2013-12-09, 21:06
Medlem
Kafis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Lol! Inte som damdoft då? Länka mig gärna en sida där den säljs som herrdoft?
Ofta du ser en herrdoft säljas i paket med bodylotion istället för aftershave balm eller liknande?

Det var väl underförstått att den säljs i damdoft också, men det fattade du väl tydligen inte. Känns som att jag diskuterar med en vägg, läs tidigare inlägg om vart jag sett den säljas under herr/unisex etc. Riktiga fysiska butiker, eftersom jag inte köper parfymer online och således inte har någon koll på parfymshoppar online.

Herregud.
Citera
2013-12-09, 22:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafi
Är du trög på riktigt? Som jag skrev innan så säljs ju den som både unisex och herrdoft

Om parfymen är unisex ligger den under både dam och herrfliken.

Tänk på språket, i den här tråden har vi en vänskaplig ton.
Citera
2013-12-10, 05:06
Medlem
Länge varit nyfiken på Juicy Coutures Dirty English som jag har hört fått både ris och ros från alla möjliga håll. Fanns i 15 cl för en hundring inkl. frakt på nordicfeel. Inget bra literpris, men jag ser det som ett dyrt provsnus
Citera
2013-12-10, 06:58
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafi
Det var väl underförstått att den säljs i damdoft också, men det fattade du väl tydligen inte. Känns som att jag diskuterar med en vägg, läs tidigare inlägg om vart jag sett den säljas under herr/unisex etc. Riktiga fysiska butiker, eftersom jag inte köper parfymer online och således inte har någon koll på parfymshoppar online.

Herregud.

Ok, du har givetvis helt rätt. Alla nätbutiker som säljer den har lagt den i fel kategori. Även Tom Ford's hemsida...troligt...
Citera
2013-12-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ok, du har givetvis helt rätt. Alla nätbutiker som säljer den har lagt den i fel kategori. Även Tom Ford's hemsida...troligt...

Du verkar vara lite "efter" som Kafi säger. Han/Hon skrev ju nåt inlägg längre bak i tråden att bloomingdales och tom fords egna fysiska BUTIKER säljer parfymen både under herr och damsortimentet, om inte unisex. Sen att du säger att samma person ska prova parfymer som "Love" etc bevisar ju bara på din s.k dåliga ton. Skärp dig.

Englands överlägsna svar på svenska NK: http://www.selfridges.com/en/Beauty/Categories/Shop-Mens-grooming/Fragrance/Black-Orchid-eau-de-parfum-50ml_453-3001058-T00501/

ontopic: Underbar parfym, kan starkt rekommendera för killar. Drydown:en är riktig frän
Citera
2013-12-10, 07:59
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Zionistt
Du verkar vara lite "efter" som Kafi säger. Han/Hon skrev ju nåt inlägg längre bak i tråden att bloomingdales och tom fords egna fysiska BUTIKER säljer parfymen både under herr och damsortimentet, om inte unisex. Sen att du säger att samma person ska prova parfymer som "Love" etc bevisar ju bara på din s.k dåliga ton. Skärp dig.

Englands överlägsna svar på svenska NK: http://www.selfridges.com/en/Beauty/Categories/Shop-Mens-grooming/Fragrance/Black-Orchid-eau-de-parfum-50ml_453-3001058-T00501/

ontopic: Underbar parfym, kan starkt rekommendera för killar. Drydown:en är riktig frän

Förstår då att du inte testat t.ex "Love" därav faller ditt argument. Se det som ett tips istället för en förolämpning som iaf du verkar tagit det. Kalla BO unisex om du vill, enligt mig är det en ganska klassisk kvinnoparfym.
Citera
2013-12-10, 08:41
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Du verkar ha bra smak
Michael for Men och Noir är två favoriter.

Creed - Aventus är ju oftast ett säkert kort, problemet är väl senaste årets batcher som verkar vara av sämre kvalitét.

Tack för tipset!
Citera
2013-12-10, 16:15
Medlem
Bultmans avatar
Jag skulle bli tacksam för tips om parfymer med tunga manliga dofter såsom tobak, trä och rök. Både tips på designparfymer och nischparfymer uppskattas. Jag har prövat Burberry London och tyckte om den, men jag tycker den har rätt dålig hållbarhet.
Citera
2013-12-10, 17:00
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag skulle bli tacksam för tips om parfymer med tunga manliga dofter såsom tobak, trä och rök. Både tips på designparfymer och nischparfymer uppskattas. Jag har prövat Burberry London och tyckte om den, men jag tycker den har rätt dålig hållbarhet.
Mina favoriter just nu av den typen måste vara Michael for Men och Miller Harris Feuilles de Tabac. Även Back to Black hör väl dit, även om den är mer unisex pga hallon- och honungsnoterna.
Citera
2013-12-10, 17:04
Bannlyst
Vilken parfym tillämpar en 30-årig grabb? Måste handla present till grabben och parfym står på önskelistan. En sportig doft kanske? Jag känner bara till alla standardparfymet såsom Hugo Boss, Armani och sådant men jag vet inte om lukten är vidare imponerande på damerna. Klart grabben ska ha parfym!
Citera
2013-12-10, 17:10
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Vilken parfym tillämpar en 30-årig grabb? Måste handla present till grabben och parfym står på önskelistan. En sportig doft kanske? Jag känner bara till alla standardparfymet såsom Hugo Boss, Armani och sådant men jag vet inte om lukten är vidare imponerande på damerna. Klart grabben ska ha parfym!
Han ska självklart ha en Acqua di Parma Colonia, eller AdP Colonia Essenza. Lite beroende på hur han är som person. Ingen av dessa är sportiga, men väldigt stiliga.
Citera
2013-12-10, 17:39
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Har för mig att Hugo Boss Orange är dragen åt hållet med trädoft. Köpte en sådan flaska för ett år sedan och tyckte om den, har inte använt den på ett tag dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in