2013-12-04, 09:54
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Halloj.

Har en fiskbensmönstrad tweed som är alldeles för bred i axlarna.
Det ligger axelpuffar inuti den som gör att jag ser mer bredaxlad ut än vad jag är, något jag inte har någon lust att förmedla.

Finns det alltså något sätt att "dra" in axlarna mer mot kroppen, om ni förstår, så att det inte ser ut som att jag har farsans gamla tweed på mig.

Tror ni att en skräddare kan fixa detta?

Fixade du kavajen och blev det bra, hur blev det med priset? Jag har hittat en finfin kavaj som är som skuren för mig. Dock är de väldigt fylliga i axlarna samt att jag redan är bredaxlad (ser inte bra ut). Kan det fixas tro?
Citera
2013-12-09, 20:24
Medlem
Tresbs avatar
Duktiga skräddare i Göteborg? Skräddaren jag brukar gå till här i Jönköping är bra på byxor men min senaste kavaj är jag inte lika nöjd med dessvärre.
Citera
2013-12-09, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tresb
Duktiga skräddare i Göteborg? Skräddaren jag brukar gå till här i Jönköping är bra på byxor men min senaste kavaj är jag inte lika nöjd med dessvärre.

Rekommenderar att du inte går till Skrädderiverkstan, Cityskräddarna, Svingelns skrädderi eller Holmens samt Ströms husskräddare. Hehe. Har justerat kavajer hos samtliga och aldrig blivit särskilt nöjd. Att hitta en skräddare som duger till mer än byxkortning känns hopplöst i den här staden.
Citera
2013-12-10, 20:16
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyn
Rekommenderar att du inte går till Skrädderiverkstan, Cityskräddarna, Svingelns skrädderi eller Holmens samt Ströms husskräddare. Hehe. Har justerat kavajer hos samtliga och aldrig blivit särskilt nöjd. Att hitta en skräddare som duger till mer än byxkortning känns hopplöst i den här staden.

Haha låter ju mindre bra, har ändå hört gott om cityskräddarna?

Citat:
Ursprungligen postat av kuzikan
Kan man ha mönstrad brun uddakavaj med tillhörande väst över skjorta och slips eller går västen fetbort till uddakavaj?

Skulle inte köra på väst och kavaj i samma material/färg till uddabyxor, till kostym ja. Har dock sett några bära upp en uddakavaj med en väst i annat mönster/tyg till uddabyxor, väldigt svårt att pull off dock.
Citera
2013-12-10, 20:26
Medlem
Spodes avatar
Citat:

Jag har också haft dåliga erfarenheter av Cityskräddarna. Visst, skall du bara sy i en knapp så kan de väl lösa det utan att sabba allt för mycket. Dock går jag nu alltid till Samuels Skrädderi på Sprängkullsgatan. Kanske lite dyrare, men jag har inte varit besviken än trots att han har fått ganska avancerade uppdrag.

http://www.samuelsskradderi.se/
Citera
2013-12-10, 22:00
Medlem
Tresbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spode
Jag har också haft dåliga erfarenheter av Cityskräddarna. Visst, skall du bara sy i en knapp så kan de väl lösa det utan att sabba allt för mycket. Dock går jag nu alltid till Samuels Skrädderi på Sprängkullsgatan. Kanske lite dyrare, men jag har inte varit besviken än trots att han har fått ganska avancerade uppdrag.

http://www.samuelsskradderi.se/

Trist, ska kika närmare på samuels skrädderi. Någon som vet om Skrädderiverkstan är något att ha?
Citera
2013-12-10, 22:53
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Trist, ska kika närmare på samuels skrädderi. Någon som vet om Skrädderiverkstan är något att ha?

De är bra, det är mitt standardskrädderi och är nästan alltid nöjd. Någon liten miss har de väl gjort, men inget större.
Citera
2013-12-11, 08:54
Medlem
Citat:

Har bara varit där en gång för att justera ärmlängd på en kavaj. När jag fick tillbaka den var ungefär hälften av knapparna kissing och den andra halvan inte, personen som sytt dit dem måste varit blind..

Citat:

Jag går vanligtvis till Skrädderiverkstan, mest för att det ligger bra till. Undvik den korthåriga invandrarkvinnan som är allmänt jobbig, insisterar på att man ska ha alla kavajknappar knäppta samt har absolut noll koll på prislistan. Ägarinnan är trevligare. Kvalitetsnivån känns lite ojämn (säkert beroende på vem som utför jobbet) så jag drar mig för att lämna dyrare plagg/mer avancerade arbeten dit.
Citera
2013-12-11, 09:25
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyn
Har bara varit där en gång för att justera ärmlängd på en kavaj. När jag fick tillbaka den var ungefär hälften av knapparna kissing och den andra halvan inte, personen som sytt dit dem måste varit blind.

Det låter ju betryggande, och i traditionell ordning undrar man hur det står till med yrkesstoltheten.

Och kanske lite OT, men

Citera
2013-12-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det låter ju betryggande, och i traditionell ordning undrar man hur det står till med yrkesstoltheten.

Och kanske lite OT, men

Vad gäller yrkesstoltheten betvivlar jag starkt att särskilt många av de anställda på dessa skrädderier faktiskt är skräddare...

Citera
2013-12-17, 07:25
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Fixade du kavajen och blev det bra, hur blev det med priset? Jag har hittat en finfin kavaj som är som skuren för mig. Dock är de väldigt fylliga i axlarna samt att jag redan är bredaxlad (ser inte bra ut). Kan det fixas tro?

Du, jag vet faktiskt inte. Jag skrev det där inlägget för fem år sedan, och ett antal kavajer har passerat min ägo sedan dess... men tack för visat intresse.. och tålamod!
Citera
2013-12-17, 10:01
Medlem
Pörrs avatar
Fråga om t-shirt får ni göra i andra fora än detta.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in