Citat:
Ursprungligen postat av
adagio
Jag är främst rädd för ångesten som kommer när substansen går ur kroppen. Har haft en del självmordstankar och varit allmänt låg ibland när Concertan gått ur. Har du förresten testat Concerta och andra metylfenidat-prepp?
På metylfenidat blir jag bara väldigt trött när den går ur, men det är väl okej för det får mig att gå till sängs vilket jag annars kan ha problem med att göra. På Elvanse blev jag väldigt deprimerad när den gick ur de första tre veckorna, men det har lugnat ner sig nu faktiskt. Men vissa dagar blir jag fortfarande lite mer nedstämd än vanligt.
Har testat Concerta och Ritalin. Concerta gör mig euforisk och ger ena jävla hungersmärtor ibland, spelar ingen roll om jag ätit eller inte (när medicinen är i kroppen). Den går upp och ner i effekt också, som om någon leker med en on-off-knapp. Så kan sitta på en lektion känna mig extremt rastlös och så klickar det till, då kommer en plötslig våg av lugn och glädje. Efter en timme så slår det helt om och sen kommer det tillbaka igen. Det fungerar fan inte för mig.
Då är Ritalin depå mycket jämnare, även om det har olika verkningstid från dag till dag...
Har inte testat Medikinet eller Equasym, men det är möjligt att deras depå kan fungera bättre för mig.
Har aldrig haft Metamina för den delen heller.