2013-12-11, 21:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontaktperson
När kommer domen???????????!!!!!!!!!!!!?????????

Brukar vara ett par veckor efter slutpläderingarna. Men eftersom han genomgår utvärdering på Karolinska campus Huddinge så lägg på en månad från slutpläderingarna. Ungefär.

!
Citera
2013-12-11, 21:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror att det finns en tomte som smakat på lite för mycket julglögg och talar i tomtemössan. Känns som om VB hade haft all möjlighet att försvara sig mot ett angrepp från AN.
Vissa tomtar kanske inser att hon borde ha haft lika stor chans mot KJ.
Citera
2013-12-11, 21:18
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

...och om vi hårddrar lite så var väl VB inte den bästa på karaten heller, om jag förstått det hela rätt.
Citera
2013-12-11, 21:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror du är helt fel ute här. Jag tror att MB och VB träffade en överenskommelse om att hon skulle försöka få ok från KJ att komma hem till honom att plugga^^ (vilket KJ var införstådd i) och att MB skulle plocka upp henne nånstans när familjemiddagen var aväten - vilket är anledningen till att restaurangbesöket inte blev så långvarigt för MB:s del. Tror VB hade fått löfte om sex senare på kvällen och var på direkt. Men jag tror MB tog Vatchareeya till ett ställe hon inte hade räknat med.

Mja, det där tror jag inte på just för tillfället iaf. Men jag kan tänka mig följande.

VB utsätts för en ond KJ, hon försöker ringa 112 men misslyckas, kanske hotade hon bara att göra det, därför slog hon * istället för lur, en stund av samtal eller munhuggande, därefter känner sig VB rädd igen och försöker desperat att få MB att höra av sig till henne. AN begär att få se MB sms trafik, MB berättar att VB kan vara utsatt för livsfara och säger åt frun att han borde höra av sig till VB, alternativt köra hem till KJ. AN kokar av svartsjuka och säger till MB att om du engagerar dig en sekund till i den där VB så är det finito med vårat äktenskap. Det här resulterade i att AN i stort sett hade på känn att VB kanske inte lever längre, AN visste mer eller mindre att KJ utsatte VB för något hemskt, det kan också vara anledningen till att MB hade ett intresse i att makarnas vetskap aldrig kom till allmän kännedom, för hur skulle det se ut, att frun förhindrade ett förhindrande av ett mord? En teori bland, femtielva? Finns det så många?

EDIT;Och förresten så stämmer det fetade ganska bra, för AN skulle inte offra en sekund, eller var det minut, på en kackerlacka.
Senast redigerad av OY 2013-12-11 kl. 21:22.
Citera
2013-12-11, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Fyra snabba om AN;
1. Hon har inte styrkan att flytta liket, och MÅSTE stycka.

2. Hon HATAR verkligen VB som håller på att förstöra hennes liv.

3. Hon har inget alibi efter 20.38 som är styrkt av ngn annan än hennes man.

4. Huggen i ryggen tyder på ett otroligt HAT, som varken MB eller KJ hade gentemot VB.

Mb kan ha mördat hotet mot hans hela liv för att skydda sig själv som enda utväg i hans ögon. KJ kan ha mördat för att han psykopat/var psykotisk (om han nu är/var det) har inget med AS att göra i så fall.

(min fetning) Fetar detta och tar det ur sitt sammanhang i ditt inlägg men gör det bara för att jag grunnat på en sak i ett par dagar angående hennes skador på ryggen resp. bröstet.

Jag svänger ibland mellan hat eller inte hat, besinningslöst eller ej dito.

Antingen är skadorna på ryggen medvetet precisa för att punktera lungan precis så att den faller ihop och lämnar plats i buken och då är kanske hugget i bröstet i hjärtat också medvetet för att kunna fylla bröstkorgen med blod och därmed så lite blodspillan som möjligt. Dvs huggen i ryggen kom före de i bröstet och sen efter det har hon hela tiden legat på rygg i all hantering av henne då rättsläkaren konstaterade den mängd blod som rann ur henne vid undersökningen.

Eller så är det hugget besinningslöst flera gånger i ryggen men att mordvapnet är så pass kort att hela vapnets längd inte räcker längre in än den precisa skadan på lungan?

Har funderat mycket på varför det var så många skador och hugg i ryggen men bara en eller ett par i bröstet...
Citera
2013-12-11, 22:03
Moderator
OYs avatar
H: Men jag var inte så full.
F: Hur…hur kände du dig då?
H: Ganska full
F: Hade du några problem att köra bilen?
H: Nä, alltså jag var…vinglade inte, men…jag var full.
F: Men din bror säger att du inte var det?

KJ som är alkoholist kände sig full efter att ha sippat på en 33:a Norrlands guld i tre timmar. Frågan är vad han menar, full som i packad, eller packad där bak med en flaska doppad i margarin?

VB kan verkligen inte ha haft alla proppar i skåpet om hon vägrade att åka med den här berusade personen, han drack trots allt en 33:a under tre timmars tid.

Det här med öldrickandet den där kvällen är en detalj som verkligen sticker ut i hans berättelse.
Citera
2013-12-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
...och om vi hårddrar lite så var väl VB inte den bästa på karaten heller, om jag förstått det hela rätt.

Bland dom på karateklubben kanske ... men drygt ett års träning 5-6 dagar i veckan så tror jag nog hon kunde försvara sig tämligen bra. Hon hade hade ändå "flera bälten" och skulle i slutet på maj gradera sig för ytterligare.

Hon kanske stötte på sin överman ...
Citera
2013-12-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror du är helt fel ute här. Jag tror att MB och VB träffade en överenskommelse om att hon skulle försöka få ok från KJ att komma hem till honom att plugga^^ (vilket KJ var införstådd i) och att MB skulle plocka upp henne nånstans när familjemiddagen var aväten - vilket är anledningen till att restaurangbesöket inte blev så långvarigt för MB:s del. Tror VB hade fått löfte om sex senare på kvällen och var på direkt. Men jag tror MB tog Vatchareeya till ett ställe hon inte hade räknat med.

Ja, antagligen därför han blev kortvarig samt ljög om smskontaken. Jag tror också att hon hade fått löfte om både hemkörning, sex eller åtminstone någon typ av försoning från MBs sida.
Citera
2013-12-11, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
H: Men jag var inte så full.
F: Hur…hur kände du dig då?
H: Ganska full
F: Hade du några problem att köra bilen?
H: Nä, alltså jag var…vinglade inte, men…jag var full.
F: Men din bror säger att du inte var det?

KJ som är alkoholist kände sig full efter att ha sippat på en 33:a Norrlands guld i tre timmar. Frågan är vad han menar, full som i packad, eller packad där bak med en flaska doppad i margarin?

VB kan verkligen inte ha haft alla proppar i skåpet om hon vägrade att åka med den här berusade personen, han drack trots allt en 33:a under tre timmars tid.

Det här med öldrickandet den där kvällen är en detalj som verkligen sticker ut i hans berättelse.

Varifrån får du att han är alkoholist?
Citera
2013-12-11, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Exakt Quarrel, har tänkt likadant. VB var antagligen starkare än KJ eftersom hon tränade så hårt.
Citera
2013-12-11, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Bland dom på karateklubben kanske ... men drygt ett års träning 5-6 dagar i veckan så tror jag nog hon kunde försvara sig tämligen bra. Hon hade hade ändå "flera bälten" och skulle i slutet på maj gradera sig för ytterligare.

Hon kanske stötte på sin överman ...

Klena KJ som inte orkar någonting? Han är inte ens utbildad i hur man mördar, inte gjort lumpen eller något sådant. Kan ingenting om hur man döljer ett mord, TROTS att forensikserierna är hans favoritunderhållning. Men med lite extra adrenalin så klarar man mer än normalt, det menar till och med KJ, så kanske han var hennes överman.
Citera
2013-12-11, 22:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Bättre än de flesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in