2013-12-11, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Snarare ett realistiskt och sannolikt resonemang av KJ isåfall om han är helt oskyldig.

KJ är skyldig, det märks på allt! kommer hålla mig till det.
Citera
2013-12-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Känns som att huggen i ryggen är som sagt mer av hat, många hugg och relativt ytliga medan de 2 huggen mot hjärttrakten är nådastöten och min ttanke är att det är ett mellanrum mellan dessa händelser så kan mycket väl AN tillfoga "raserihuggen", av alla inblandade så är hon den enda som faktiskt uttryckt ett genuint hat mot VB. De dödande huggen känns mer osäkert i detta scenario, kan vara MB som var tvungen att avsluta hennes liv för att deras liv inte skulle rasa ihop fullständigt.

Absolut. Jag kan tom förstå att/om hon ville hugga ihjäl VB i stundens hetta...
Citera
2013-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
HAHA det va dagens! hahahah OMG. SÅ du menar att MB/AN inte borde förhöras igen på ett betydligt mer tuffare sätt?

Tycker att dom har plågas nog.
Citera
2013-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mja, det där tror jag inte på just för tillfället iaf. Men jag kan tänka mig följande.

VB utsätts för en ond KJ, hon försöker ringa 112 men misslyckas, kanske hotade hon bara att göra det, därför slog hon * istället för lur, en stund av samtal eller munhuggande, därefter känner sig VB rädd igen och försöker desperat att få MB att höra av sig till henne. AN begär att få se MB sms trafik, MB berättar att VB kan vara utsatt för livsfara och säger åt frun att han borde höra av sig till VB, alternativt köra hem till KJ. AN kokar av svartsjuka och säger till MB att om du engagerar dig en sekund till i den där VB så är det finito med vårat äktenskap. Det här resulterade i att AN i stort sett hade på känn att VB kanske inte lever längre, AN visste mer eller mindre att KJ utsatte VB för något hemskt, det kan också vara anledningen till att MB hade ett intresse i att makarnas vetskap aldrig kom till allmän kännedom, för hur skulle det se ut, att frun förhindrade ett förhindrande av ett mord? En teori bland, femtielva? Finns det så många?

EDIT;Och förresten så stämmer det fetade ganska bra, för AN skulle inte offra en sekund, eller var det minut, på en kackerlacka.

Ett sannolikt scenario, definitivt! Ang 112 kan det även ha varit så att hon kände sig hotad av MB och AN och skrev till MB att nu ringer jag.. men att hon ändrade sig i sista stund- hon ville ge MB en andra chans eftersom att hon brydde sig om honom.. varpå han skriver fööölåt älskling, vad sägs om att vi ses och reder ut det här ikväll... kan komma och hämta upp dig
Citera
2013-12-11, 22:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Därför att jag tror att detta är en mkt stark drivkraft hos KJ - en dröm han haft länge. Han har ju dessutom uttryckt sig i den riktningen. Tror ingen som känner KJ är särskilt förvånad över att han sitter där han sitter. Antagligen inte hans familj heller. Tror familjen vet hur han är och kapabel till om han får chansen - och chansen fick han av MB och/eller AN. Så tror jag det här hänger ihop.

Edit: Intressant att se vilket utlåtandet blir när KJ är klar i Flemingsberg.

MBoudine, har du överhuvudtaget läst FUP?

Stort set ALLA dom som känner KJ bra, och som varit på förhör (FUP) säger ju att dom INTE ALS tror att det är möjligt att KJ är skyldig till det här mordet, uttrycker att han inte als har någon sånn läggning.

Och kan du vara snäll att ge kjälla till att : "Han har ju dessutom uttryckt sig i den riktningen"

Du "tror" för mycket och "vet" för lite angående KJ tycker jag.

Jag har ochså mycket svårt för din teorie att detta mord skulle ha begåtts i någon sorts konspiration mellan KJ och karatetränaren/AN, det finns ju inget som helst som stødjer denna teori.
Citera
2013-12-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Fyra snabba om AN;
1. Hon har inte styrkan att flytta liket, och MÅSTE stycka.

2. Hon HATAR verkligen VB som håller på att förstöra hennes liv.

3. Hon har inget alibi efter 20.38 som är styrkt av ngn annan än hennes man.

4. Huggen i ryggen tyder på ett otroligt HAT, som varken MB eller KJ hade gentemot VB.

Mb kan ha mördat hotet mot hans hela liv för att skydda sig själv som enda utväg i hans ögon. KJ kan ha mördat för att han psykopat/var psykotisk (om han nu är/var det) har inget med AS att göra i så fall.

Det är sant!!!

Tror mer på att MB är psykopat än KJ iaf av allt som har framkommit. Även om KJ verkar ha sina egenheter.
Citera
2013-12-11, 22:18
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
(min fetning) ----
Har funderat mycket på varför det var så många skador och hugg i ryggen men bara en eller ett par i bröstet...

Min teori förklarar dessa hugg. Som känt är förvarade KJ flaskor med flytande margarin i badrummet. KJ hade intresse för analsex, vilket kan förklara margarinet i badrummet som fungerat som glidmedel. KJ hade även dildos i lägenheten, samt vad han själv berättat utövat analsex med sig själv genom användandet av dessa dildos.

Min teori är att KJ slog VB medvetslös, där uppkom skadan på hennes skallben. Sedan hade KJ analsex med den medvetslösa VB i sitt sovrum på en madrass som han senare gjorde sig av med för att undanröja avföring från VB som kom ut under sexakten. Under den anala sexakten med den medvetslösa VB utdelar han stickskadorna i ryggen i en sex-sadistisk läggning. VB vaknar till liv och ger ifrån sig skriket som vittnet omtalat. KJ stryper henne till ytterligare medvetslöshet - därav skadorna på halsen - och fortsätter sin sadistiska sexakt med kondom på för att inte lämna spår efter sig i hennes kropp.
Senast redigerad av MossTrums 2013-12-11 kl. 22:20.
Citera
2013-12-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Tycker att dom har plågas nog.

Varför då? Hur menar du? På vilket sätt?
Citera
2013-12-11, 22:19
Medlem
Flutters avatar
Citat:
(min fetning) Fetar detta och tar det ur sitt sammanhang i ditt inlägg men gör det bara för att jag grunnat på en sak i ett par dagar angående hennes skador på ryggen resp. bröstet.

Jag svänger ibland mellan hat eller inte hat, besinningslöst eller ej dito.

Antingen är skadorna på ryggen medvetet precisa för att punktera lungan precis så att den faller ihop och lämnar plats i buken och då är kanske hugget i bröstet i hjärtat också medvetet för att kunna fylla bröstkorgen med blod och därmed så lite blodspillan som möjligt. Dvs huggen i ryggen kom före de i bröstet och sen efter det har hon hela tiden legat på rygg i all hantering av henne då rättsläkaren konstaterade den mängd blod som rann ur henne vid undersökningen.

Eller så är det hugget besinningslöst flera gånger i ryggen men att mordvapnet är så pass kort att hela vapnets längd inte räcker längre in än den precisa skadan på lungan?

Har funderat mycket på varför det var så många skador och hugg i ryggen men bara en eller ett par i bröstet...
Jag har också funderat mycket över huggen, så jag tänkte fylla på med lite tankar.

Har svårt att tänka mig att man kan hugga med sån precision att man precis punkterar lungan och hjärtat. Det var nog mer tur än skicklighet.

FUP s.277 Bild 1 och s.422, ser ut som att GM har huggit henne i ryggen i två omgångar. Huggen är också så nära varandra att jag tror att hon måste ha varit medvetslös eller åtminstone inte kunnat röra på sig när det skedde. Dom känns också lite slarviga och "onödiga" eftersom dom inte var speciellt djupa.

Däremot en annan sak, som känns lite störade, FUP s.416 punkt 110.:
"110. Sårskada (44) fortsätter i en sårkanal rakt fram och bakåt genom muskulaturen i bröstkorgsväggen där sårkanalen delar sig i två kanaler ett par millimeter innan den lämnar muskulaturen och fortsätter in genom hjärtsäcken och genom det vänstra så kallade hjärtörat. Inga skador ses i hjärtsäckens baksida."

Betyder det att GM drog ut vapnet lite och tryckte in det igen för att vara säker på att komma åt hjärtat? I så fall så känns det inte som något som är besinningslöst, mer som något kallsinnigt och beräknande.

Vet inte om det är bra att läsa igenom obduktionsrapporter innan man ska gå och lägga sig.
Citera
2013-12-11, 22:22
Medlem
Citat:
Varför då? Hur menar du? På vilket sätt?

Oskyldigt anklagade och fått sitt liv förstört av en psykopat.
Citera
2013-12-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Känns som att huggen i ryggen är som sagt mer av hat, många hugg och relativt ytliga medan de 2 huggen mot hjärttrakten är nådastöten och min ttanke är att det är ett mellanrum mellan dessa händelser så kan mycket väl AN tillfoga "raserihuggen", av alla inblandade så är hon den enda som faktiskt uttryckt ett genuint hat mot VB. De dödande huggen känns mer osäkert i detta scenario, kan vara MB som var tvungen att avsluta hennes liv för att deras liv inte skulle rasa ihop fullständigt.

Precis.

VBs och MBs/ANs bråk har kulminerat och en dag senare är hon död- slumpen?
Citera
2013-12-11, 22:25
Medlem
Citat:
(min fetning) Fetar detta och tar det ur sitt sammanhang i ditt inlägg men gör det bara för att jag grunnat på en sak i ett par dagar angående hennes skador på ryggen resp. bröstet.

Jag svänger ibland mellan hat eller inte hat, besinningslöst eller ej dito.

Antingen är skadorna på ryggen medvetet precisa för att punktera lungan precis så att den faller ihop och lämnar plats i buken och då är kanske hugget i bröstet i hjärtat också medvetet för att kunna fylla bröstkorgen med blod och därmed så lite blodspillan som möjligt. Dvs huggen i ryggen kom före de i bröstet och sen efter det har hon hela tiden legat på rygg i all hantering av henne då rättsläkaren konstaterade den mängd blod som rann ur henne vid undersökningen.

Eller så är det hugget besinningslöst flera gånger i ryggen men att mordvapnet är så pass kort att hela vapnets längd inte räcker längre in än den precisa skadan på lungan?

Det känns som två gärningsmän eller en två olika stämningar. Ryggskadorna tyder mer på besinningslöst våld där hjärnan "svartnat" och bröststicken för att avsluta livet. Styckningen var senare.

Därefter tycks VB styckats, fått avblöda (fanns inget blod kring ben eller torsot) i horisontellt läge.

Den stora blodmängden i ena lungsäcken uppstod när rättsläkaren vände kroppen.

Det tycker jag talar för att torson förflyttats i horisontellt läge. Till fyndplatsen.

Eller hur gick det annars till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in