Citat:
Ursprungligen postat av
yoloits
Det var ett ärligt utbrott han hade i rätten, enda gången man upplever att han lever här och nu. Han har nog inte dödat sin hund.........
"Utbrottet" KJ hade i rätten angående Grabbens död var väl mera en kraftig tillrättavisning
att han inte orsakat hundens död vilket han under tidigare förhör inte verkar ha förstått
att man försökt insiunera att han gjort.
KJ hade nu i förhören i rättegången läst FUPen och förmodligen reagerat på att i stort sätt varje
förhörd person fick frågan om just Grabben, med lite hjälp från Forssberg trillade
äntligen poletten ner för KJ och därför fick US det bemötande hon fick.
Utbrottet mot US var nog mer en reaktion på att känna sig förådd än en ärlig
"
jag älskade min hund-känsla". Och varför han inte visar samma känslospel för att han
anklagas att ha dödat VB är för att han är i det fallet är helt på det klara om att han är
misstänkt för mordet.
KJ saknar och älskade säkert sin hund men efter hundens död gav föräldrarna honom istället
tillbaka bilen och efter det glömde han nog till en stor del bort Grabben.
Helt otroligt vilken fokus som hamnat på en hund i detta fall. Jag tycker det är så
onödigt att hela tiden övertolka KJ som person eller varje handling han gjort och detta är
också vad både åklagare och förhörsledare försökt med under en lång tid, dom har kammat noll, likaså anser jag att tråden gjort.