Citat:
Ursprungligen postat av
fjordkvinna12
Mycket intressant, snaran dras åt. Ett erkännande att det var han som ringde samtalet gör ju att RO kraftfullt knyts till brottsplatsen, antingen i form av MGM, GM, eller som kronvittne. Det mest troliga är att det kommer ett erkännande inom ett par veckor, tillsammans med DNA analysen. Ett tidsbestämt straff för dråp är att vänta. Det intressanta är vad sjutton motivet var. "Biffen" har ju redan sagt att han är säker på att RO är inringaren. Frågan är varför det dröjt så länge om det nu är via ett tips som gripandet kunnat ske? Fler än biffen borde ju rimligtvis ha känt igen rösten för länge sedan.
Tjena, Biffen här.
Min feting: jag hade faktiskt inte hört SOS-samtalet innan RO blev häktad. Men som jag sa tidigare, när jag hör det så är jag 100% säker på att det är han. Erkännandet visar ju för trådens skeptiker, som tidigare ifrågasatt min trovärdighet och min kunskap om RO, att jag faktiskt hade rätt och att jag känner RO så pass väl att röstidentifiering via telefonsamtal var tämligen enkelt.
För övrigt
tror jag, ju mer jag tänker på det, att han är skyldig. Jag
tror också att allt han förträngt under 17 år kommit ikapp honom under de förhör som hållits före och efter häktning. Han har med största sannolikhet exponerats för bilder på offret och mordplatsen vilket satt igång en akut psykisk kris där han inte ens kan skilja på förhörsledare och sina föräldrar. Så frågar ni mig
tror jag att ett erkännande kommer ganska snart.