2013-12-17, 10:38
Medlem
Är väl fler som tycker som jag med tanke på hur många andra som kommenterar, så..

Tycker att ni letar småfel för att få kunna klaga på henne. Mobbarklubb, som någon sade.
Citera
2013-12-17, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Avalanche
Alltså, nåt som slår mig på varje bild/film hon lägger upp på Theus är att han verkar vara så sjukt stressad. Hässjar och slickar sig frenetiskt om munnen. Undrar om hon låter honom vara ifred och vila sina timmar per dygn eller om hon ska hålla på och ropa "bäääääbis" och "piraaaaat" dagarna i ända?
Den hunden får stå ut med mer än han borde, det är ju helt klart hon som behöver honom, han har ALDRIG behövt henne.

Han är klart både understimulerad & stressad (vilket ofta går hand i hand).
Något t.ex glanslös päls ofta är ett tecken på. Visst, Theus kommer mig veterligen inte från brukslinjerna inom collie - men alla hundar behöver motion & aktivering, vissa är mer benägna än andra att uppskatta lata dagar, men det var inte längesedan B skrev att hon gick knappt 15 minuter & att mellan 15-30 minuter var långpromenad...
Citera
2013-12-17, 12:13
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Är väl fler som tycker som jag med tanke på hur många andra som kommenterar, så..

Tycker att ni letar småfel för att få kunna klaga på henne. Mobbarklubb, som någon sade.

Näe bara en liten fundering
Citera
2013-12-17, 12:27
Medlem
kkickinits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
I senaste inlägget på Bernys blogg, "en dag i taget" 16/12, svarar hon på en kommentar som handlar om Nicklas och heroinet. Hon skriver bland annat:

"Jag har skrivit om heroin redan i mina böcker, men dock försiktigt."

Vart då, undrar jag? Är det så diskret och metaforiskt skrivet att jag inte snappat upp på det när jag läst böckerna eller snackar hon skit?

Jag har läst första boken och jag har för mig att hon skrev om heroin i denna? Vill tycka mig minnas att hon skrev om att hon skjöt i en trappuppgång och dyl. Tycker också att jag minns att hon skrev mycket om heroin, hon kanske inte skrev rakt ut heroin men jag tror att det var underförstått.

Fast du kanske vill ha mer specifikt skrivet? Vad är det du vill att hon ska skriva i så fall?
Citera
2013-12-17, 13:16
Medlem
shittingbrickss avatar
Blivit kontaktad av en person som påstår sig varit boende på Fria Borg men vill vara anonym.
Hen skrev att den snälla doktorn som Berny har höjt till skyarna har ett minst sagt oprofessionellt förhållande till vissa kvinnliga patienter... "Fritt för tolkning" var de sista orden, så jag låter er tolka det där själva...
Citera
2013-12-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Blivit kontaktad av en person som påstår sig varit boende på Fria Borg men vill vara anonym.
Hen skrev att den snälla doktorn som Berny har höjt till skyarna har ett minst sagt oprofessionellt förhållande till vissa kvinnliga patienter... "Fritt för tolkning" var de sista orden, så jag låter er tolka det där själva...

Syftar personen på den där privatläkaren som lät Berny bo hos honom?
Citera
2013-12-17, 14:21
Medlem
Heroin nämns väl också i Känn pulsen slå. Så ja, ok, det skrevs väl lite om heroin i båda böckerna, men det är korta omnämnanden och knappast av något större intresse för dem som vill veta mer om hennes heroinmissbruk egentligen. Verkade mest avhandlas i förbifarten som en av alla droger hon ibland grejade med under den tiden.

Instavideon hade möjligen kunnat vara lite mystisk om det inte vore för att det hon säger är så sjukt uttjatat och osant.
Citera
2013-12-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Näe bara en liten fundering
Nej nej nej, menar inte mot mig utan mot Berny.
Citera
2013-12-17, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shittingbricks
Wo, wo, wo , wo.. Det där är..En riktigt allvarlig anklagelse. Hearsay so far.
Citera
2013-12-17, 14:54
Medlem
sinfons avatar
Tyst med dig Patriciapung. Jag vill veta mer. Är det möjligen den gränslöse läkaren som gick med på att lura uppfödaren och låtsas köpa Theus när B blev nekad?
Citera
2013-12-17, 15:40
Medlem
shittingbrickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Syftar personen på den där privatläkaren som lät Berny bo hos honom?

Stämmer...
Citera
2013-12-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Tyst med dig Patriciapung. Jag vill veta mer. Är det möjligen den gränslöse läkaren som gick med på att lura uppfödaren och låtsas köpa Theus när B blev nekad?
Hehe, menade ju inte att vi inte ska höra mer, bara att kanske ta det med en nypa salt och tänka lite på vad vi egentligen säger. Det handlar ändå om en människas yrke, läkarlicens och rykte. Sorry att jag är en sån moralkaka, men..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in