2013-12-08, 14:06
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Någon som testat Stoodley Stout?

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoff set=0&page=1&searchview=Store&butik=1704&varugrupp =%C3%96l&produkttyp=Porter+och+Stout&groupfiltersh eader=Default&artikelId=777424&varuNr=11915&filter s=varugrupp%2cprodukttyp%2c

Jag testade en i fredags. Habil och relativt prisvärd. Om man vill ha en "lätt" stout så gör den sitt jobb.
Citera
2013-12-08, 14:13
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMe420
Men det är inte mycket att gråta över att komma hem med en (enligt mig) av världens bästa rom :-) Dyrt, ja .. Gott - Mycket ja!

Idag så får man njuta av ett gäng duvel och ett par chimay blå & röd! :-) Väldigt goda öler minsann! Min senaste orval-beställning gick åt pipan, vart nåt fel så får inte den förrän på tisdag-onsdag nästa vecka Men en Duvel & en Highland park såhär på kvällskvisten är aldrig helt fel!

Testa Duvel, du lär inte bli missnöjd, låter som en öl för dig! Sen om du vill bli lite full så är det alltid underbart att kunna säga till tjejen att "Jag har bara druckit 6-7 öl"... på 8.5%

Edit: Är det bara jag som tycket att Nisses julöl smakar sämre nu än för ett par år sen?
den vanliga zapacan är bra. detta var ju deras nya limitada, 749 pix. har inte smakat den så man vet ju inte om den håller måttet, men jag antar att den är helt ok och lite till.
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Jag testade en i fredags. Habil och relativt prisvärd. Om man vill ha en "lätt" stout så gör den sitt jobb.
ja, för att knappa in på 4,8% är den absolut helt ok.
Citera
2013-12-08, 15:47
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hej. jag stoppade min baladin nora i frysen i går. kom på det nu. hejdå.
Trist, jag har en samling äggur vid frysen för att slippa dylika misstag.
Citera
2013-12-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua

Passade inte mig alls, den var så platt i smaken. Nästan bara vattensmak efter ett par sekunder enligt mig Hade hoppats på lite mer!
Citera
2013-12-08, 17:51
Medlem
Drack en O'Haras Christmas Velvet i fredags, den hemska smaken sitter i än. Måste varit något fel på min flaska för den smakade verkligen vedervärdigt.
Citera
2013-12-08, 21:10
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hej. jag stoppade min baladin nora i frysen i går. kom på det nu. hejdå.

Hur många timmar tar det för en öl att frysa? Tar ju längre än vanligt vatten iallafall
Citera
2013-12-08, 21:16
Medlem
Lunaticxs avatar
Någon annan som tycker att Jämtlands bärnsten smackar som nässpray för 30 år sedan gjorde?? Ungefär som ett öl smaksatt med blodapelsin och öronvax... Kan inte tänka mig att folk njuter av den Smackar ju minst lika mycket spyor som pripps blå på burk gör.
Citera
2013-12-08, 21:46
Medlem
gr6810s avatar
Jag drack precis en Evil Twin Christmas eve at a New York hotel room och den var ju helt fantastisk, jag ska köpa ett par till och lagra dem. Om fem år så bör de vara gudomliga.
Citera
2013-12-08, 22:20
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Hur många timmar tar det för en öl att frysa? Tar ju längre än vanligt vatten iallafall
en tumregel som jag brukar använda och som tydligen stämmer hyfsat är att man tar alkoholhalten och delar det med hälften, då får du en fryspunkt. så en öl på 10% fryser då vid minus 5.
sen hur lång tid det tar beror ju på temp på drycken när du slänger in den och din frys.

Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Drack en O'Haras Christmas Velvet i fredags, den hemska smaken sitter i än. Måste varit något fel på min flaska för den smakade verkligen vedervärdigt.
det låter som ett fel. den smakade helt ok.
Citera
2013-12-08, 23:24
Bannlyst
Fick tipset att testa Modus Hoperandi, men den ölen var allt för besk för mig. Jag får nog satsa på mindre beska öl innan jag ger mig på den igen, jag är ju inte riktigt torr bakom ören gällande öl.

Jag vidhåller att Newcastle Brown Ale står mig närmast om hjärtat. Den rinnger som smält smör i truten och man kan trycka i sig utan att få nog. Ska testa Duvel som någon sa här och se om det är något som faller i smak. Tycker även att "Leffe" är ganska glad i smaken.
Citera
2013-12-09, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

Gillade heller inte den, hällde ut den, jag anser dock inte att den var "defekt" och reklamerade inte den.

Går ju att hitta billig pisslager som smakar skit, men den är ju inte defekt för det.
Citera
2013-12-09, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Gillade heller inte den, hällde ut den, jag anser dock inte att den var "defekt" och reklamerade inte den.

Går ju att hitta billig pisslager som smakar skit, men den är ju inte defekt för det.

Nu var det ju dock en Extra Stout för över 20:-, som inte smakade i närheten av något jag druckit innan. Hade varit skillnad om det var en Smålands för under tian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in