2014-02-10, 14:27
Medlem
kupochans avatar
Snälla kan ni ta personligt snack via pm? Så återgår vi till topic.

Ser ut som att en av Bernys ex. vänner har kommit tillbaka till hennes liv. Någon som bland annat skrev mycket negativt om henne i Bernys bravader. Den här tjejen säger dock att hon och berny pratat och det verkar ok.
Tycker det är bra att hon erbjudit sig att rasta Theus varje dag, men kliar mig lite i huvudet när hon i sin blogg nämner att ett av kraven hon har på Berny är att hon inte ska vara drogad när de ses. Plus att hon "är emot alla droger".
Utdrag ur hennes blogg:

1 mg temesta, 10 mg stesolid, 50 mg valdoxan, 300 mg seroquel, 20 mg zyprexa velotab, 15 mg imovane, 2 ml theralen.. Jag borde fan sova på det. BORDE

---
Hela bloggen , där hon b.la berättar hur hon kontaktade Berny igen:
http://abcstridsmedel.blogspot.se/?m=1
Citera
2014-02-10, 15:47
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Ser ut som att en av Bernys ex. vänner har kommit tillbaka till hennes liv. Någon som bland annat skrev mycket negativt om henne i Bernys bravader. Den här tjejen säger dock att hon och berny pratat och det verkar ok.
Tycker det är bra att hon erbjudit sig att rasta Theus varje dag, men kliar mig lite i huvudet när hon i sin blogg nämner att ett av kraven hon har på Berny är att hon inte ska vara drogad när de ses. Plus att hon "är emot alla droger".
Utdrag ur hennes blogg:

1 mg temesta, 10 mg stesolid, 50 mg valdoxan, 300 mg seroquel, 20 mg zyprexa velotab, 15 mg imovane, 2 ml theralen.. Jag borde fan sova på det. BORDE

Jag kan informera om att jag känner Miia tillräckligt väl för att veta att hon är en superansvarig och duktig tjej. Medicinerna hon äter äter hon för att hon har vissa problem men hon är absolut ingen missbrukare. Förutom psykiska besvär har hon dessutom en hel radda fysiska sjukdomar som hon battlas med dagligen. Är övertygad om att hon själv fått välja hade hon varit medicinfri men kan det inte. Som hon själv skriver i blogg så avskyr hon missbruk då hennes storasyster dog av en heroinöverdos. Tjejen älskar djur, är vegan och har dessutom asperger (väldigt noga med att saker är på ett visst sätt) och det ska hon ha all respekt för. Jag tycker det är stort av henne att göra detta. Hon är en av få människor som kände Berny på den tiden då Berny fortfarande var Berny och inte det Offentliga Vraket Berny. Om det är något så ska hon ha kudos för att hon sätter åsido gammalt groll och sträcker ut en hand till en människa som inte klarar av att ta hand om sig själv. Så spekulationer i Miia och hennes person undanbedes för det finns verkligen inget "smask" eller något dåligt att säga om henne.
Citera
2014-02-10, 21:10
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Jag kan informera om att jag känner Miia tillräckligt väl för att veta att hon är en superansvarig och duktig tjej. Medicinerna hon äter äter hon för att hon har vissa problem men hon är absolut ingen missbrukare. Förutom psykiska besvär har hon dessutom en hel radda fysiska sjukdomar som hon battlas med dagligen. Är övertygad om att hon själv fått välja hade hon varit medicinfri men kan det inte. Som hon själv skriver i blogg så avskyr hon missbruk då hennes storasyster dog av en heroinöverdos. Tjejen älskar djur, är vegan och har dessutom asperger (väldigt noga med att saker är på ett visst sätt) och det ska hon ha all respekt för. Jag tycker det är stort av henne att göra detta. Hon är en av få människor som kände Berny på den tiden då Berny fortfarande var Berny och inte det Offentliga Vraket Berny. Om det är något så ska hon ha kudos för att hon sätter åsido gammalt groll och sträcker ut en hand till en människa som inte klarar av att ta hand om sig själv. Så spekulationer i Miia och hennes person undanbedes för det finns verkligen inget "smask" eller något dåligt att säga om henne.

Det låter ju jättebra. Speciellt för Theus skull och absolut för Bernys. Det är såna här människor som hon ska ha i sin närhet nu, inte andra missbrukare. Jag läste bara senaste inlägget i hennes blogg och det om Berny, erkänner att jag inte visste allt. Miias blogg är för övrigt läsvärd.
Citera
2014-02-11, 13:40
Medlem
Gafflens avatar
Har Emma och Berny någon kontakt och hur gick det med mannen?
Citera
2014-02-12, 21:10
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Det tog väl slut med mannen, eller? Han for till Indien o sen tog hon ett återfall, eller var det någon annan man? Emma verkar inte kunna vara hemma hos Berny när Berny knarkar (enligt facebook) så de kanske har paus?
Citera
2014-02-12, 22:23
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen

Senast Emma var där så gick hon rätt tidigt. På Facebook skrev en kompis till Emma till Berny och var orolig för henne. Hon gick tydligen inte att få tag på. Kanske blev det bråk?

Noterade också att en annan kommenterade och sa: ja då står hon väl på gatan.
Oroväckande. ..
Citera
2014-02-13, 08:37
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Det tog väl slut med mannen, eller? Han for till Indien o sen tog hon ett återfall, eller var det någon annan man? Emma verkar inte kunna vara hemma hos Berny när Berny knarkar (enligt facebook) så de kanske har paus?

Tror det är bra att dom två relationerna inte är huvudprio just nu eftersom Berny uppenbarligen drar ner sig själv med dom.

Mer folk som Miia borde vara där.
Citera
2014-02-13, 09:27
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan

Noterade också att en annan kommenterade och sa: ja då står hon väl på gatan.
Oroväckande. ..

Ursäkta en något trögfattad medmänniska, men, "står hon väl på gatan" som i att hon säljer sig eller?

De senaste blogginläggen från Berny har känts ärliga och raka. Jag hoppas verkligen att hon klarar sig igenom behandlingen nu och kan sluta med den här skiten.
Senast redigerad av Antitrinitarian 2014-02-13 kl. 09:36.
Citera
2014-02-13, 13:56
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Ursäkta en något trögfattad medmänniska, men, "står hon väl på gatan" som i att hon säljer sig eller?

De senaste blogginläggen från Berny har känts ärliga och raka. Jag hoppas verkligen att hon klarar sig igenom behandlingen nu och kan sluta med den här skiten.

Jag vet inte... hoppas inte det. Men skulle tro mer att det handlar om att hon inte riktigt visste vart hon skulle ta vägen efter att hon gått från Berny skulle jag gissa.

Berny verkar var på gång i alla fall. Miia visade sig vara en riktig klippa och fantastiskt att hon finns där och hjälper till. Hoppas verkligen Berny reser sig nu en gång för alla!
Citera
2014-02-15, 14:09
Medlem
Catwoman79s avatar
Hej på er! Jag har följt Berny till och från, med skräckblandad förtjusning, sen jag läste hennes böcker 2008. Någon här beskrev det som en trafikilycka man bara inte kan sluta titta på, bra beskrivning! Jag tycker det verkar som om hon gör ett allvarligt försök att ordna upp sitt liv nu, iaf av bloggen att döma. En eloge till henne också att hon sätter Theus bästa framför sin egoism! Hon skriver om OD och R igen, vad tror ni om det?? Det verkade som om hon släppt det...
Citera
2014-02-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catwoman79
Hej på er! Jag har följt Berny till och från, med skräckblandad förtjusning, sen jag läste hennes böcker 2008. Någon här beskrev det som en trafikilycka man bara inte kan sluta titta på, bra beskrivning! Jag tycker det verkar som om hon gör ett allvarligt försök att ordna upp sitt liv nu, iaf av bloggen att döma. En eloge till henne också att hon sätter Theus bästa framför sin egoism! Hon skriver om OD och R igen, vad tror ni om det?? Det verkade som om hon släppt det...
Tycker det ser ut på tråden som att många faktiskt tror på att hon försöker, och vill ge henne en ärlig chans också. Det är ganska fint egentligen, med tanke på vilken jävla sörja av hat den här tråden varit länge.

Trots Bernys historia av att låtsas som att hon är på väg åt rätt håll, och sedan låter allt rasa ihop igen, så tycker jag hennes senaste inlägg i den här tråden har varit fina. Hon har (åtminstonde fått det att se ut som att hon) krupit till korset. Och ni låter henne.

Vi har alltid vetat att hon läser här, och nu när hon återigen medgett till det:

Kör Berny. Bara kör. Rensa ut allt det här skräpet ur ditt system, erkänn allt dumt, inte nödvändigtvis för världen men för dig själv på papper i detalj, och ge sedan fan i att göra mer dumt. Alla har gjort det här, fast på en mindre skala. Du har många år kvar att göra gott, du kommer kunna ha både partners och husdjur att verkligen ge allt. Du kommer kunna skriva en ny, helt jävla fantastisk bok om några år. Även alla hatare i den här tråden kommer vilja läsa boken om hur du faktiskt kom på rätt spår och stannade där. De kommer anta att du kommer trilla dit igen, och sen kan du skratta åt dem när du aldrig gör det.

Själv är jag ännu inte lycklig, men jag har straffat och förlåtit mig själv för allt jävligt jag gjort. Det tog många år. Nu är det enda jobbet att se till att inte göra mer dumt så jag inte ramlar ner i samma hål igen, och så litar jag på att eftersom jag nu är en bättre människa, kommer allt det bra komma till mig. Det bra har redan börjat ramla in, och jag håller hårt i det jag fått.

Jag hejar på dig!
Citera
2014-02-16, 21:49
Medlem
Denosynliges avatar
Ja hon försöker faktiskt, igen, för typ hundrafemtioelfte gången. Hon är 30 bast nu, när ska hon någonsin få ordning på sitt liv om hon fortsätter såhär. Att köra ner sig själv i skiten så fort saker och ting inte går som hon vill. Livet är inte rättvist Berny, du har haft ett ovanligt tufft, hårt och traumatiskt liv, men du kan inte fortsätta såhär. Det behöver inte fortsätta vara tufft, hårt och traumatiskt och dramatiskt. Det är du själv som väljer. Är det inte dags att du en gång för alla börjar välja bort allt drama, kaos, droger och osunda vanor. Det kanske är lättare sagt än gjort men kom igen för fan Berny. Du har lyckats bli drogfri flera gånger i längre perioder, nu är det dags att bli det för gott! Du kan inte ha det såhär, det vet du ju själv. Inte bara för Theus skull men för din egen skull!

Och sluta för fan upp med dina bedrägerier, det kommer bita dig i arslet sen! Börja ta eget ansvar någon jävla gång och sluta skyll ifrån dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in