Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Det är en relevant synpunkt om "någon annan", i meningen vemsomhelst, hade haft samma kk relation med VB som MB samt en på pricken lika bedragen och svartsjuk fru som MB har. Och hur kan någon med bästa vilja anse att AN, förmodligen sovande (hon vet ju tydligen inte själv om hon sov eller var vaken natten mot 5 maj) med trovärdighet kan ge MB alibi ? Förmodligen är både spaningsledningen och de båda åklagarna halvt vansinniga och omgivna av dåliga rådgivare, annars borde den här utredningen inte gått till på så pass lösa boliner som tycks ha varit fallet här.
Men okej, om vi säger så här då, tror du att AN skulle skydda MB om hon visste att han styckat hennes hatobjekt? Skulle AN våga fortsätta sova i samma säng med en man som är kapabel att stycka någon? Jag tror inte det, de har båda uppgivit att det blivit fysiskt när de bråkat ibland, alltså skulle hon då få leva med vetskapen att han faktiskt är kapabel att döda och det kan vara hennes tur nästa gång. Så nej, jag tror inte hon skulle våga skydda en sån person för det skulle innebära att hon själv fick leva med ett konstant dödshot över sig.
Om MB sett VB som ett så stort hot mot hans liv och framtid så hade han inte fortsatt ha kontakt med henne. Då hade han talat om för AN att "En av mina elever är helt rubbad, hon tror vi har ett förhållande bla bla bla". Han hade lätt kunnat slå i AN en trovärdig lögn ang varför VB var efterhängsen, och allra helst eftersom VB var lite speciell. Men MB ville fortsätta ha en viss kontakt med VB. Jag ser ingenting som tyder på att han var livrädd att VB skulle förstöra hela hans liv, för då borde han rimligen ha brutit totalt med henne. Det kanske t.om var så att han kände att det skulle bli ett jävla liv om AN fick veta det, men att han inte står och faller om hon skulle lämna honom? Deras relation tycks ju inte direkt ha varit en dans på rosor rent allmänt.
Vem hade folk trott på? Den "konstiga" unga tjejen som bevisligen stalkat flera personer och som blivit kär i sin tränare, hon som inte riktigt fixar de sociala koderna? Eller läraren, egenföretagaren, tränaren och maken som har ett stort socialt kontaktnät och som folk beskrivit som en snäll kille som alltid ställer upp? Nej VB var inget hot mot honom, hon var jobbig, hon hade kunnat ställa till trassel i hans privatliv, men han hade kunnat snacka bort det hur lätt som helst och folk hade trott på honom, inte henne. Och det tror jag han är väl medveten om.
Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Tack för den, nu fattar jag hur den täcker. Således borde den inte ta in en mobil som kör rakt över Drottninggatan, eller kan de snappa upp lite utanför området också?