2013-12-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Bitstamp är en valutabörs där du kan handla i valutaparet USD/BTC. Det finns många andra, BTCChina och OKCoin är dom mest relevanta (där handlar man i CNY/BTC).

Blockchain är en översikt över alla Bitcoin transaktioner, det är vad som får Bitcoin till å fungera.

Bitcoin kan fint klara sig utan Bitstamp, men Bitcoin vill inte fungera utan blockchain. Så det är en skillnad.

Aha okej, men egentligen kan man ju hantera (skicka och ta emot) på bitstamp så man behöver ingen wallet på blockchain?
Citera
2013-12-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Bitstamp är en valutabörs där du kan handla i valutaparet USD/BTC. Det finns många andra, BTCChina och OKCoin är dom mest relevanta (där handlar man i CNY/BTC).

Blockchain är en översikt över alla Bitcoin transaktioner, det är vad som får Bitcoin till å fungera.

Bitcoin kan fint klara sig utan Bitstamp, men Bitcoin vill inte fungera utan blockchain. Så det är en skillnad.

Fast Blockchain.info är inte en del av bitcoin, det är bara en hemsida som någon gjort som visar händelserna i blockchainen.
Citera
2013-12-09, 17:04
Medlem
xtaziums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulbyxa
Kan ha skjutit mig i foten här...

Gjorde ett uttag från FYB-SE till mitt vanliga konto. MEN den mailadress jag registrerat mig med där är en countermail som "test perioden" har gått ut på. Står att "det skickas ett mail till dig där vidare instruktioner för uttaget skickas". Är det någon verifierings länk? Eller är det bara nån allmän info de skickar ut?

Det är en verifieringslänk tyvär :/
Citera
2013-12-09, 17:05
Medlem
xtaziums avatar
Är det bara jag eller har FYB-SE blivit i princip värdelös? Det går ju varken att sälja eller köpa.. det tar timmar att få något sålt och då är kursen heeelt annorlunda.. Det är så pass inaktiv att den inte ens följer kursen?
Citera
2013-12-09, 17:06
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Aha okej, men egentligen kan man ju hantera (skicka och ta emot) på bitstamp så man behöver ingen wallet på blockchain?
Om du bara ska sälja och köpa usd behöver du inte mer nej. Samtidigt är det tveksamt att lämna massa pengar på en exchange.
Citera
2013-12-09, 17:19
Medlem
Baskis avatar
http://www.globalbitcoinconference.com/ Har Indierna nått att komma med så som Kina etc?
Citera
2013-12-09, 18:44
Medlem
bananasvennes avatar
Schweiz anser att Bitcoin är en valuta precis som Dollar och Euro

Citat:
The Federal Council already wrote in his answer to postulate Kaufmann 13.3854 "Bitcoin and money laundering laws" that online-currencies like Bitcoin raise a number of economic, regulatory, as well as operational questions. Legally, they are hard to categorize as they are decentrally organized and neither have an identifyable issuer nor someone else who guarantees a value.

It is likely that those questions could be answered by making clear that Bitcoins and similar electronic means of payment are to be treated like foreign currencies. Hereby, it would be made clear how to apply laws such as GWG, KAG, and MWSTG to Bitcoin and legal certainty would be created.

In addition to the points raised in postulate Schwaab 13.3687 "Evalute the risks of online-currency Bitcoin", the Federal Council shall also answer the following questions:

1. What opportunities does the Federal Council see in Bitcoin and similar online-currencies?
2. Does the Federal Council see any reasons not to generally treat Bitcoin and comparable online-currencies like foreign currencies?
3. Which regulatory instruments does the Federal Council have to ensure legal certainty for Bitcoin and comparable online-currencies?
4. Should regulatory adjustments be necessary, what would the timeline of implemetation look like?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=364555.0%20swiss%20saying%20BTC%20 is%20currency
Citera
2013-12-09, 18:59
Medlem
Stig-Britts avatar
Galet vad motståndskraftig marknaden är denna "kraschen" jämfört med i början av året.. hoppas det håller i sig. Köpte mina på 20 USD så är dock inte särskilt orolig.
Citera
2013-12-09, 19:07
Medlem
ESS-Lunds avatar
Det vore trevligt om skatteparadis, Schweiz och olika små kanalöar etc också förbjöds pga pengatvätt. Komiskt att se hur rädda de traditionella instituten är. Påminner lite om mp3, streamad musik, torrents och annat som fick underhållningsindustrin att bli rädda.
Citera
2013-12-09, 19:12
Medlem
Me0ws avatar
Någon som har erfarenhet av BTC-E?

Jag är sugen på att investera lite pengar i Bitcoins och söker en sajt som jag först kan flytta över mina pengar till och därefter konvertera pengarna till Bitcoins med ett knapptryck. Idén är alltså att kunna köpa när/om priset dalar lite och då kunna göra det fort innan priset går upp igen. En kollega sade att BTC-E fungerar på detta sättet.
Citera
2013-12-09, 19:14
Medlem
Rebelxs avatar
Mt. Gox är väl den största.
Om du vill ha en typ tradingplattform kanske du ska kolla in Kraken.

Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Någon som har erfarenhet av BTC-E?

Jag är sugen på att investera lite pengar i Bitcoins och söker en sajt som jag först kan flytta över mina pengar till och därefter konvertera pengarna till Bitcoins med ett knapptryck. Idén är alltså att kunna köpa när/om priset dalar lite och då kunna göra det fort innan priset går upp igen. En kollega sade att BTC-E fungerar på detta sättet.
Citera
2013-12-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
GP
Citat:
En av de drivande entusiasterna i Göteborg är Jonas Lihnell, som varje vecka samlar en grupp för att diskutera nästa steg i Bitcoinutvecklingen. De ingår också i ett nätverk av 200 000 "Bitcoingrävare" världen över, som låter specialtillverkade datorer göra avancerade matematiska beräkningar för att administrera överföringarna av Bitcoins mellan privatpersoner och företag. Som belöning får de nya Bitcoins och skapar på sätt den nya valutan.

Är det någon som för en novis som jag kan länka till denna mystiska grupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in