Min kompis som är torsk på marijuana har gjort ett och annat under sin aktiva karriär som rökande som fick mig att börja se annorlunda på honom.
Så länge han kunde och fick röka brydde han sig inte ett skit om nåt annat. Det visste jag då jag upplevde det med honom. Men att han kunde gå längre trodde jag inte. Ett exempel:
Snubben säger till varenda jävel att han ska ner till Tyskland och hälsa på en vän. Som han lärde känna när han studera utomlands. Alla köper det. Jag med. Ett halvår senare öppnar han sig o säger att allt var en lögn.
Han har egentligen åkt till Amsterdam för att röka loss i 2 veckor. Pengar har lånats ihop från en massa bekanta, då han själv är studerande. Jag undrar vart han bodde under tiden och vad han åt?
Han svarar med att han ville inte spendera pengar på sånt utan ville ha till gräs istället. Jag frågar men vart sov du då? Du måste ju äta?
Visar sig att han sovit på flygplatsen i Amsterdam för det mesta. Ibland i olika parker. Nån gång i nått jävla reception bland folk på golvet

. 2 gånger tog han in på nått ställe så han kunde duscha o fixa sig. Och han försökte äta så lite som möjligt för att ha pengar över till gräs.
Pengarna tog slut efter halva tiden där nere. 1 vecka kvar innan flyget går tillbax. Han säger att under 2 dagar gick han runt utan mat, vatten eller nått. Han var dock så sugen på att röka att han gick runt och letade bland joint fimpar ifall någon hade "kastat" lite väl för mycket så han kunde ta upp den och röka klart.
Till slut fick han kontakt med en person över nätat som han kände riktigt bra och drog en lögn för som resulterade i att han skickade honom 3 lax. Jag vet vem den andra personen är så det är sant.
Pengarna brändes på gräs återigen.
Lite kortfattat. Men vilken jävla uteliggare han blev i mina ögon efter detta. Tyckte han var äcklig o dum i huvet.