Citat:
Ursprungligen postat av
OvagMateria
Några till frågor:
Ni som skriver i tråden och jobbar som chaffisar jag antar att ni är antingen födda i sverige eller helsvenska, men hur blir man bemött som svensk chaufför av kollegor/"friåkare"(som jag antar är till större delen invandrare), annorlunda jämte en utlänsk chaufför? Håller sig svenskarna och "turkarna" var för sig, eller kommar man överens?
Sedan en fråga angående bolag: spelar det någon roll vilket bolag man kör vad gäller pengar, föredrar kunderna det ena bolaget framför det andra?
Och sedan vad gäller inkomsten, har letat efter ett svar men inte hittat, vad är det absolut lägsta/högsta beloppet man kör in på en dag under 8 eller 10 timmar? Vad är mer normalt spann?
Hur många körningar är vanligt per dag och hur mycket dötid vs körtid kan man räkna med?
Lite tjatiga frågor kanske, men vore oerhört tacksam för svar
Är svensk, ja.
Relationer mellan vanliga taxichaufförer hindras inte av det utan kollegor snackar skit med varandra oavsett. Många säger hej till mig när jag tankar på macken trotts att vi varken har samma etnicitet eller ens kör för samma bolag.
Kollar du däremot på friåkarna så verkar många håll sig till sina egna. Dom måste trotts allt se på hela samhället som "vi" och "dom", för hur skulle de annars rättsfärdiga att blåsa folk. Ta från de rika, ge till sig själv.
Ang bolag kan jag inte säga vad som gäller men kör du för taxi stockholm ser du nog många händer längst med gatorna som vinkar in dig. Starkt varumärke, bra förare, anses tryggt.
Min/max att köra in vet jag inte vad jag ska svara på. Bättre att tala i veckor/månadet när man pratar inkört. Varierar alltid dag från dag men brukar bli snarlikt i slutet av månaden.
En dålig helgdag runt 3000, en bra, som idag förövrigt, runt 6000. Vardagarna är jag nöjdmed 2k på 8h men blir ibland lite mindre och ibland lite mer. Denna vecka var det ons, 2,8 och tors 2,6.
Sedan kommer månader som januari, februari augusti osv där man får räkna med betydligt lägre (bra tid att ta lite ledigt).
Finns inget rätt svar på frågan, vi kan bara säga vad vi brukar köra in.