2013-12-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Ja han är en kille för sig denne Commander Johansson! Jag hörde detta också som pappan sa och blev lite lätt road faktiskt. Tänk vilken felbild ens egna nära kan ha!
Ska ta ett exempel på en man med hög rättspatos. Direktören som groomade unga flickor på nätet, dvs chattade och fick dem att göra snuskiga saker på skype i cam, visa upp sig, skicka bilder, sexchatta etc. Sedan gick han vidare genom att hota flickorna att visa bilderna fr när, skolan osv, om de inte gjorde de sakerna han ville i cam. Där snackar vi om ett riktigt jävla äckel! Det gick så långt att en av flickorna, L*nn, 13 år tog livet av sig genom att ställa sig framför tåget. Det var någon gång i somras. Denna man har samtidigt en grupp på facebook som handlar om kampen mot kvinnovåld och skrev om det och stöttade de stackars kvinnorna som fick utstå våld. Ett riktigt smörigt svin, anser jag.
Ett väldigt bra exempel hur en person med hög rättspatos kan vara.
Vad jag menar är att de som skriker mest är ofta de som är de största bedragarna.
Att bygga upp ett scenarie runt sig själv som är lugnt och stillsamt kan dölja värsta orkanen och ondskan personifierad. Presis så kan det vara med KJ.

Exakt och därför är jag så fascinerad över hur folk härinne tror fullt ut på att KJ är världens bästa kille och aldrig aggressiv för att hans vänner och familjer säger det. För det första behöver de inte ha sett det och då säger det givetvis så. För det andra, även om han varit aggressiv, så skulle ju givetvis de inte säga någonting annat än att han är världens bästa kille. Men vill man ha igenom sin fantastiska teori här i forumet så måste man ju tro på sånt.
Citera
2013-12-15, 16:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det mest sannolika var 18 dgr.

Du tror att VB alltså levde mellan dag 7 och dag 18. Var?

Vad menar du egentligen? Du skrev:

Citat:
VB kan ha varit i livet upp till 18 dagar efter försvinnandet. Var var hon då?

Många frågor som fortfarande lyser med sin frånvaro.

... och jag har nu påpekat för dig att det kan hon inte alls (även bortsett från det faktum att benen hittades 16 dagar efter försvinnandet)

Du har skrivit liknande saker tidigare också, vilket tyder på att du på något vis missförstått experternas uttalanden.

Jag tror givetvis inte att VB varit vid liv efter försvinnandet, inte mer än några timmar i varje fall. Hon dog senast natten mellan den 4:e och 5:e och hennes lik var undanskaffat på söndagsmorgonen .
Citera
2013-12-15, 16:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Vad jag menar är att de som skriker mest är ofta de som är de största bedragarna.

Det där är ett av mina livsmotton. Precis så är det, ofta. De på kåken som hyser värst agg mot exempelvis pedofiler, är de som sitter närmast tv'n när barnprogrammen visas på anstalten.
De som gapar, skriker och är övertygade mot alla som är svartsjuka och kontrollerande kan jag ge mig fan på att vedebörande är sjukligt svartsjuk och kontrollerande själv.
Samma med otrohet. Behöver jag manifestera min avsky mot otrohet i tid och otid, har jag nog mest att dölja själv.
Citera
2013-12-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
VB postade förmodligen sitt sista facebook meddelande kl 16:42 den 4 Maj, 2013 !!!

Är det värkligen sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidligare postat ett meddelande på sin facebook?

Varför inte? Tror du verkligen det är sannolikt att inte någonting hemskt skulle kunna hända på 27 minuter. Det skulle kunna hända på 27 sekunder till och med. Nu är jag i och för sig en av dem som inte tror att något hemskt hade hänt när hon väl gjorde det med 112 utan jag tror hon bara försökte skrämma KJ med det. Jag tror inte hon förstod allvaret när hon gjorde det där. Men i vilket fall som helst. På din fråga om det verkligen är sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidigare postat ett meddelande på sin facebook svarar jag JA. På 27 minuter hinner det hända 54st händelser som kan få en att behöva ringa SOS.
Citera
2013-12-15, 16:54
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Naturligtvis ett stort misstag att medicinera KJ. Hur framgångsrikt kan ett förhör bli med en till en del nerdrogad person. Det är utan medicinering som det är möjligt att bedöma hur han är utifrån observationer som görs under "nyktra" förhör. Förstår inte hur förhörsledarna har tänkt här .. Alls ?
Fast å andra sidan lär det inte bli så framgångsrikt att förhöra ett psykiskt vrak heller, jag tror det är vilket som. Dock vill jag mena att psykiatrin har en tendens att övermedicinera ibland, hur de gjort i det här fallet vet jag dock inte. Men hans pappa tyckte ju att han var neddrogad så det är väl rimligt att tänka.
Citat:
Ja han är en kille för sig denne Commander Johansson! Jag hörde detta också som pappan sa och blev lite lätt road faktiskt. Tänk vilken felbild ens egna nära kan ha!
Ska ta ett exempel på en man med hög rättspatos. Direktören som groomade unga flickor på nätet, dvs chattade och fick dem att göra snuskiga saker på skype i cam, visa upp sig, skicka bilder, sexchatta etc. Sedan gick han vidare genom att hota flickorna att visa bilderna fr när, skolan osv, om de inte gjorde de sakerna han ville i cam. Där snackar vi om ett riktigt jävla äckel! Det gick så långt att en av flickorna, L*nn, 13 år tog livet av sig genom att ställa sig framför tåget. Det var någon gång i somras. Denna man har samtidigt en grupp på facebook som handlar om kampen mot kvinnovåld och skrev om det och stöttade de stackars kvinnorna som fick utstå våld. Ett riktigt smörigt svin, anser jag.
Att bygga upp ett scenarie runt sig själv som är lugnt och stillsamt kan dölja värsta orkanen och ondskan personifierad. Presis så kan det vara med KJ.
Fast det ena utesluter inte det andra nödvändigtvis, som jag skrev så kan tanken vara att man vill att rätt ska vara rätt osv, men man har en skev bild av verkligheten och det leder till att man får en skev bild av vad som är rätt alla gånger, eller att man kanske i sin hjärna anser att man på något vis skipar rättvisa genom sin handling. Sen håller jag med dig om att det finns en del som gömmer sig bakom vissa epitet, pedofilhatare som i hemlighet är just pedofiler, folk som bedyrar hur de hatar våld mot kvinnor samtidigt som de pucklar på frugan hemma osv.
Citera
2013-12-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Jag tycker det saknas något i förhören och rätten, kanske en förtvivlan över att vara anklagad för något så vidrigt. Han svarar på de frågor som ställs, men inga vilda protester eller någon förtvivlan, utan det är ganska torrt och avskalat. Nu kanske någon vill skylla det på att han är dövad av medicineringen, men han är ju lika dövad i såna fall när hunden kommer på tal.

Nej jag tror faktiskt inte han har dödat sin hund, jag tror inte ens han experimenterat med den, därav hans frustration när någon påstår att han dödat/skadat hunden. Men jag tror att han fick något slags frispel och dödade VB. Det som känns aningen osmakligt är att han kommer sitta på rättspsyk (tror han blir dömd till vård) och läsa denna tråd och må väldigt gott över alla som försvarar honom. Han kommer känna nån slags maktkänsla av det, att han är så himla smart, att han har ett gäng som försvarar honom och tror på honom. Det i sin tur kommer förmodligen göra det svårare att få ur honom ett erkännande, och så länge han inte erkänner och pratar om det så kommer han aldrig kunna tillfriskna heller.

Precis, tänkte skriva det också. Hade dom inte tagit bort restriktionerna för honom, dvs att han vid den här tidpunkten får sitta och använda datorn och därmed se exakt hur vi resonerar, vilka saker vi ser, som han sedan kan ändra på i tid för hovrätten..?
Citera
2013-12-15, 17:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Tror KJ:s "rättspatos" handlar om krav om sånt beträffande andra, men att rättspatos för egen del helt beror på om det för tillfället gynnar honom personligen och hans image, dvs den bild av sig själv han vill förmedla omgivningen. Ett karakteristiskt drag hos psykopater.
Citera
2013-12-15, 17:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Varför inte? Tror du verkligen det är sannolikt att inte någonting hemskt skulle kunna hända på 27 minuter. Det skulle kunna hända på 27 sekunder till och med. Nu är jag i och för sig en av dem som inte tror att något hemskt hade hänt när hon väl gjorde det med 112 utan jag tror hon bara försökte skrämma KJ med det. Jag tror inte hon förstod allvaret när hon gjorde det där. Men i vilket fall som helst. På din fråga om det verkligen är sannolikt att VB ringt 112 när hon var i KJs lägenhet när hon 27 minuter tidigare postat ett meddelande på sin facebook svarar jag JA. På 27 minuter hinner det hända 54st händelser som kan få en att behöva ringa SOS.

Tilläggas kan också att theForeigner gör ett elementärt tankefel här: Vatchareeya hade en androidtelefon av märket LG. (FUP 966) Hon hade således säkerligen en Facebook-app installerad och kunde logga in och skriva saker från den om hon ville.

Sen har vi ju den gamla vanliga theForeigner-stilen: Han trålar framåt och bakåt i FUP:en, på olika FB-konton etc i hopp om att hitta någon liten detalj som talar FÖR att KJ skulle kunna vara oskyldig. Men han kollar aldrig upp det han tycker han hittat som är "bra" om det verkligen stämmer med andra uppgifter.

(FUP 976)
Citat:
Vatchareeya lämnar lägenheten på Ugglegatan omkring kl 16.00. Cataliya säger även nu att
hon är tämligen säker på sin tidsuppgift och hänvisar till att hon brukar titta på klockan när
Vatchareeya kommer och går.

Vittnesmål och mobiltrafik mellan KJ och VB ger tydligt bilden av att det är helt osannolikt att hon fortfarande befann sig hemma kl 16.42. Om de inte gjorde något ärende på vägen som KJ inte berättat om så bör de ha befunnit sig i lägenheten absolut senast omkring den tid då FB-uppdateringen gjordes, men troligen tidigare. Och som du skriver: På 27 minuter kan mycket hända.
Citera
2013-12-15, 17:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror KJ:s "rättspatos" handlar om krav om sånt beträffande andra, men att rättspatos för egen del helt beror på om det för tillfället gynnar honom personligen och hans image, dvs den bild av sig själv han vill förmedla omgivningen. Ett karakteristiskt drag hos psykopater.

KJ passar inte in på benämningen psykopat.
Citera
2013-12-15, 17:09
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Ja eller så var det tvärtom. Han döda verkligen hunden och blir helt galen när någon säger det. Men dödade inte VB och är likgiltig (i det närmaste) när någon påstår det.

Han skyddar sig själv i första läget och tycker att han inte behöver göra det i det andra. Eftersom han vet att han är oskyldig.

En annan tolkning är att hans ilska bottnar i frustration. Han blev arg på åklagaren när hon visat att han ljuger om hunden. Han var tvärsäker och övertygande på punkten att han googlat "hundens anatomi" långt innan hunden dog. När åklagaren visade att han utom tvivel googlade detta samma natt som hunden dog hamnade han i en återvändsgränd och reagerade med att be åklagaren att gå och hänga sig. Mitt intryck efter att ha lyssnat på honom i rätten är att han är mycket väl förberedd och att han läst förundersökningen noga. Här hade han dock missat viktig information.
Citera
2013-12-15, 17:09
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Sen har vi ju den gamla vanliga theForeigner-stilen: Han trålar framåt och bakåt i FUP:en, på olika FB-konton etc i hopp om att hitta någon liten detalj som talar FÖR att KJ skulle kunna vara oskyldig. Men han kollar aldrig upp det han tycker han hittat som är "bra" om det verkligen stämmer med andra uppgifter.

Skribenter som sällan svarar på motargument trollar för det mesta och bör väl lämnas utan avseende.
Citera
2013-12-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Känns som att huggen i ryggen är som sagt mer av hat, många hugg och relativt ytliga medan de 2 huggen mot hjärttrakten är nådastöten och min ttanke är att det är ett mellanrum mellan dessa händelser så kan mycket väl AN tillfoga raserihuggen, av alla inblandade så är hon den enda som faktiskt uttryckt ett genuint hat mot VB. De dödande huggen känns mer osäkert i detta scenario, kan vara MB som var tvungen att avsluta hennes liv för att deras liv inte skulle rasa ihop fullständigt.

De två huggen framifrån är starka och har varit direkt dödande hugg var för sig. Det i sig är ganska speciellt. Du kan hugga ngn 20 gånger utan att ett enda av huggen är dödande. Att offret sedan blöder ihjäl är en sak.

Men huggen i ryggen är av en helt annan sort. Tama som de gjort av en svagare person. Men med ett otroligt hat. Ingen hugger 9-10 gånger utan att hata. Dessa hugg var inte för att mörda. Skulle tippa på att vb redan var död när de inträffade. Eller är det bevisat att hon levde? De är antagligen utförda utan kläder, och en liggande VB. Om de utförts stående, med en levande vb skulle det max blivit 2-3 hugg långt ifrån varandra. VB har inte kunnat skydda sig mot huggen, vilket tyder på att hon varit död.

Tror heller inte att de utfördes för att tortera någon utdraget. Mer i så fall för att visa sitt hat och att bli medgärningsman med mördaren. Så banden mellan gm och medgärningsman knyts starkare. Typ när någon ska bevisa sin tillgivenhet.

Kan även vara tvärtom, ett sorts grupptryck på ngn som tvingats hugga för att bevisa sin tillgivenhet, därav att det blir svaga men många hugg.

Jag tror på två olika gm som huggit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in