Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-09, 23:55
Medlem
Weed i wåfflorna

Bakgrund: är skitsugen på våffla och det verkar som alla andra grejer med oboy och te misslyckas i smaken. Hursomhelst behöver jag en rejäl måltid med blaze för en cp-lång flygresa så att dricka det känns lite waste. Att matsmälta mer mat tar längre tid, vilket är varför jag vill äta något.

OnT: Först steka massa smör? Sen i med gräset i några timmar på svag värme under omrörning. Sedan smeta detta över de färdiga våfflorna? Alltså... grejen är den... att jag läste i en tråd förut som sa att thc:t vaporiseras vid för hög värme, vilket är anledningen till en både utdragen process i stekpannan men också för att det råder stora tveksamheter om jag verkligen kan hälla i detta i våffelsmeten
Citera
2013-12-10, 01:11
Medlem
Johnhaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenneballongen
Bakgrund: är skitsugen på våffla och det verkar som alla andra grejer med oboy och te misslyckas i smaken. Hursomhelst behöver jag en rejäl måltid med blaze för en cp-lång flygresa så att dricka det känns lite waste. Att matsmälta mer mat tar längre tid, vilket är varför jag vill äta något.

OnT: Först steka massa smör? Sen i med gräset i några timmar på svag värme under omrörning. Sedan smeta detta över de färdiga våfflorna? Alltså... grejen är den... att jag läste i en tråd förut som sa att thc:t vaporiseras vid för hög värme, vilket är anledningen till en både utdragen process i stekpannan men också för att det råder stora tveksamheter om jag verkligen kan hälla i detta i våffelsmeten

varje gång jag har bakat på weed eller brunt har jag alltid haft tempraturen på enligt recepten på ca 175, de viktiga är väl att de inte ska vara för varmt just när de "smälter"

http://www.medicinskmarijuana.com/recept.html
Citera
2013-12-10, 16:50
Medlem
drflipps avatar
Jag hade inte chansat. Baka en kaka istället!
Citera
2013-12-10, 17:05
Medlem
RAGEDs avatar
Gör riktigt CB smör
Blanda ner det i "rinnande" ovispad vispgrädde
Vispa grädden så den får en aning volym (inte blir så rinnig men inte helt färdigvispad)
Lägg lite smet på en våffla
Addera något sött typ jordgubbssylt för att få bättre smak
Lägg på en till våffla
ät
repeat tills din cb grädde är slut, fortsätt muncha våfflor om du nu orkar mer.

Gör det på tom mage för bäst effekt.
Citera
2013-12-10, 17:08
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Gör riktigt CB smör
Blanda ner det i "rinnande" ovispad vispgrädde
Vispa grädden så den får en aning volym (inte blir så rinnig men inte helt färdigvispad)
Lägg lite smet på en våffla
Addera något sött typ jordgubbssylt för att få bättre smak
Lägg på en till våffla
ät
repeat tills din cb grädde är slut, fortsätt muncha våfflor om du nu orkar mer.

Gör det på tom mage för bäst effekt.
Tilläg recept:

Taget citat, medic marj:

Ingredienser: •28 gram hasch eller 50 gram marijuana
•500 gram smör
Tillagning: 1.Smält smöret sakta i en panna.
2.Mal ner cannabis till ett fint pulver och tillsätt det smälta smöret, blanda väl.
3.Håll panna på låg värme i ca 30 minuter utan att brännas vid.
4.Dränera genom en finsil.
5.Häll smöret i flaskor och försegla tätt och hårt.
6.Förvara flaskorna i kylen för användning

Baka o njut.
Citera
2013-12-11, 21:53
Medlem
Det slosas ingenting sa lange du ser till att ata upp allting, har man pa 75 grader sa kan man tillaga graset i typ 20 min tror jag det ar pa den varmen, pa 100grader typ 5-10 elelr nat.
Hursom sa borde det vara chill att du t.ex tar ditt gras, kokar det i mjolk och smor(inte sa mycket dock, och inte koka). Varm det tills det borjar koka latt och sedan lat den sta nagra minuter, repeat.

- Den kommer bli gronaktig till konstistensen forst, sedan brunaktig nar den ar fardig(du kommer fa halla pa ett tag for att fa ut 100%, for att fa ut 75% typnaganstans sa folj min metod).

Blanda detta med lite sirap eller dylikt for god smak och go crazy on that waffle
Citera
2013-12-14, 15:49
Medlem
GeneraIens avatar
Ta hasch oralt

Tjena! Har precis dragit iväg och köpt en 2a brunt och laddat ner några komedi filmer.. Nu till frågan:

1. Hur brukar jag hasch bäst oralt?
2. Hur lång tid tar det för att det ska slå på?
3. Hur mycket borde jag lägga i?
4. Hur länge sitter effekten i?

Tacksam för svar, och jag vet att jag kan söka om det men har väldigt bråttom då jag ska hjälpa en släkting att flytta så vill bara ha alla svar direkt när jag kommer hem så jag kan börja direkt!
Citera
2013-12-14, 15:55
Medlem
Normalliserads avatar
2g är inte mycket att hörra för. skaffa en 5-10 och gör smör på det, sen bakar den något gott med smöret. En timme senare och du är beng med ett lång varigt rus. Gör du med bara 2g så gör någon liten kaka=)
Citera
2013-12-14, 16:03
Medlem
BenAsslicks avatar
2g är nog för lite, rök istället.
Citera
2013-12-14, 16:05
Medlem
FlamingoJenss avatar
Sök på google "recept hasch kladdkaka, VOILVA
Citera
2013-12-14, 16:26
Medlem
Trollishs avatar
Lös upp dina 2 gram i smör i en stekpanna.

Drick. Kan ta upp till 3 timmar innan det slår.
Citera
2013-12-14, 17:27
Moderator
kvm3s avatar
Följande trådar infogade:

Weed i wåfflorna
Ta hasch oralt

/Mod

Själv ska jag för övrigt baka blåbärspaj med blueberrygräs i ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera