2012-12-03, 13:48
Medlem
Brmcs avatar
Okej alla hens där ute. Jag har nu druckit en kopp cannacoffee och börjar känna mig lite varm i pälsen. Jag gjorde såhär. Jag satte på min spis på 3an (den går upp till 6). Hällde i en halv dl grädde och cirkus 1g helt okej finmalt weed.

Det lät jag småsjuda i ungefär 20-25 minuter för att sedan hälla det i mitt kaffe. Nu är jag lite småstekt. Mycket behagligt rus, kaffet smakade lite sämre än vanligt. Dock inte jättefarligt

Problematiken var dock att inte få grädden så jävla tjock. Eftersom det står så länge på relativt hög värme blir det lite vaniljsåskonsistens utav det hela. Förutsatt att ni som jag oftast gör en ganska mustig och tjock vaniljkräm. Sen var det vedervärdigt när det blev skinn på grädden. Sånt äckligt de hade på typ brunsåsen när man väl gick i skolan. Hur undviker NI skinnet? Konstant omröring

Så ett slag för skinnlös- och omskuren cannacream, fred och kärlek.
Citera
2012-12-03, 19:46
Medlem
Skallpans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brazilio
Då hinner du få in lite mer skit i pipan under veckan då förhoppningsvis

Ja, inget är omöjligt! ^^
Citera
2012-12-04, 03:56
Medlem
Skaffat mig lite mer gräs och funderar på en sak. Hur mycket krävs om jag ska baka med det? För en person.
Citera
2012-12-04, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Skaffat mig lite mer gräs och funderar på en sak. Hur mycket krävs om jag ska baka med det? För en person.
Är du en van brukare?
Hur länge vill du vara hög?
Har du tänkt att spara några kakor?
Citera
2012-12-04, 14:52
Medlem
topsids avatar
Citat:
Personligen skulle jag aldrig dra igång ett bakprojekt på mindre än 5g, av bra kvalite. Om du gör för mycket är det ju bara spara en muffin.
Citera
2012-12-04, 15:04
Medlem
Citat:
Är du en van brukare?
Hur länge vill du vara hög?
Har du tänkt att spara några kakor?

Van och van, har rökt kanske 10-20 gånger i höst. Och några gånger tidigare i livet. Senaste för två veckor sen.
En stund.
Tänkte käka allt på en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Personligen skulle jag aldrig dra igång ett bakprojekt på mindre än 5g, av bra kvalite. Om du gör för mycket är det ju bara spara en muffin.

Jo, jag har lärt om ca 2-5g och då börjar det bli väldigt icke ekonomiskt. Men jag vet ej.
Citera
2012-12-04, 15:33
Medlem
Citat:
Van och van, har rökt kanske 10-20 gånger i höst. Och några gånger tidigare i livet. Senaste för två veckor sen.
En stund.
Tänkte käka allt på en gång.

Jo, jag har lärt om ca 2-5g och då börjar det bli väldigt icke ekonomiskt. Men jag vet ej.

Du behöver ytterst lite om du bara skall käka en gång.

Här är ett recept, notera att detta är 2,5g på 12 bitar och 2 st räcker för att bli stenad.

Citera
2012-12-04, 16:40
Medlem
Citat:
Du behöver ytterst lite om du bara skall käka en gång.

Här är ett recept, notera att detta är 2,5g på 12 bitar och 2 st räcker för att bli stenad.

Fett tack! Då ska jag baka imorgon! Fast ska nog göra halv sats.
Citera
2012-12-04, 16:54
Medlem
hockexxs avatar
Citat:

Jag skulle nog rekommendera dig att äta minst 1.5 gram (2.5+ vid "standard"). Då jag av egen erfarenhet behöver cirka 10 gånger så mycket i förhållande till en "rökdos" för att ruset av oralt intag skall vara värt det. Tar man för lite blir man i regel bara lite seg enligt mig. Detta har inget med kvalité att göra då potentare cannabis innebär mindre rök-doser så innebär det även mindre orala doseringar.

Det värsta som händer om du tar för mycket är att du blir jävligt bäng Till skillnad om man tar för lite och därmed kastar flera "rök-doser" i sjön.
Citera
2012-12-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ingen orsak! Gör så och dem du inte äter sparar du bara i kylen eller något till nästa dag

Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag skulle nog rekommendera dig att äta minst 1.5 gram (2.5+ vid "standard"). Då jag av egen erfarenhet behöver cirka 10 gånger så mycket i förhållande till en "rökdos" för att ruset av oralt intag skall vara värt det. Tar man för lite blir man i regel bara lite seg enligt mig. Detta har inget med kvalité att göra då potentare cannabis innebär mindre rök-doser så innebär det även mindre orala doseringar.

Det värsta som händer om du tar för mycket är att du blir jävligt bäng Till skillnad om man tar för lite och därmed kastar flera "rök-doser" i sjön.
Det är lika viktigt med hur länge rökat ligger i fettet som det är att ha bra röka när man bakar, gör en otrolig skillnad. Har man i det en längre tid så blir det extremt potent!
Citera
2012-12-04, 18:08
Medlem
Citat:
Ingen orsak! Gör så och dem du inte äter sparar du bara i kylen eller något till nästa dag

Hur länge håller browniesarna förresten? Som vanligt röka?
Citera
2012-12-04, 18:09
Medlem
topsids avatar
Citat:
Hur länge håller browniesarna förresten? Som vanligt röka?
Snarare som vanliga brownies. Sen möglar skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in