Citat:
Ursprungligen postat av
72mm
Om en växlare skulle försöka manipulera kurser skulle det troligen vara olagligt, ja. De drivs ju som vilka företag som helst och skulle kunna bli granskade av finansmyndigheter.

72mm, jag tror trollet som du och jag vet att det han skriver är idiotiskt. Jag har fler gånger frågat om det är ett företag eller a-kassan som står för hans trolling, om du kollar alla hans inlägg så ser du att rent många av dom blir skrivit på dagtid.
Det är självklart att å "manipulera kurser" är svårt idag. Det är inte så att det finns en enda börs där man kan handla BTC nu. Det var en gång MtGox hade 80%+ av marknaden. Den gång var dom i en position där dom i teorin kunna prövat göra det.
Nu finns det många olika börs och marknaden är mycket splittrat. En börs med 10% av marknaden kan inte påverka särskilt mycket. För å flytta BTC marknaden måste du ha mycket kapital på OkCoin, BTCChina, Bitstamp, HuoBi, BFX, BTC-E osv och samköra trades på alla. Det är inte så att det är "en BTC börs" och den kan man "manipulera" om man är "insider" (och exakt vad är en insider i en digital valuta? endast någon som är dum som en trästubb eller får betalad för å trolla vill påstå något så dumt).