Citat:
Ursprungligen postat av
LeBoeuf
Tjena, Biffen här.
Min feting: jag hade faktiskt inte hört SOS-samtalet innan RO blev häktad. Men som jag sa tidigare, när jag hör det så är jag 100% säker på att det är han. Erkännandet visar ju för trådens skeptiker, som tidigare ifrågasatt min trovärdighet och min kunskap om RO, att jag faktiskt hade rätt och att jag känner RO så pass väl att röstidentifiering via telefonsamtal var tämligen enkelt.
För övrigt tror jag, ju mer jag tänker på det, att han är skyldig. Jag tror också att allt han förträngt under 17 år kommit ikapp honom under de förhör som hållits före och efter häktning. Han har med största sannolikhet exponerats för bilder på offret och mordplatsen vilket satt igång en akut psykisk kris där han inte ens kan skilja på förhörsledare och sina föräldrar. Så frågar ni mig tror jag att ett erkännande kommer ganska snart.
Jag stryker utan vidare på foten och lyfter på hatten för ditt igenkännande av hans röst.
När jag tidigare ifrågasatte dina uppgifter så var det inte för att jag ville såga dig utan för att jag gärna ville ha litet mer kött på benen eftersom åtminstone en uppgift var felaktig.
En fråga: Som du och andra som träffat honom beskriver honom så är han inte typen som blir våldsam och inte heller typen som bär kniv. Är han i så fall en ren dubbelnatur eller kan det vara som han säger i telefonsamtalet; han var där, men någon annan höll i kniven? Någon som han kanske är så rädd för att han nu spelar knäpp.