Citat:
Ursprungligen postat av
Catwoman79
Hej på er! Jag har följt Berny till och från, med skräckblandad förtjusning, sen jag läste hennes böcker 2008. Någon här beskrev det som en trafikilycka man bara inte kan sluta titta på, bra beskrivning!

Jag tycker det verkar som om hon gör ett allvarligt försök att ordna upp sitt liv nu, iaf av bloggen att döma. En eloge till henne också att hon sätter Theus bästa framför sin egoism! Hon skriver om OD och R igen, vad tror ni om det?? Det verkade som om hon släppt det...

Tycker det ser ut på tråden som att många faktiskt tror på att hon försöker, och vill ge henne en ärlig chans också. Det är ganska fint egentligen, med tanke på vilken jävla sörja av hat den här tråden varit länge.
Trots Bernys historia av att låtsas som att hon är på väg åt rätt håll, och sedan låter allt rasa ihop igen, så tycker jag hennes senaste inlägg i den här tråden har varit fina. Hon har (åtminstonde fått det att se ut som att hon) krupit till korset. Och ni låter henne.
Vi har alltid vetat att hon läser här, och nu när hon återigen medgett till det:
Kör Berny. Bara kör. Rensa ut allt det här skräpet ur ditt system, erkänn allt dumt, inte nödvändigtvis för världen men för dig själv på papper i detalj, och ge sedan fan i att göra mer dumt. Alla har gjort det här, fast på en mindre skala. Du har många år kvar att göra gott, du kommer kunna ha både partners och husdjur att verkligen ge allt. Du kommer kunna skriva en ny, helt jävla fantastisk bok om några år. Även alla hatare i den här tråden kommer vilja läsa boken om hur du faktiskt kom på rätt spår och stannade där. De kommer anta att du kommer trilla dit igen, och sen kan du skratta åt dem när du aldrig gör det.
Själv är jag ännu inte lycklig, men jag har straffat och förlåtit mig själv för allt jävligt jag gjort. Det tog många år. Nu är det enda jobbet att se till att inte göra mer dumt så jag inte ramlar ner i samma hål igen, och så litar jag på att eftersom jag nu är en bättre människa, kommer allt det bra komma till mig. Det bra har redan börjat ramla in, och jag håller hårt i det jag fått.
Jag hejar på dig!