2013-12-07, 22:45
Medlem
Såg detta monster precis; https://products.butterflylabs.com/homepage/500-gh-s-bitcoin-miner.html

Inte för att jag tänkt köpa men tror ni att det skulle löna sig?
Citera
2013-12-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtBuddie
Såg detta monster precis; https://products.butterflylabs.com/homepage/500-gh-s-bitcoin-miner.html

Behöver du ett bojsänke?
Citera
2013-12-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Citat:
Såg detta monster precis; https://products.butterflylabs.com/h...oin-miner.html

Behöver du ett bojsänke?
Wikipedia: Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner.
Citera
2013-12-07, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Wikipedia
Så du tror inte att den ASIC:en gör sig bättre som ett bojsänke inom kort?
Citera
2013-12-08, 00:03
Medlem
Citat:
Så du tror inte att den ASIC:en gör sig bättre som ett bojsänke inom kort?
Citat:
Behöver du ett bojsänke?

Nej, på sin höjd till en minimal roddbåt. 22kg är för lite för ett bojsänke. Man vill helst ha 40kg för att det ska hålla några år. Och det är i skyddade vatten. Sen får man inte glömma att den är ganska dåligt formad för en havs/sjöbotten.

Eftersom den leveras direkt så kan det nog vara något. Man får ju komma ihåg att svårigeheten ökar. Men det är offtopic som bara den med mining. Bör finnas en vettigare tråd för det.
Citera
2013-12-08, 00:24
Medlem
72mms avatar
Citat:
Dålig källa du angav där stod det dock 190 Billion dollar in retail fraud. Det är inte samma sak som kreditkortsbedrägeri, dessutom verkar siffron enormt uppblåst. 190 miljarder dollar är runt 1200 miljarder
kronor vilket betyder runt 4.000 kronor per invånare i USA årligen bara gällande butiksbedrägerier, det fattar nog t.o.m. du att det inte kan stämma eller?
Googla och plocka vilken siffra du vill. Det är ganska stor spridning på det, men enheten kommer likväl vara miljarder dollar. Beror lite på hur man räknar. Total-kostnaden för bedrägerier är dessutom avsevärt mycket större än summan av de stulna pengarna. Systemet läcker som ett såll. Vinsterna är dock tillräckligt stora så man kan fortsätta att täcka bedrägerierna.
Senast redigerad av 72mm 2013-12-08 kl. 00:26.
Citera
2013-12-08, 00:26
Medlem
softaroftas avatar
Ingen här kan spå framtiden men alla kan gissa, och nån gissning måste ju stämma någorlunda iaf.
Bitcoin var den första kryptovalutan, därmed inte sagt att det är den bästa.
Precis som lp-skivan så kommer det alltid vara någon som vill ha den även om det kommit nyare och bättre alternativ.
Bitcoins värde är ju för alla spekulanter som vill göra snabba pengar, de stoppar in ett par hundratusen i hopp om
att dubbla dessa, när det sedan inte går som planerat och den sjunker får de panik och säljer.
Där har vi problemet, det sållar ut de svaga mot de starka, de starka bryr sig inte om kursen sjunker några hundra usd
det ger dem bara möjlighet att köpa mera av de svaga som säljer av.

Kryptovalutorna är här för att stanna, det är ett som är säkert.
Eliten vill ha ett globalt kontantlöst samhälle och det här är hur dom skapar det, genom pr och att haussa bitcoin ( i mainstream media)
som lätta pengar får dom med sig fler människor och snabbare än annars.
Om bitcoins verkligen var ett hot så skulle vi inte höra ett piss än mindre allt positivt i all media som redan ägs och kontrolleras av eliten.
Det är dessa herrar som har resuser och som leker med er och kursen, inte bara att de lyckas skapa ett par fattigjon när de leker
så får de mer makt genom större andel ägande av bitcoin, vilket kan ses som centralisering - när 1% äger 99% av bitcoins.
Bitcoins går inte stoppa men det går att reglera, vilket vi fått se lite av nyligen.

För er egen skull hoppas jag att de pengar ni invensterat är pengar ni har råd att förlora i vilket fall och det spelar ingen roll vad ni gör med dem.
Personligen hade jag nog sparat mina i säg 6-10mån och inte sitta och titta på kursen varje dag och få ont i magen, dvs låt de falla i glömska ett tag.
Själva tekniken överträffar och har fördelar gentemot nuvarande system och kommer bara växa och växa, fördelar mot t.ex wester union/money transfer är enorma och där är värdet miljontals. Just nu är det förmodligen bara ett tiotals miljoner personer som vet vad bitcoin är för nåt och än mindre som faktiskt använder det.

Något som är intressant är ju ltc - som bygger på bitcoin men med lite förbättringar.
Vissa säger att ltc bör ha 1/4 av värdet av bitcoin och därför kommer öka i värde, som jag ser det tror jag tvärtom.
Bitcoin kommer sjunka från sitt nuvarande upp hajpade värde till ca 200-400usd om ltc är 20-40usd.
Bitcoins sägs officiellt vara utvecklat av en japan, men hur förtjusta är usa i japan egentligen, usa gör alltid alla saker bäst själv.
Så därför är ltc intressantare då det är utvecklat av en person som jobbar på google, och alla vet väl redan vilken success det blir med allt som google gör så finns ingen anledning att tveka då det gäller kryptovaluta heller.
Och alla som accepterar bitcoin som betalningsmedel kommer inte ha några problem att implentera andra altcoins som betalningsmedel, bitcoin kan därför betraktas som första försökskanin.
Det är väldigt intressant att se hur de här kommer utveckla sig.
Citera
2013-12-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Googla och plocka vilken siffra du vill. Det är ganska stor spridning på det, men enheten kommer likväl vara miljarder dollar. Beror lite på hur man räknar.

Det var du som pratade om hundratals miljarder dollar artikeln du länkade till var dessutom från 2009 efter det har säkerheten höjts, här är en lite seriösare sida med statistik där det sägs att kreditkortsbedrägerier uppgår till ca 5.55 Miljarder dollar WORLDWIDE! http://www.statisticbrain.com/credit-card-fraud-statistics/

Viss skillnad.
Senast redigerad av Nibiru2011 2013-12-08 kl. 01:10.
Citera
2013-12-08, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softarofta
Bitcoins sägs officiellt vara utvecklat av en japan, men hur förtjusta är usa i japan egentligen, usa gör alltid alla saker bäst själv.
Så därför är ltc intressantare då det är utvecklat av en person som jobbar på google, och alla vet väl redan vilken success det blir med allt som google gör så finns ingen anledning att tveka då det gäller kryptovaluta heller.
Personen som uppfann bitcoin är anonym, vi vet inte vem det är eller var han finns. Vem som uppfunnit respektive kryptovaluta är inte relevant så länge som det är Open Source och alla kan se exakt hur det fungerar.
Citera
2013-12-08, 01:21
Medlem
Citat:
Alltså det är ju så att bitcojns dividerande bara är ett förtäckt sätt att trycka mer pengar. Det fattar de flesta men tydligen inte bitcoinfreaksen som missade mattelektionerna.
Aj fan, nu blir jag besviken. Jag och många med mig vill gå ifrån fiatvalutor p.g.a. att de kan tryckas upp i oändligt antal när makthavarna behöver mer pengar. Nu påstår du alltså att det samma är sant för bitcoin, fast på ett förtäckt sätt.

Jag har inte missat många mattelektioner men förstår ändå inte hur dividerande är det samma som att trycka mer pengar. Är det verkligen sant att "de flesta" fattar detta? Nibiru2011 du verkar veta det mesta om valutor och ekonomi med tanke på att du uttalar dig så tvärsäkert inom alla delar i ämnet. Kan du förklara för oss hur dividerande ökar antalet coins? Förklara gärna på ett sätt så att alla förstår och helst utan din sedvanliga nedvärderande ton. Alla kan ju inte vara lika duktiga som du.
Senast redigerad av TDKii 2013-12-08 kl. 01:25.
Citera
2013-12-08, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Aj fan, nu blir jag besviken. Jag och många med mig vill gå ifrån fiatvalutor p.g.a. att de kan tryckas upp i oändligt antal när makthavarna behöver mer pengar.
Det är inte makthavarna som behöver mer pengar utan deras undersåtar.

Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Jag har inte missat många mattelektioner men förstår ändå inte hur dividerande är det samma som att trycka mer pengar. Är det verkligen sant att "de flesta" fattar detta?

Nej! Du verkar ju inte göra det till exempel. Men att konstgjort begränsa tillgången är ett av de äldsta knepen för att pressa upp priser sen när efterfrågan överträffar tillgången med råge så delar man upp "valutan" vilket ger illusionen av att rikedomen fördelas på fler men hur mycket är egentligen en luftbubbla värd?
Citera
2013-12-08, 04:19
Avslutad
Finns det något sätt för staten att kolla att man har köpt/sålt med bitcoins?

Om så är fallet, hur undgår man skatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in