Citat:
Ursprungligen postat av
Alibabasson
HAHA blev jag förvånad? Knappast! Sluta ge mig sajter där någon från din grupp (ateister) försöker förklara universum och att det inte behövs någon skapare. Ateismen skulle inte säga nåt annat. Läs istället direkt vad de seriösa forskarna har att berätta.
http://fof.se/tidning/2004/8/tiden-fore-tidens-borjan Här får du läsa en artikel oberoende från religiösa och ateisternas smörja. Reflektera därefter själv och du kommer komma till slutsatsen att en skapare finns.
Man förklarar inte universums början utan varför ditt argument och utgångssätt är fel, men det är klart, man kan ju inte förvänta sig att du ska LÄSA något..
Citat:
Du förstod nog inte frågan. Så du menar att tankar uppstår genom observationer? Du har fel. Tankar uppstår utan att observera. Frågan kvarstår var kommer tankar och hur uppstår de? Jag säger inte att tankar är baserade på extern information utan att tankar är en förmåga som skaparen har gett oss. Tankar är häpnadsväckande. Tänk över frågeställningen i lugn och ro. Tanken kanske slår dig vad frågan handlar om. Gör det innan du ska lägga dig i 5 minuter tänker du över min fråga; Hur föds en ny tanke och så försöker du själv besvara din fråga med de erfarenheter och kunskaper som du besitter men när du har svarat på din egen fråga s ställer du en ny fråga och då kommer du förstå vad det är jag menar med ''hur föds en ny tanke''?
Du använde vissa exempel som var direkt felaktiga. Jag förklarade att tankar om ex. hur Big Bang fungerade inte bara uppstår, utan beror direkt på extrapolation av tidigare information.
Dina arguments from ignorance är bara häpnadsväckande dumma.
"Jag förstår inte.. ", "alltså Gud!" är inte ett argument.