodde stenhårt på henne på många plan, för många antar jag. Hon är en underbar vän så länge man är vän med henne. När det inte går hennes väg, då är man snarare en fiende än att det finns delade åsikter. Hon kan inte ta in vad andra tänker och tycker. Det ska vara på hennes sätt. Efter Sinfon's inlägg med Bernys mail mår jag mest illa. Hon är väldigt duktig på att manipulera, för duktig.

Man blir förbannad och arg efteråt. Man vill smälla till henne för att bevisa att hon inte är eller framförallt behöver vara värst. Hon vill inte ta tag i det som inte passar henne. Hon är världens bästa vän när det passar henne.

AS förknippar jag inte henne med. Har aldrig gjort och kommer aldrig göra.
PTSD? Nä, inte det heller.
DID? verkligen inte.
ADHD? har ingen riktig koll på det så där är jag tyst
Schizofreni? Hon kan konsten att ta på sig diagnoserna för väl.

Manipulativ är hon, både till hennes egen fördel och nackdel. Det enda jag kan hålla med om är att det är en trasig tjej vi snackar om. Bara inte så trasig som hon vill få människor att tro. Jag är inte arg på henne för att hon lurade mig men jag är arg på hur hon lurat massor med människor med sina överdrifter. Att hon låtsats vara mer destruktiv än vad hon var. Det är farligt när det gäller unga tjejer.
Citera
2014-05-12, 21:24
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Hon kan inte ta in vad andra tänker och tycker. Det ska vara på hennes sätt.

Står i logisk motsats till:

Citat:

--------------

Citat:
Man vill smälla till henne för att bevisa att hon inte är eller framförallt behöver vara värst.

Du låter väldigt aggressiv. Bara en kort kommentar för jag blir väldigt fundersam varenda gång som folk här inne indirekt hotar med våld. Om det bara är något man vågar göra på nätet eller även gör IRL.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-05-12 kl. 21:36.
Citera
2014-05-12, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Står i logisk motsats till:

Du låter väldigt aggressiv. Bara en kort kommentar för jag blir väldigt fundersam varenda gång som folk här inne indirekt hotar med våld. Om det bara är något man vågar göra på nätet eller även gör IRL.

Nej, det är inte på ett asperger-sätt. Det finns skillnad på att vilja och kunna. Hon vill ha det på det sättet som gynnar henne. Inte sättet som att hon inte kan något annat.

Jag är inte aggressiv. Jag är frustrerad. Jag skrev att man VILL. Varken att man ska slå henne, bör slå henne eller bruka någon form av våld mot henne. Det jag menade är att man vill ge henne en lavett så att hon vaknar upp, förstår du den poängen? Jag är inte för våld mot någon annan människa eller djur.
Citera
2014-05-12, 22:11
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Från Wikipedia:

"Münchhausens syndrom är en psykisk sjukdom som innebär att en person uppsöker sjukvård och uppger påhittade symptom för att komma under vård.Till skillnad från hypokondrikern, där personen faktiskt tror att han eller hon är sjuk, är en person med Münchhausens syndrom fullt medveten om att han/hon far med osanning, och därför räknas sjukdomen som närmare besläktad med mytomani.

Bakom beteendet ligger ofta en personlighetsstörning av borderlinetyp. Inom psykiatrin klassificeras Münchhausens syndrom som factitia, det vill säga sjukdomsimitering. En person med Münchhausens syndrom söker uppmärksamhet från sin omgivning genom uppvisande av en inlärd sjukdomsbild, detta i medvetet syfte att föra sjukvårdspersonal bakom ljuset.

Syndromet är också skilt från simulering, där patienten förfalskar ett ohälsotillstånd med ett konkret vinstsyfte, till exempel för att få ekonomisk ersättning, befrias från arbete, eller kunna skaffa sig droger."

Stämmer rätt bra in på Berny...
Ja det gör det! och på fler i min omgivning. Varför detta OTROLIGT stora bekräftelse uppmärksamhetsbehov som finns idag??? Eller har det lugnat sig något? Vill egentligen inte hoppa på Berny som person, men hon har för mig representerat en större skara som har detta beteende...som jag stör mig något på.
Citera
2014-05-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Berny har en förmåga att få en att tro på henne. Jag trodde stenhårt på henne på många plan, för många antar jag. Hon är en underbar vän så länge man är vän med henne. När det inte går hennes väg, då är man snarare en fiende än att det finns delade åsikter. Hon kan inte ta in vad andra tänker och tycker. Det ska vara på hennes sätt. Efter Sinfon's inlägg med Bernys mail mår jag mest illa. Hon är väldigt duktig på att manipulera, för duktig.

Man blir förbannad och arg efteråt. Man vill smälla till henne för att bevisa att hon inte är eller framförallt behöver vara värst. Hon vill inte ta tag i det som inte passar henne. Hon är världens bästa vän när det passar henne.

PTSD? Nä, inte det heller.
DID? verkligen inte.
ADHD? har ingen riktig koll på det så där är jag tyst
Schizofreni? Hon kan konsten att ta på sig diagnoserna för väl.

Manipulativ är hon, både till hennes egen fördel och nackdel. Det enda jag kan hålla med om är att det är en trasig tjej vi snackar om. Bara inte så trasig som hon vill få människor att tro. Jag är inte arg på henne för att hon lurade mig men jag är arg på hur hon lurat massor med människor med sina överdrifter. Att hon låtsats vara mer destruktiv än vad hon var. Det är farligt när det gäller unga tjejer.

Det där är ju klockren Schizoaffektivt syndrom, du beskriver.
Citera
2014-05-13, 02:17
Medlem
[quote=Kardnialvokal|48754856]"Längre tid", förlåt vad baserar du det på? Boken? Hon nämnde aldrig hoänglafamiljen.Vet sin skunk eller helgondagbok innan han tog sitt liv. Jag följde hennes dagböcker flitigt vid den här perioden och först när han väl var död slängde hon upp en bild på honom och proklamerade sin kärlek precis som hon gjort tidigare med Magnus. Liksom please, hon var ju på väg att tatuera in "Chaotic" på magen för att det var Magnus nick på skunk. Alltså förstår du hur många nivåer av sick och twisted det är? Så att denne Jesper (vill för övrigt minnas att det var en knubbig kille med svartfärgat hår) skulle vara en nära vän till Berny betvivlar jag starkt.[/QUOTE
Jag pratar om vingklippt boken. Självmordet hände i pulsen slå.Han skrivs om lika mkt som de andra i änglafamiljen.
Han var en av medlemmarna i änglafamiljen.Vet hon la upp bilder på änglafamiljen samlad, inkl Jesper som var taget när de var typ 17-18 år.

Och jag har läst kommentarer av Karin om Jesper. De var ju båda ifrån gbg.
i boken beskrivs han som en svarthårig anorektiker.

Så förlåt, men kanske läsa boken igen så du vet vilka personer vi pratar om.
Ingen mening med att vara spydig?
Citera
2014-05-13, 07:51
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Nej, det är det verkligen inte. Det låter som vilken självupptagen människa som helst. Eller som ett barn, vilka sällan ser saker ifrån ett annat perspektiv än sitt eget. Schizoaffektivt syndrom är en psykossjukdom och en form av schizofreni och har inget som helst med barnslighet att göra.
Citera
2014-05-13, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung

Ursäkta men vilken verklighet lever du i?
Citera
2014-05-13, 12:44
Medlem
Berny är med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här