2013-12-08, 07:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Enligt ett justitieråd är likhundsmarkering ett bevis. Justitieråden sitter i Högsta Domstolen så dom bör ju ha rätt värderingar då det gäller bevis.

Inte så konstigt iofs eftersom det även är gångbart bevis i andra länder.

Nu är det ju så att just det här Justitierådets omdöme som du hänvisar till är ifrågasatt. Väldigt ofta är ifrågasatt ..
Citera
2013-12-08, 07:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Har det framgått OM de över huvud taget haft sex sedan KJ gjorde slut 2012? Utöver KJ's egen utsago?

Jag kan inte påminna mig att jag någonstans i tråden har läst att VB bekräftar att KJ är eller har varit hennes KK, så jag misstänker att detta inte är sant. Jag tror KJ klarade sig fine med det han kan få tag på på Coop:s mejeriavdelning - och en tomflaska när han kom hem.
Citera
2013-12-08, 07:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Ett litet exempel från FUP i alla fall.
AN: "... Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han..."

Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Var framkommer det att familjen var i detta tillstånd och hur vet du vad som skulle hända med affärsverksamheten, karatejobbet, våldtäktsanmälan - var kommer den uppgiften ifrån? Säger MB att hon hotat med det? Eller är det nåt du hittat på för att det ska låta bättre?
Enda utväg var att döda VB!!!??? Vilken verklighet lever du i? Ni bedriver häxjakt på en död person.
Ni har tolkat ord i sms, ord på fb, ord som MB sagt, ord som AN sagt, ni säger att de ljuger i förhör och samtidigt talar sanning om att VB var värsta stalkern - det tror ni på. Märkligt . Hur går det ihop?
Jag frågade denna frågan innan men har fortfarande inte fått nåt svar. Skulle bli glad om någon bemöda sig att svara.

Läs fetat från ME077 och begrunda ..
Citera
2013-12-08, 08:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flutter
Jo, man ska lita på dom och se dom som bevis.

Jag önskar att jag visste mer om likhundar är vad jag faktist gör. (Eller kanske inte, tror inte jag skulle ha så stor nytta av det i vardagen.) Så, jag börjar med att erkänna att jag helt enkelt inte vet vad jag pratar om.

Däremot så måste det finnas någon sorts gräns för vad hunden ska känna för att den ska markera.

Vad säger att blodet på tejpen kan mycket väl vara från en nyligen avliden och allt annat än levande VB. Kan vara innan den magiska 20-minuters gränsen då det sägs att likhundarna ska kunna börja känna lukten. Jag påstår att det skulle nog till och med kunna vara efter 21 minuter...eller lite mer, eftersom det är en så liten mängd. (Och med "mer" menar jag inte timmar eller dagar.)

Nedbrytningen är en process och det är stor skillnad på något som varit dött i 20 minuter och något som varit dött i ett par dagar. Och det vet jag. Min källa för det är mina katter jag hade, det var stor skillnad på möss som man hittade i skon och på den som man kunde lukta sig fram till som låg gömd i en garderob. (Behövdes ingen hundnos där inte.)

Vet inte om jag lyckades förklara vad jag menade, det är lite för sent för väl uttänkta argument.

Så...varför är det då så säkert att blodet på tejpen kommer från en levande VB?
Enligt highfives teori, som jag ifrågasatte med frågan om hur blod från en levande VB hade hamnat på tejpen, var VB död mer än 20 minuter innan hon kom i kontakt med tejpen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-12-08 kl. 08:21.
Citera
2013-12-08, 08:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det är väl inte konstigt att man vräker ur sig sånt när man är förbannad på svinet men att sedan driva igenom det, är en annan sak.
Jag vet inte, tycker bara denna otrohetsaffären förstorats upp till en total katastrofalt fiasko vilken en del av er anser skulle kunna vara värt att döda för??? så att situationen efter mordet blir ännu mer... Katastrof...

Jag tror inte man såg det så. Jag tror också att man räknade med att få KJ plus ytterligare några med på idén att döda VB, samt att man räknade med att KJ skulle få ta smällen OM någon åkte dit på det här - den mest sannolika förövaren polisen kunde tänka sig räknade man med kommer att vara ufo't KJ. Vem skulle tro på hans sagoberättelse om han inte kunde hålla käften och börja berätta, han har ju precis allt emot sig. Gissar att det var så man resonerade. Planen hade gått i lås om man lyckats bränna ner ödehuset och VB:s likdelar som knappast hade gått att identifiera efter branden. Men under transporten av likdelar från f2 till f1 kom någonting emellan som gjorde att denna manöver måste avbrytas. Där sprack planen och där sitter vi i dag.

Edit: Därför sitter KJ där han sitter är en mera adekvat beskrivning av dagsläget.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-08 kl. 08:54.
Citera
2013-12-08, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror inte man såg det så. Jag tror också att man räknade med att få KJ plus ytterligare några med på idén att döda VB, samt att man räknade med att KJ skulle få ta smällen OM någon åkte dit på det här - den mest sannolika förövaren polisen kunde tänka sig räknade man med kommer att vara ufo't KJ. Vem skulle tro på hans sagoberättelse om han inte kunde hålla käften och börja berätta, han har ju precis allt emot sig. Gissar att det var så man resonerade. Planen hade gått i lås om man lyckats bränna ner ödehuset och VB:s likdelar som knappast hade gått att identifiera efter branden. Men under transporten av likdelar från f2 till f1 kom någonting emellan som gjorde att denna manöver måste avbrytas. Där sprack planen och där sitter vi i dag.

Edit: Därför sitter KJ där han sitter är en mera adekvat beskrivning av dagsläget.

Jag tror inte att det fanns något konsekvenstänk
alls när det hände. Det "svartnade" för GM, sedan var det ett faktum.

Nu kanske han börjar inse att han penslat in sig i ett hörn.

EDIT. Moa-Tova du inte endast bagatelliserar otrohet i sig, du tycker också man skall ha förståelse för att män ibland "tänker" med fel huvud ...

Ibland kan jag undra, vilket du tänker med.
Senast redigerad av Remark 2013-12-08 kl. 09:24.
Citera
2013-12-08, 09:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att det fanns något konsekvenstänk
alls när det hände. Det "svartnade" för GM, sedan var det ett faktum.

Nu kanske han börjar inse att han penslat in sig i ett hörn.

Inte "svartnade" i meningen att MB dödade VB inom några minuter, väl ? VB utsattes för tortyr och ett utdraget, utstuderat dödsförlopp. Det var nog andra som bestod henne den pärsen innan hon avled.
Citera
2013-12-08, 09:32
Medlem
Citat:
Inte "svartnade" i meningen att MB dödade VB inom några minuter, väl ? VB utsattes för tortyr och ett utdraget, utstuderat dödsförlopp. Det var nog andra som bestod henne den pärsen innan hon avled.

Det stod nog en frustation bakom det. Ett genuint hat. Att hon blev torterad är väl endast en spekulation?

Däremot dog hon av inre blödningar som i sig innebär ett längre tidsförlopp. Men troligtvis inte vid medvetandet.

Hade en kroppspulsåder träffats hade döden däremot skett omedelbart.
Citera
2013-12-08, 10:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det stod nog en frustation bakom det. Ett genuint hat. Att hon blev torterad är väl endast en spekulation?

Däremot dog hon av inre blödningar som i sig innebär ett längre tidsförlopp. Men troligtvis inte vid medvetandet.

Hade en kroppspulsåder träffats hade döden däremot skett omedelbart.

Det är en spekulation som kommer att visa sig vara riktig. Sticken i ryggen gjordes med avsikt att orsaka inre blödningar varvid blodomloppet tömdes på en betydande mängd blod för att kommande kapning av händer och ben vid ljumskarna inte skulle orsaka blodspår i onödan. VB var troligen åtminstone vid halvt medvetande tills de dödande sticken i hjärttrakten släckte henne. Jag tror förövarna var ute efter att bevittna en dödsprocess.
Citera
2013-12-08, 10:38
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Nåväl i boden är då iaf mobilnätet stabilt endast haft det problemet när jag kommit i mastskugga eller när jag befunnit mig i någon källare. Jag har iofs inte 4g. Min S2a med telia ger mig inga överaskningar än så länge. :-)

Möjligt.
När jag jobbade i Lund med wcdma bland mycket annat, så vet jag precis hur "bitarna" "luckorna" och scanning mast/enheter går till. Master är lastbalanserade för redundans och konfade efter mobiltrafik beroende på var de är placerade. En mast i Tegelträsk är inte konfigurerad likt en mast mitt inne i Stockholm.
Vid mer eller mindre hård belastning kan det hända att signalstyrkan ändras kortare eller längre perioder lite hur som. Jag jobbar inte på Ericsson längre och har inte tillgång till whitepapers dessvärre. Kanske går att yahooa?
Citera
2013-12-08, 10:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Det är en relevant synpunkt om "någon annan", i meningen vemsomhelst, hade haft samma kk relation med VB som MB samt en på pricken lika bedragen och svartsjuk fru som MB har. Och hur kan någon med bästa vilja anse att AN, förmodligen sovande (hon vet ju tydligen inte själv om hon sov eller var vaken natten mot 5 maj) med trovärdighet kan ge MB alibi ? Förmodligen är både spaningsledningen och de båda åklagarna halvt vansinniga och omgivna av dåliga rådgivare, annars borde den här utredningen inte gått till på så pass lösa boliner som tycks ha varit fallet här.
Men okej, om vi säger så här då, tror du att AN skulle skydda MB om hon visste att han styckat hennes hatobjekt? Skulle AN våga fortsätta sova i samma säng med en man som är kapabel att stycka någon? Jag tror inte det, de har båda uppgivit att det blivit fysiskt när de bråkat ibland, alltså skulle hon då få leva med vetskapen att han faktiskt är kapabel att döda och det kan vara hennes tur nästa gång. Så nej, jag tror inte hon skulle våga skydda en sån person för det skulle innebära att hon själv fick leva med ett konstant dödshot över sig.

Om MB sett VB som ett så stort hot mot hans liv och framtid så hade han inte fortsatt ha kontakt med henne. Då hade han talat om för AN att "En av mina elever är helt rubbad, hon tror vi har ett förhållande bla bla bla". Han hade lätt kunnat slå i AN en trovärdig lögn ang varför VB var efterhängsen, och allra helst eftersom VB var lite speciell. Men MB ville fortsätta ha en viss kontakt med VB. Jag ser ingenting som tyder på att han var livrädd att VB skulle förstöra hela hans liv, för då borde han rimligen ha brutit totalt med henne. Det kanske t.om var så att han kände att det skulle bli ett jävla liv om AN fick veta det, men att han inte står och faller om hon skulle lämna honom? Deras relation tycks ju inte direkt ha varit en dans på rosor rent allmänt.

Vem hade folk trott på? Den "konstiga" unga tjejen som bevisligen stalkat flera personer och som blivit kär i sin tränare, hon som inte riktigt fixar de sociala koderna? Eller läraren, egenföretagaren, tränaren och maken som har ett stort socialt kontaktnät och som folk beskrivit som en snäll kille som alltid ställer upp? Nej VB var inget hot mot honom, hon var jobbig, hon hade kunnat ställa till trassel i hans privatliv, men han hade kunnat snacka bort det hur lätt som helst och folk hade trott på honom, inte henne. Och det tror jag han är väl medveten om.
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Har berört detta i tidigare inlägg:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Bild på Garnisionsg NV 295°-täckning:
http://img543.imageshack.us/img543/4227/jkvw.jpg
Tack för den, nu fattar jag hur den täcker. Således borde den inte ta in en mobil som kör rakt över Drottninggatan, eller kan de snappa upp lite utanför området också?
Citera
2013-12-08, 11:08
Medlem
Citat:
Det är en spekulation som kommer att visa sig vara riktig. Sticken i ryggen gjordes med avsikt att orsaka inre blödningar varvid blodomloppet tömdes på en betydande mängd blod för att kommande kapning av händer och ben vid ljumskarna inte skulle orsaka blodspår i onödan. VB var troligen åtminstone vid halvt medvetande tills de dödande sticken i hjärttrakten släckte henne. Jag tror förövarna var ute efter att bevittna en dödsprocess.

Härvid är vi oense. Hennes blod pulserade inte ut alls. Därav inre blödning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in