2013-12-10, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag skulle bli tacksam för tips om parfymer med tunga manliga dofter såsom tobak, trä och rök. Både tips på designparfymer och nischparfymer uppskattas. Jag har prövat Burberry London och tyckte om den, men jag tycker den har rätt dålig hållbarhet.

Jag kan tipsa dig att kolla in, om du inte redan gjort det, Dior Farenheit Absolute.
Absolute har egentligen få, om ens någon liknelse med orginalet som jag vet många kan ha/har svårt för.
Om du känner du till orginalet, behöver du inte bli avskräckt på förhand.
Rökelse, oud och viol.
En personlig favorit nu på vintern.
Citera
2013-12-11, 00:30
Medlem
injections avatar
Ville beställa Michael for Men - Michael Kors, men den verkar vara slut på vivamondo..

@LaCucaracha

Du beställde din där eller?
Citera
2013-12-11, 00:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Ville beställa Michael for Men - Michael Kors, men den verkar vara slut på vivamondo..

@LaCucaracha

Om jag minns rätt så var den äldre batchen/formulan att föredra.
Minns dock inte var den inhandlas.
Citera
2013-12-11, 00:38
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Vilken parfym tillämpar en 30-årig grabb? Måste handla present till grabben och parfym står på önskelistan. En sportig doft kanske? Jag känner bara till alla standardparfymet såsom Hugo Boss, Armani och sådant men jag vet inte om lukten är vidare imponerande på damerna. Klart grabben ska ha parfym!

Chanel Allure Edition Blanché är enkel att bära och luktar fint.
Kila förbi kicks eller liknande och sniffa lite. Lycka till
Citera
2013-12-11, 00:55
Medlem
MeGustas avatar
Tänkte kolla in taxfreen imorgon efter en ny parfym. Är ute efter en sportig/vardaglig doft. Har redan One Million och Panos Emporio l'homme för kvällarna. Så kom gärna med tips!
Citera
2013-12-11, 05:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection

@LaCucaracha

Jepp, vivamondo's sida verkar ju skum...kan inte se en enda pryl där
Köpte även en reservflaska på wowhd.se men den verkar inte finnas kvar längre där heller...
Citera
2013-12-11, 15:13
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Jepp, vivamondo's sida verkar ju skum...kan inte se en enda pryl där
Köpte även en reservflaska på wowhd.se men den verkar inte finnas kvar längre där heller...

Hmmm...Har alltid tyckt att det är något konstigt med vivamondo, då menar jag deras sida.. jag beställde där två gånger och det var äkta vara så jag kan inte klaga.
Citera
2013-12-11, 17:23
Medlem
Instämmer att något är konstigt med själva sidan, men ingent fuffens med Vivamondo i sig. Det är äkta vara man får. Det är någon slags mellanhand till en annan sida, i och med att Vivamondo egentligen är engelskt, så de skickar alla produkter ifrån utlandet genom Sverige.

Det ska ju stå "A Division of Parfums Givenchy, Inc". Då vet man att man har den äldre versionen, som anses vara bättre, har inte provat någon annan version än den flaska av Michael For Men som jag har. Riktigt bra doft såhär också på vintern!
Citera
2013-12-11, 17:33
Medlem
irrblosss avatar
Idag fick jag min sample-pack från Luckyscent med bland annat Puredistance Black. Känns som den har Amouage-"DNA" i sig. Hade jag blindsniffat den hade jag gissat att det varit en Amouage. Tyvärr var det lite av en besvikelse. Ganska tråkig doft. Känner alla möjliga noter, nästan lite för många. Någon typ av rökelse, bär, rök, gummi och något som påminner lite om Läkerol original. Kan vara en doft som kräver lite tid att uppskatta, men första intrycket var inte så positivt. Någon annan som testat den än?
Citera
2013-12-11, 18:40
Medlem
vanwilders avatar
Vilken av Hugo Boss Just Different och Carolina Herrera 212 skulle ni valt?
Är det skillnad mellan Carolina Herrera 212 och Carolina Herrera 212 Nyc?
Citera
2013-12-11, 19:51
Medlem
Jag använder Björn Borg 109
Citera
2013-12-11, 20:15
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Idag fick jag min sample-pack från Luckyscent med bland annat Puredistance Black. Känns som den har Amouage-"DNA" i sig. Hade jag blindsniffat den hade jag gissat att det varit en Amouage. Tyvärr var det lite av en besvikelse. Ganska tråkig doft. Känner alla möjliga noter, nästan lite för många. Någon typ av rökelse, bär, rök, gummi och något som påminner lite om Läkerol original. Kan vara en doft som kräver lite tid att uppskatta, men första intrycket var inte så positivt. Någon annan som testat den än?
Fick den också idag men har inte hunnit testa än. Luktade dock ur röret och kom direkt att tänka på den nya från MDCI. Får avvakta med utlåtande tills jag testat ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in