2013-12-10, 17:55
Medlem
Förhör fr rättegång, del 2

Lennart Wikström:
http://www.mediafire.com/download/862pd55r756e994/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Lennart+Wikstr%C3%B6m%2C+Vittne%2C+Inspelnin g+1%2C+16295657.mp2
Margaret* Friber* *-a,g
http://www.mediafire.com/download/dtrrsrav6vr8ici/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Margareta+Friberg%2C+Vittne%2C+Inspelning+1% 2C+16297827.mp2
Michae* Petterso* *-l,n
http://www.mediafire.com/download/h7s9r7mebdf1b0v/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Michael+Pettersson%2C+Vittne%2C+Inspelning+1 %2C+16296927.mp2
Michae* Selin* *-l,i
http://www.mediafire.com/download/mgc6m1m1gdq1o5b/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Micael+Selini%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2C+1 6294127.mp2
Nil* Christense* *-s,n
http://www.mediafire.com/download/19i3wdwdq056vwv/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Nils+Christensen%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2 C+16300057.mp2
Patric* Hertzber* *k,g
http://www.mediafire.com/download/am8o21xbrm4hhph/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Patrik+Hertzberg%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2 C+16306151.mp2
Sofi* Ber* *-a,g
http://www.mediafire.com/download/o99eh75qgt9l13a/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Sofia+Berg%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2C+1631 4017.mp2
Sofi* Enbo* *-a,m
http://www.mediafire.com/download/r4ztqeu17iq9y5a/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Sofia+Enbom%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2C+162 94837.mp2
Staffa* Jansso* *-n,n
http://www.mediafire.com/download/z2a47kbng2k8gqz/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Staffan+Jansson%2C+Sakkunnig%2C+Inspelning+1 %2C+16259777.mp2
Susa* Sproeg*-Jacobse* *-n,e,n
http://www.mediafire.com/download/f8tr7o798u8omqr/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Susan+Sprogoe-Jakobsen%2C+Sakkunnig%2C+Inspelning+1%2C+16264437. mp2
Ul* Lundströ*: *-f,m
http://www.mediafire.com/download/m0qkkr4bo6vd016/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Ulf+Lundstr%C3%B6m%2C+Vittne%2C+Inspelning+1 %2C+16269648.mp2
Urba* Andersso* *-n,n
http://www.mediafire.com/download/6zs1ch42a1tjhq1/TRLULE%C3%85%2C+B1300-13%2C+Urban+Andersson%2C+Vittne%2C+Inspelning+1%2C +16300367.mp2

KJs och MBs förhör krånglar för mig att ladda upp men de finns ju redan i sammanfattningen sen tidigare.

Trevlig kväll!
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-10 kl. 18:43.
Citera
2013-12-10, 18:05
Medlem
Lyssnar på förhöret med KJs pappa nu. Reagerade när han skulle berätta om sin sons medicinering:

"han sa att han hade en medicin.. zopiklon. tunga grejer. en annan känd m.. (ganska lång tystnad) ..man, Quick, har fått samma"

lät nästan som att han tänkte säga "en annan känd mördare". Sjukt

och sen:

"han hade en kompis där och de grillade hamburgare"
"grillade vad?"
"HANDBURGARE"

...ooops
Senast redigerad av attitydinkontinent 2013-12-10 kl. 18:32.
Citera
2013-12-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kan inte erinra mig ha skrivit att jag är övertygad om ett rasistiskt motiv. Eftersom du skriver detta har du väl läst, så vänligen ange datum och klockslag när detta inlägg knappades in, ok.

Vad menar du är unikt i min framtoning ?

Vad jag TROR att dessa två menar är du hörs mest och utan något bevis. Dvs rena spekulationer och att du med dessa håller fast om ett halmstrå och vägrar släppa taget, Vilket kan vara helt okej. Förutsatt att det åtminstone finns ett halmstrå... Nu finns det knappt det, bara en egen vilja att ens egna teori skall stämma. När KJ döms ensam, kommer du ens släppa din teori då? Eller har systemet helt fel och du helt rätt, utan bevis? Du drar ju spekulationer till ett annat plan när du skriver om vad dom tänker och varför folk agerar som dom gör...

Angående rasismen så tror jag att han valde det som exempel. Så upplevde jag det iaf.

Håller dock inte med om att denna tråd skulle vara värre än många andra mordfall, Det spekuleras alltid friskt utan större vetenskapliga grunder. Som om folk gillar det smaskiga och mystiken kring det... Att en psykiskt sjuk ung man med bokstavsbesvär mördar sitt ex ensam är väl inte tillräckligt... spännande?
Citera
2013-12-10, 19:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent
Lyssnar på förhöret med KJs pappa nu. Reagerade när han skulle berätta om sin sons medicinering:

"han sa att han hade en medicin.. zopiklon. tunga grejer. en annan känd m.. (ganska lång tystnad) ..man, Quick, har fått samma"

och sen:

"grillade vad?"
"HANDBURGARE"

...ooops

Hahahaha, jadu, fan vet vad det var han höll på att säga.

I vilket fall som helst, TQ har väl befunnits vara oskyldig, så det där zopiklon talar väl snarare för att KJ är oskyldig, eller?

EDIT;Ty, zopiklon hjälper dig att somna, så det stämmer säkert, KJ körde ju hem efter att ha besökt föräldrahemmet, drog lite bärs, närmare bestämt 5 Norrlands guld, tog kanske en tablett och smorde sedan in en av flaskorna med margarin och knullade sig till sömns, för sov gjorde han sedan, det kommer han ihåg.

EDIT2;

Men om vi snackar biverkningar så ser det lite sämre ut för KJ del tycker jag.

Vilka biverkningar kanZOPIKLON MYLAN ge?
Muntorrhet (För att undvika karies borstas tänderna med fluortandkräm 2 gånger dagligen), smakförändring (bitter smak), ofta övergående. Dåsighet som är beroende av dosens storlek och försvinner eller minskar när dosen minskas.
Huvudvärk, förändrat drömmönster, illamående, oro, yrsel.
Aggressivitet, förvirring, irritation, koncentrationssvårigheter, minnesluckor, sinnesförnimmelser (hallucinationer). Hudutslag.
Om man avbryter behandlingen plötsligt efter långtidsbehandling kan så kallade utsättningssymptom förekomma. Exempel på sådana symptom kan vara sömnsvårigheter, mardrömmar, huvudvärk, svettningar, hallucinationer och ökad hjärtrytm.. Man kan även känna sig orolig, irriterad och förvirrad. I mycket sällsynta fall har även kramper förekommit. Tala med Din läkare om Du får biverkningar.

EDIT3; Hittade det här också, ur en annan tråd på fb.

Citat:
Buddah.Junior
Medlem
Reg: Dec 2010
Rubriken säger väl det mesta egentligen... Jag har använt zopiklon/imovane för att somna, men istället blev jag riktigt aggressiv... Jag tar dom oftast inte för att bli just det, men har märkt att zopiklon/imovane passar perfekt till större handgämäng eftersom jag även upplever att självförtoendet ökar om man sväljer 1,2,3 tabletter med samma antal öl som tabletter.

Att det blandas bensos och alkohol i större uppgörelser i sverige är fakta, men vad har ni för tips? Favoritkombo? Vad bör man undvika?

5 öl - 5 tabletter, man kan ju bara spekulera i hur KJ hjärna fungerade den där kvällen.
Senast redigerad av OY 2013-12-10 kl. 19:40.
Citera
2013-12-10, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiawhata
Ok då förstår jag bättre hur du tänkt.

KJ har diagnoserna ADD och Aspbergers syndrom enligt FUP sid 1449. Jag har läst lite i dina tidigare inlägg och tycker mig ana att du tycker denna diagnos eventuellt kan vara fel eller i vart fall inte komplett dvs. KJ har kanske ytterligare någon diagnos?

Har du någon idé om detta?

ADD och Asperger är han diagnostiserad med i sin tidiga ungdom men hur rätt dessa diagnoser
är vet jag inte men högst troligt har man gjort en komplex utredning tillsammans med familjen
som verkar otroligt måna om sin son.
Jag tror och då speciellt efter att ha läst och lyssnat på förhören med KJ att det kan finnas mer att utreda/bota men för den skull behöver det inte direkt vara en diagnos till.
Man skall komma ihåg att med asperger följer det oftast många andra komorbida psykiska störningar som tyvärr inte alltid "kureras" eftersom diagnosen Asperger istället tar över och därmed får "all skuld".

Jag har ganska tydligt noterat att KJ mentalt fortfarande är i den yngre tonåren vilket framgår
i förhören då tex i hans tänk runt bilkörning, drickande, kompistryck, sexualitet, identitetskris osv. KJ:s intelligens är inte enligt mig ojämn utan endast låg och jag tror absolut inte att han är en
grabb som lurat till sig diagnoser för att han egentligen spelar alla ett spratt och att han innerst
inne egentligen är en intelligent manipulativ psykopatisk mytoman.
KJ:s problematik är sedan lång tid tillbaka väldokumenterad och i dessa journaler finns säkert inget sensationellt att läsa, åklagarnas "scoop" ur dom sekretessade BUP-journalerna är säkert inte
större än deras pangnyhet om "strypförsöket" på en anställd på rättspsykiatrin på Öjebyn.

Oavsett vem/vad pojken än är så kan han säkert mörda men som jag sagt tidigare och säger igen
så har tyvärr inte åklagarna övertrygat mig..... ännu får jag väl tillägga.
Citera
2013-12-10, 19:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Vad jag TROR att dessa två menar är du hörs mest och utan något bevis. Dvs rena spekulationer och att du med dessa håller fast om ett halmstrå och vägrar släppa taget, Vilket kan vara helt okej. Förutsatt att det åtminstone finns ett halmstrå... Nu finns det knappt det, bara en egen vilja att ens egna teori skall stämma. När KJ döms ensam, kommer du ens släppa din teori då? Eller har systemet helt fel och du helt rätt, utan bevis? Du drar ju spekulationer till ett annat plan när du skriver om vad dom tänker och varför folk agerar som dom gör...

Angående rasismen så tror jag att han valde det som exempel. Så upplevde jag det iaf.

Håller dock inte med om att denna tråd skulle vara värre än många andra mordfall, Det spekuleras alltid friskt utan större vetenskapliga grunder. Som om folk gillar det smaskiga och mystiken kring det... Att en psykiskt sjuk ung man med bokstavsbesvär mördar sitt ex ensam är väl inte tillräckligt... spännande?

Ser gärna att inlägget där jag uttrycker övertygelse om att mordmotivet var rasistiskt redovisas av den som påstod detta, jag kan inte påminna mig att jag uttryckt mig så, och anledningen är främst att jag inte alls är övertygad om att motivet var rasistiskt. Däremot har jag skrivet att vissa inblandade kan ha haft ett rasistiskt motiv för sin medverkan, dvs jag utesluter inte inslag av rasism, men det är inte samma sak. Jag har även skrivit att OM rasism är en del av motivet så är det en omständighet man på grund av sakens känsliga natur inte vill upptäcka, av politiska skäl.

Nu har inte "en psykiskt sjuk ung man" mördat sitt ex, ensam, men bortsett från det; det finns väl ingenting spännande i det här mordet - oavsett hur det gått till. Men är det så du uppfattar det ? Tillräckligt spännande för dig, men inte för andra ?
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-10 kl. 19:59.
Citera
2013-12-10, 19:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attitydinkontinent

och sen:

"grillade vad?"
"HANDBURGARE"

...ooops

Är KJ känd enligt pappan, en känd man, det visste jag inte. Troligtvis inte känd mer än här och i vissa kretsar i Boden. Att jämställa sin son med TQ, det var nog till att ta i. Nä, jag tror att han faktiskt skulle säga, en annan känd mördare, han vet kanske att sonen är mördaren?
Citera
2013-12-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ser gärna att inlägget där jag uttrycker övertygelse om att mordmotivet var rasistiskt redovisas av den som påstod detta, jag kan inte påminna mig att jag uttryckt mig så, och anledningen är främst att jag inte alls är övertygad om att motivet vara rasistiskt. Däremot har jag skrivet att vissa inblandade kan ha haft ett rasistiskt motiv för sin medverkan, dvs jag utesluter inte inslag av rasism, men det är inte samma sak. Jag har även skrivit att OM rasism är en del av motivet så är det en omständighet man på grund av sakens känsliga natur inte vill upptäcka, av politiska skäl.

Nu har inte "en psykiskt sjuk ung man" mördat sitt ex, ensam, men bortsett från det; det finns väl ingenting spännande i det här mordet - oavsett hur det gått till. Men är det så du uppfattar det ? Tillräckligt spännande för dig, men inte för andra ?
Läste du ens vad jag skrev? Rasismen var sannolikt ett exempel... Inte för att han skrev "exempel vis", men hans sätt att formulera sig fick då mig det att se det framstå som ett exempel.

Nej, Jag upplever det inte som någonting alls, Och det var precis det jag skrev också. Det är såna som du som älskar att spekulera och leta mystik kring mordfall som upplever det spännande. Sen att du försöker kontra uppenbara sanningar med "den som sa det han var det" taktik, det är ju bara pinsamt. Nåja, lycka till.

EDIT: Tycker du själv att min aktivitet i tråden påvisat mer om mig än ett misslyckat försök att trycka ner foliehattar med för mycket fantasi och en sjuklig fascination kring mord? Om så är fallet får du gärna lysa upp mitt minne.
Senast redigerad av KaptenKolv 2013-12-10 kl. 19:56.
Citera
2013-12-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är KJ känd enligt pappan, en känd man, det visste jag inte. Troligtvis inte känd mer än här och i vissa kretsar i Boden. Att jämställa sin son med TQ, det var nog till att ta i. Nä, jag tror att han faktiskt skulle säga, en annan känd mördare, han vet kanske att sonen är mördaren?

En annan oskyldigt dömd mördare kanske han skulle säga?
Citera
2013-12-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hahahaha, jadu, fan vet vad det var han höll på att säga.

I vilket fall som helst, TQ har väl befunnits vara oskyldig, så det där zopiklon talar väl snarare för att KJ är oskyldig, eller?

EDIT;Ty, zopiklon hjälper dig att somna, så det stämmer säkert, KJ körde ju hem efter att ha besökt föräldrahemmet, drog lite bärs, närmare bestämt 5 Norrlands guld, tog kanske en tablett och smorde sedan in en av flaskorna med margarin och knullade sig till sömns, för sov gjorde han sedan, det kommer han ihåg.

EDIT2;

Men om vi snackar biverkningar så ser det lite sämre ut för KJ del tycker jag.

Vilka biverkningar kanZOPIKLON MYLAN ge?
Muntorrhet (För att undvika karies borstas tänderna med fluortandkräm 2 gånger dagligen), smakförändring (bitter smak), ofta övergående. Dåsighet som är beroende av dosens storlek och försvinner eller minskar när dosen minskas.
Huvudvärk, förändrat drömmönster, illamående, oro, yrsel.
Aggressivitet, förvirring, irritation, koncentrationssvårigheter, minnesluckor, sinnesförnimmelser (hallucinationer). Hudutslag.
Om man avbryter behandlingen plötsligt efter långtidsbehandling kan så kallade utsättningssymptom förekomma. Exempel på sådana symptom kan vara sömnsvårigheter, mardrömmar, huvudvärk, svettningar, hallucinationer och ökad hjärtrytm.. Man kan även känna sig orolig, irriterad och förvirrad. I mycket sällsynta fall har även kramper förekommit. Tala med Din läkare om Du får biverkningar.

EDIT3; Hittade det här också, ur en annan tråd på fb.

5 öl - 5 tabletter, man kan ju bara spekulera i hur KJ hjärna fungerade den där kvällen.

Det här är väl medicin han har fått nu på rättspsyk i Öjebyn?! Han hade väl gått upp ca 20 kilo och gav intrycket av att vara rätt tungt medicinerad. Upplever det som att pappan visar oro för vad dom trycker i hans son.

Han tog väl ingen medicin alls för sina diagnoser? Han hade väl fått concerta eller liknande under högstadietiden. Något som inte funkade.

Har inte hittat något i FUP om att han medicinerar eller att det fanns receptbelagd medicin i hans lägenhet.
Citera
2013-12-10, 20:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Läste du ens vad jag skrev? Rasismen var sannolikt ett exempel... Inte för att han skrev "exempel vis", men hans sätt att formulera sig fick då mig det att se det framstå som ett exempel.

Nej, Jag upplever det inte som någonting alls, Och det var precis det jag skrev också. Det är såna som du som älskar att spekulera och leta mystik kring mordfall som upplever det spännande. Sen att du försöker kontra uppenbara sanningar med "den som sa det han var det" taktik, det är ju bara pinsamt. Nåja, lycka till.

EDIT: Tycker du själv att min aktivitet i tråden påvisat mer om mig än ett misslyckat försök att trycka ner foliehattar med för mycket fantasi och en sjuklig fascination kring mord? Om så är fallet får du gärna lysa upp mitt minne.

Då kan jag upplysa dig om att jag är fullkomligt ointresserad av mordfall, med unika undantag av MOP samt just detta, mordet på Vatchareeya Bangsuan.

Vet inte vem du menar har "sjuklig fascination kring mord" förutom KJ och intressegemensamma med honom, jag har det definitivt inte. Hur pass "fascinerad" av det här mordet är du ? Dömer andra efter dig själv ? I det här fallet kan jag berätta för dig att "värsta scenariot" kommer att sannbekräftas och visa sig vara det jag beskrivit - precis allt talar för detta. Tyvärr.
Citera
2013-12-10, 20:16
Moderator
OYs avatar
Vad jag förstår kommer det här från förhandlingen.

E*ik W*man: Förstår du varför jag är intresserad av det här. Rättsläkaren sa att det är möjligt att Vatchareeya sa att hon kan ha blivit utsatt för tryck mot halsen.

22-åringen: Som jag förstod det kunde hon varken säga bu eller bä om det.

Åklagaren: Så det var ingen strypsex som åsamkade henne skadorna?

22-åringen: Nej.

Åklagaren: Har du tagit armbågsstrypgrepp någon gång?

22-årigen: Nej, aldrig på en tjej, men en gång för några år sedan i samband med en misshandel då fick jag själv en flaska i huvudet.

Varför kunde inte VB säga bu eller bä? Låter som om att KJ vet vad som orsakade skadorna, men det var inte strypsex.

Lösryckt, vet inte i vilken kontext det här sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in