2013-12-07, 13:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Nej det jag säger med min"debatteknik" är att allt är möjligt, men att om man ska hålla på att tramsa med allt som är möjligt så blir det löjligt, ex att det är möjligt att polis och åklagare är så tjenis med MB att de väljer att skydda en styckmördare, men det är inte sannolikt

Nej, det är inte troligt att polis och åklagare skulle skydda MB om de visste att han styckmördat VB. Däremot kan det nog förmodas att man medvetet av någon anledning inte synade MB tillräckligt noga i sömmarna med baktanken att den hemska sanningen riskerade att uppdagas att det faktiskt var MB som begått brottet - eller, kanske mer troligt, varit initiativtagaren till detta. MB har ju förvisso varit misstänkt och spanad på, så jag tror att spanarna drog en suck av lättnad när ufo't KJ hamnade i hårkorset och man kunde rikta allt ljus mot honom.
Citera
2013-12-07, 13:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Svårt att dra sig till minnes det som inte är lagt på minnet. Men är MB inblandad i detta minns han säkert både innehållet i raderade sms och vad han haft för sig under lördagen och flera dagar framåt. MB är uppenbart selektiv i sin minnesåtergivning, och frågan är ju varför ..

Jag förstår inte riktigt var du ser den "selektiviteten". Det är i vart fall inte i närheten av KJ:s märkliga blandning av knivskarpa hågkomster och "jag har inget tidsbegrepp och vet inte om det gått 1 minut eller 1 timme".

Man kan också fundera över tänkbara alternativa förklaringar till att personer ljuger eller "hushållar med sanningen" som smålänningen sa som inte involverar inblandning i brottet.

MB: Dölja den verkliga omfattningen av otroheten för sin hustru och försöka reducera det till att det bara var "några gånger". Dölja eventuella nya kvinnoaffärer. Dölja ekonomiska affärer han sysslar med vid sidan av restaurangen och inte vill nämna för polisen om det inte är absolut nödvändigt

KJ: ?
Citera
2013-12-07, 13:18
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, det är inte troligt att polis och åklagare skulle skydda MB om de visste att han styckmördat VB. Däremot kan det nog förmodas att man medvetet av någon anledning inte synade MB tillräckligt noga i sömmarna med baktanken att den hemska sanningen riskerade att uppdagas att det faktiskt var MB som begått brottet - eller, kanske mer troligt, varit initiativtagaren till detta. MB har ju förvisso varit misstänkt och spanad på, så jag tror att spanarna drog en suck av lättnad när ufo't KJ hamnade i hårkorset och man kunde rikta allt ljus mot honom.
Nu säger du ju mot dig själv, det är inte troligt att de skulle skydda honom om de visste, men medvetet så synade dom inte honom för att inte sanningen skulle uppdagas? Om de inte ville att "sanningen" skulle komma fram så visste de ju då?

Men okej, vilken vinst skulle då alla dessa poliser och åklagare ha av att skydda MB (om din teori stämmer), en galen karl som styckmördar småflickor eller åtminstone ger i uppdrag åt andra att göra det. Ingenting har framkommit att han är nära släkt med dessa människor, eller ens nära vän, så varför skulle de göra det tror du? Vad skulle de ha för vinst av det?
Citera
2013-12-07, 13:25
Medlem
ca 1 dygn innan hon blev mördad skrev hon:[/b]
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

=ett sådant sms kan nog få en ilsken och stressad MB att tända till.

Han skrev i ett annat meddelande något om samma straff som sist: Straff = att han tvingar henne till sex?

Vet någon med säkerhet om det va MB som våldtog VB eller om du kan ha varit någon annan? Undrar också om hon hotade med att ange honom för hot/våldtäkt etc till polisen? Bevisen ang vad exakt som har hänt mellan MB och VB kan ha funnits i smsen dvs. allvarliga hot etc.- Kanske hotadade VB med att polisanmäla MB för hot osv., därav de raderade smsen som inte ens går att återskapa? MB kanske kände att (för att rädda sitt eget skinn) måste de ses för att han ska kunna ta tag i hennes mobil och radera smsen där hot/obekväma sanningar fanns....
Citera
2013-12-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Sök på strängen "när vi älskade dig". Och i övrigt tex. vad de tvä tredjedelarna skriver på facebook efter att de förstått att BO:VB nog inte kommer tillbaka "hhaaaahhaha plugga hårt" osv. osv.

2. Alltså, det främsta stället i Sverige att stoppa förvanskade tekniska bevis är vid SKL. Har SKL passerats så är svenskt rättsväsende helt utvecklingsstört, från högstadie och gymnasiesynpunkt. Att KJ inte hade ett bra försvar fattar väl alla, men han var inte åtalad av de skarpaste knivarna i lådan heller. Men det går att läsa saker mellan raderna i fupen. Fusk & fiffel, och inte heller vill de göra en tidsbestämning av materialet för att försäkra sig om att bevisen är korrekta. Kort sagt uruselt.

3. Jag tycker att du har fel, men det är ju för att jag har sett RAR

4. Att spöa på ett barn på det vis som beskrivs av vederbörandes ex. i fup är grov misshandel.

Känns det vittnet trovärdigt? Är misshandeln polisanmäld? Om det varit mitt barn hade jag gått i taket och anmält misshandeln direkt, plus att jag aldrig velat se människan mer. Hon fortsatte väl att träffa honom? Anser detta vara någon brud som har en tagg i sidan på MB bara. Hon kanske fick nobben eller drabbades av MBs otrohets-ådra. Skitsnack med andra ord
Citera
2013-12-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Din teori faller på en myckel enkel och påfallande omständighet.
VB skickade inte ett enda sms under den tid du beskriver, VB hade ett inkommande SMS från MB som aldrig besvarades. VB:s genomsnittliga svarsfrekvens var inom 4 minuter.
Det bror på vad MB skrev i SMS:et. Han kanske skrev: Vi ses kl 21 i ......... Jag är med min fru då skicka inte medlande. Förstår du? Skicka inte medlande, vi ses kl 21!
Citera
2013-12-07, 13:30
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med dig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig.

Han skrev i ett annat meddelande något om samma straff som sist: Straff = att han tvingar henne till sex?

Vet någon med säkerhet om det va MB som våldtog VB eller om du kan ha varit någon annan? Undrar också om hon hotade med att ange honom för hot/våldtäkt etc till polisen? Bevisen ang vad exakt som har hänt mellan MB och VB kan ha funnits i smsen dvs. allvarliga hot etc.- Kanske hotadade VB med att polisanmäla MB för hot osv., därav de raderade smsen som inte ens går att återskapa? MB kanske kände att (för att rädda sitt eget skinn) måste de ses för att han ska kunna ta tag i hennes mobil och radera smsen där hot/obekväma sanningar fanns....
Vem har våldtagit VB och när?
Citera
2013-12-07, 13:32
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Känns det vittnet trovärdigt? Är misshandeln polisanmäld? Om det varit mitt barn hade jag gått i taket och anmält misshandeln direkt, plus att jag aldrig velat se människan mer. Hon fortsatte väl att träffa honom? Anser detta vara någon brud som har en tagg i sidan på MB bara. Hon kanske fick nobben eller drabbades av MBs otrohets-ådra. Skitsnack med andra ord
Ja med den beskrivning det vittnet gav om hur MB ska ha slagit hennes son och bara fortsatt att slå så torde ungen ha varit rejält misshandlad. Men vittnet anmäler inte, istället fortsätter hon att mysa till den med mannen som grovt misshandlat hennes barn. En sån person kan jag inte ta seriöst för det är uppenbart att hon är felande i skallen.
Citera
2013-12-07, 13:34
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Vatchareeya Bangsuan

Men herregud vad du svammlar, våldtäkt, dödshot i en salig blandning.
Du avslöjar din låga kapacitet gång på gång.
Lär dig analysera, gå en läsförståelsekurs eller nått.
Åtminstone borde du läsa och förstå FUP.

MB har inte våldtagit VB.
Än en gång "hotet" du tar upp har VB mer eller mindre kört med sedan 2012, dvs endast för att få sympati och uppmärksamhet från MB.
Citera
2013-12-07, 13:36
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det bror på vad MB skrev i SMS:et. Han kanske skrev: Vi ses kl 21 i ......... Jag är med min fru då skicka inte medlande. Förstår du? Skicka inte medlande, vi ses kl 21!

Kan du referera till någon liknande sms-historik mellan VB o MB?

VB hade garanterat svarat ok eller liknande isåfall.
Nu är jag övertygad om att VB inte hade möjlighet att svara på det sms:et då hon redan var död.
Citera
2013-12-07, 13:39
Medlem
Citat:
Vem har våldtagit VB och när?

Fup: 1044

LJ uppger att Vatchareeya skulle anmäla honom för våldtäkt och ville ha 1000kr för att hon
inte skulle anmäla. LJ gav henne sitt busskort på LLT (årskort) och sedan dess hade de inte
haft kontakt.

På fråga så tror LJ att det här inträffade den 12/3.
Citera
2013-12-07, 13:46
Medlem
Citat:

Nej det jag säger med min"debatteknik" är att allt är möjligt, men att om man ska hålla på att tramsa med allt som är möjligt så blir det löjligt, ex att det är möjligt att polis och åklagare är så tjenis med MB att de väljer att skydda en styckmördare, men det är inte sannolikt
När man hittade blodspår i AJs bil då vände polisen hela fokusen bara mot honom. Tänk om MB har planterat blodet i AJs bil? Och ja, han har kapacitet att göra det.
OBS: Jag tror fortfarande att KJ är skyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in