2013-12-12, 11:39
Medlem
karlsoons avatar
Ingen tull från Cheapsmells denna gång heller.
Gott mos att slippa pappersarbetet.
Belgien var en bra lösning.
Citera
2013-12-12, 12:36
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ingen tull från Cheapsmells denna gång heller.
Gott mos att slippa pappersarbetet.
Belgien var en bra lösning.

Vilket flyt. Tror jag har blivit tullad de senaste 3-4 gångerna jag beställt från dem...
Citera
2013-12-12, 21:37
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Mina favoriter just nu av den typen måste vara Michael for Men och Miller Harris Feuilles de Tabac. Även Back to Black hör väl dit, även om den är mer unisex pga hallon- och honungsnoterna.
Tack för tipset. Jag har sett att Michael for Men fått väldigt bra kritik här i tråden tidigare och jag förstod att det skulle komma tips om den. Jag har tänkt på att pröva den ett tag, men den verkar rätt svår att fåt tag på. Det är förstås inga problem att beställa den på internet, men jag har har inte hittat några sampler eller hittat den i någon butik så att jag kan känna hur den doftar.
Citera
2013-12-13, 23:43
Medlem
Costanostras avatar
Känner att jag vill uppgradera min blygsamma parfymkollektion och våga mig på snäppet tyngre och manligare dofter. Tycker det är en svår balans när man i min ålder, 20 - 25, vill åt lite tyngre dofter.

Från att ha gått från:
Giorgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme
Clinique - Happy for men
Gant - Liquid
Marc Jacobs - Men

Till:
Burberry - Touch for men
Yves Saint Laurent - L'homme
Burberry - London for men (stolt som en tupp när man började med denna, detta är den tyngsta parfym jag besitter och anser kan bära upp)

Och nu vill jag hitta the biggest! En som har lite mer krut i sig än t.e.x. Burberry London for men.

Kanske blir lite diffust när jag nämner dofter som "tunga" utan någon vidare förklaring, och jag vete tusan hur jag ska vara mer ingående. Parfymen ska inte dofta nyplockad citron, utan får gärna ha noter såsom skog, ingefära, whiskey, tobak, vanilj(?) osv. Problemet är väl bara att hitta en med bra balans och som inte sticker i näsan/ger huvudvärk.

Tacksam för alla råd och förslag!
Citera
2013-12-13, 23:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanostra
Känner att jag vill uppgradera min blygsamma parfymkollektion och våga mig på snäppet tyngre och manligare dofter. Tycker det är en svår balans när man i min ålder, 20 - 25, vill åt lite tyngre dofter.

Från att ha gått från:
Giorgio Armani - Acqua di Gio Pour Homme
Clinique - Happy for men
Gant - Liquid
Marc Jacobs - Men

Till:
Burberry - Touch for men
Yves Saint Laurent - L'homme
Burberry - London for men (stolt som en tupp när man började med denna, detta är den tyngsta parfym jag besitter och anser kan bära upp)

Och nu vill jag hitta the biggest! En som har lite mer krut i sig än t.e.x. Burberry London for men.

Kanske blir lite diffust när jag nämner dofter som "tunga" utan någon vidare förklaring, och jag vete tusan hur jag ska vara mer ingående. Parfymen ska inte dofta nyplockad citron, utan får gärna ha noter såsom skog, ingefära, whiskey, tobak, vanilj(?) osv. Problemet är väl bara att hitta en med bra balans och som inte sticker i näsan/ger huvudvärk.

Tacksam för alla råd och förslag!
Michael for Men
Citera
2013-12-14, 21:02
Medlem
Costanostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Michael for Men

Låter verkligen som något jag letar efter, tack så mycket!

Vet du någon bra sida man kan beställa den från, eller ska jag be en ta hem åt mig från USA - vilket blir billigast?
Citera
2013-12-14, 21:11
Medlem
BattleBuddhas avatar
Hade velat ha tips på någon fin parfym, i dagsläget är mina favoriter på hyllan här hemma:

Jean Paul Gaultier Le Male

Giorgio Armani Acqua Di Gio

One Million Paco Rabanne är kanske ingen favorit men den luktar rätt fint.

Fick låna en riktigt god parfym från en kompis för något år sedan, P. diddy något i en svart liten flaska som min vän påstår inte går att få tag i här. Någon som kan tänkas veta vilken jag pratar om?

Men allmäna tips mottages gärna!

Jag är i mitten mellan 20-30 år, kille.
Citera
2013-12-14, 22:01
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Har för mig att Hugo Boss Orange är dragen åt hållet med trädoft. Köpte en sådan flaska för ett år sedan och tyckte om den, har inte använt den på ett tag dock.
Tack för tipset. Jag var och luktade på den och den luktade trä, men var lite för lätt för att vara det jag söker efter.
Citera
2013-12-15, 00:17
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Hade velat ha tips på någon fin parfym, i dagsläget är mina favoriter på hyllan här hemma:

Jean Paul Gaultier Le Male

Giorgio Armani Acqua Di Gio

One Million Paco Rabanne är kanske ingen favorit men den luktar rätt fint.

Fick låna en riktigt god parfym från en kompis för något år sedan, P. diddy något i en svart liten flaska som min vän påstår inte går att få tag i här. Någon som kan tänkas veta vilken jag pratar om?

Men allmäna tips mottages gärna!

Jag är i mitten mellan 20-30 år, kille.
Om du är i den åldern så är du verkligen i behov av tips för de där parfymerna börjar du växa ifrån. Det kan emellertid vara svårt att ge några tips utan att du mer utförligt beskriver vad du är ute efter eftersom det finns så många parfymer.
Citera
2013-12-15, 11:11
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Om du är i den åldern så är du verkligen i behov av tips för de där parfymerna börjar du växa ifrån. Det kan emellertid vara svårt att ge några tips utan att du mer utförligt beskriver vad du är ute efter eftersom det finns så många parfymer.

Det kanske är sant det du skriver, men samtidigt så vet jag ju inte vad jag vill ha, så hjälp mig!

Dessa jag nämnt här gillar jag, men jag vet inte specifikt vad det är jag gillar.
Därför finner jag det ganska svårt att eftersöka en parfym på "den ska ha arom av cederträ, med inslag av katkus, fikon och en eftersläng tysk skokräm" .

Jag är ganska modern, aktiv, sportig, ser ung ut för min ålder (inte macho/grottmänniska) ganska slimt byggd så sådana här riktiga skogshuggar-parfymer passar inte rikigt mig. Lät fjantigt att rada upp det där på det viset, men det är det enda jag kan berätta som kanske kan vara till hjälp förutom vilka parfymer jag gillar i dagsläget.

Jag brukar dock få komplimanger från främmande människor (och vänner) att jag brukar lukta gott.

Tipsa gärna mig!
Senast redigerad av BattleBuddha 2013-12-15 kl. 11:14.
Citera
2013-12-15, 11:28
Medlem
BattleBuddha:

Sean John - Unforgivable, är nog den du tänker på.
Senast redigerad av Ritinkin 2013-12-15 kl. 11:33.
Citera
2013-12-15, 12:34
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
BattleBuddha:

Sean John - Unforgivable, är nog den du tänker på.

Ska kolla den, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in