2013-12-14, 21:52
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mika123
Ser ut som att man kan beställa Stille Nacht nu på systemet http://www.systembolaget.se/89357. Om årgången verkligen är 2009 (låter lite för bra för att vara sant) så är det ett riktigt kap för 38 spänn flaskan.
Kollikrav fan
Citera
2013-12-14, 22:11
Medlem
zepofans avatar
Brutal Brewing levererar igen! Flat Tire var riktigt bra tycker jag och den kommer att få en plats som bulköl framöver. Mycket smak för lite pengar, kan det bli bättre?
Sigtuna organic ale var också helt okej, däremot blev jag lite besviken på Stoodley stout, alldeles för syrlig för min smak.
Citera
2013-12-14, 22:43
Medlem
ManJuices avatar
Varför har inte Systemet Weihenstephaner Korbinian och Vitus i standardsortimentet?
http://farm8.staticflickr.com/7138/6887365902_07a7050858_h.jpg

Man vill ju inte beställa ett helt kolli på 20 st.

Edit: Känner ni till någon sida man kan beställa ifrån, utländsk det vill säga? Vinsajten har bara Erdinger av veteölen.
Senast redigerad av ManJuice 2013-12-14 kl. 23:01.
Citera
2013-12-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfjalar
Jaså, vad är det med den som inte faller dig i smaken?

Såg att det fanns ett gäng Karlssons Choice kvar här i staden så blir till att plocka ett gäng sådana iallafall!

Diacetylbomb, en otrevlig smak som inte bör finnas i öl. Eller endast i små små mängder. Smakar smör.
Citera
2013-12-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Varför har inte Systemet Weihenstephaner Korbinian och Vitus i standardsortimentet?
http://farm8.staticflickr.com/7138/6887365902_07a7050858_h.jpg

Man vill ju inte beställa ett helt kolli på 20 st.

Edit: Känner ni till någon sida man kan beställa ifrån, utländsk det vill säga? Vinsajten har bara Erdinger av veteölen.

Bier-deluxe.de är en tysksida men väldigt låg frakt. Där kan du hitta Vitus iaf.
Citera
2013-12-15, 00:05
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Bier-deluxe.de är en tysksida men väldigt låg frakt. Där kan du hitta Vitus iaf.
Aha, tack för länken.
Har kollat igenom sidan nu, när man lägger ihop slutsumman slutar det på samma pris.

Har du själv beställt därifrån? Gissar på att det är en sida för lite "ovanligare" öl som inte finns i Sverige.
Citera
2013-12-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Aha, tack för länken.
Har kollat igenom sidan nu, när man lägger ihop slutsumman slutar det på samma pris.

Har du själv beställt därifrån? Gissar på att det är en sida för lite "ovanligare" öl som inte finns i Sverige.

Jag har själv inte gjort det, men vet andra som har, så sidan är pålitlig. Man beställer ju inte därifrån för att komma billigt undan, utan att slippa köpa hela lådor av samma, samt få tag på grejer som inte finns på bolaget.
Citera
2013-12-15, 09:33
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Brutal Brewing levererar igen! Flat Tire var riktigt bra tycker jag och den kommer att få en plats som bulköl framöver. Mycket smak för lite pengar, kan det bli bättre?
Sigtuna organic ale var också helt okej, däremot blev jag lite besviken på Stoodley stout, alldeles för syrlig för min smak.

Det är sympatiskt av Spendrups att ge sig in på marknaden för smakrik öl och faktiskt producera en hel del bra skit till billiga pengar. Kul att en storproducent utnyttjar sina möjligheter till effektiv produktion och stora mängdinköp av råvaror till att göra något som faktiskt är både gott och billigt. Känns som en betydligt bättre idé än det Carlsberg har sysslat med, att köpa upp små, kvalitetsinriktade bryggerier bara för att lägga ner dem. Beervana har varit min och många andras standardöl under sommaren. Kudos till Spendrups.
Citera
2013-12-15, 12:41
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
asså? har inte hunnit pröva den men ska göra det. ibland vill man ju bara ha (bra) billig lager.
megastouts, superweizen och ultralambics i all ära, men i bland är enkelt bäst.
Citera
2013-12-16, 07:33
Bannlyst
Skulle ni kunna rangordna era 3 godaste öl i följande kategorier: porter, stout, lager, ale? Gärna med motivering.
Citera
2013-12-16, 08:48
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Skulle ni kunna rangordna era 3 godaste öl i följande kategorier: porter, stout, lager, ale? Gärna med motivering.
uh, sånt där där tråkigt och svårt, dagsform helt enkelt.

jag kan dock smälla till men en stout som jag tycker är rätt ball, visst, tillgängligheten gör väl sitt, men den är bra.
three floyds dark lord russian imperial stout (bourbon vanilla bean).
rakt igenom en kvalitets-imp.
Citera
2013-12-16, 11:27
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature

Det låter sig nog inte riktigt göras. Det finns alldeles för mycket i varje kategori för att kunna lista favoriter rakt upp och ner. Är du helt enkelt ute efter att prova öler i dessa kategorier som ölälskare tenderar att tycka mycket om? Vad är det för ale du är ute efter mer specifikt? Man bör lista subkategorier till ale eftersom detta begrepp är alldeles för brett. Bättre då att slå ihop Stout och Porter till en kategori. Traditionellt så är det skillnad på stout och porter, men idag inom mikrobryggerikulturen så är det rätt godtyckligt om man kallar en viss öl stout eller porter.
Senast redigerad av Feadog 2013-12-16 kl. 11:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in