Citat:
Bra,
Problemet är att du fortfarande inte begriper att VB kan ha gått rutten utan att det syns i några signaleringslistor(*), tappat 3G täckningen, kommit ner på Sävastvägen, återfått täckningen och gått tillbaka längs Sävastvägen och upp på Lejonbacksvägen igen, där C Bronning ser henne.
Min hypotes är alltså inte bara fullt möjligt, utan också väldigt trolig - vilket Qs promenad med 6 minuters tapp i täckningen ger stöd för.
Problemet är att du fortfarande inte begriper att VB kan ha gått rutten utan att det syns i några signaleringslistor(*), tappat 3G täckningen, kommit ner på Sävastvägen, återfått täckningen och gått tillbaka längs Sävastvägen och upp på Lejonbacksvägen igen, där C Bronning ser henne.
Min hypotes är alltså inte bara fullt möjligt, utan också väldigt trolig - vilket Qs promenad med 6 minuters tapp i täckningen ger stöd för.
Vi kanske inte menar samma sak när vi säger "hypotes"?
Jag frågar inte efter om hypotesen är teoretiskt möjlig. Jag frågar efter om det finns skäl att tillmäta den någon rimlig sannolikhet. Du anger nu en alternativ förklaring till det hela. Låt oss titta på vad den kräver:
- VB måste fortfarande ha lämnat KJ väsentligt mycket tidigare än han uppger (omkr 35-50 min och före det "ankare" i form av "Efter Family Guy" som han hela tiden har angivit)
- Om jag förstår dig rätt så tänker du nu att hon först går till Lejonbacksvägen, går Quarrels promenad och därvid tappar täckning mot 3G under 6 minuter.
- På något vis har uppgiften att hon inte är under samma cell kl 20:32 inte registrerats, trots att FUP säger att telefonen befinner sig under samma cell hela tiden.
- Sen går hon (varför?) tillbaka till samma position och observeras av Bronning runt kl 21.30. Hon ska då tillryggalägga sträckan från "MrFolds kryss" på ungefär 45-50 minuter. Om man INTE försöker gena på några skogsstigar, utan går via Lorvenvägen så tar denna promenad på 1,6 km 21 minuter enligt Google Maps. Men det svär emot hennes promenadriktning på Lejonbacksvägen, så vi får anta att hon i så fall genat, vilket borde ge en kortare promenadtid.
- Under hela denna tid gör hon inget försök att kontakta någon fast hennes mobil är igång. Hon försöker inte ens - om hon nu ev. villat bort sig - ta fram kartan på telefonen och GPS-pejla sin position
Slutsatsen är enkel: Redan innan vi går in på motiv/förklaringar till denna märkliga promenad så ser vi att det inte går ihop med kända fakta från FUP. Allt som finns motsäger det faktiskt. På vilken grund menar du då att din hypotes är "väldigt trolig"?
Sen fattar jag inte varför inte en enda person i "MB-lägret" har kommit med en förklaring till varför VB ska ha varit på denna udda plats kl 21.30. Även om vi återgår till KJ:s egna tidsangivelser så stämmer det inte med någon hypotes om vart hon var på väg. Jag har diskuterat den flera gånger och bett om förslag. Men det är tyst.
Citat:
Mobiltelefoni är ju i grunden radiokommunikation.
Man kan ha många teorier om vilken täckning man ska, och bör ha, vid vissa givna förutsättningar medans i verkligheten ser det helt annorlunda ut beroende på väder, vind, terräng, intermittens, störningar med mera. Enda sättet att vara säker är att mäta.
Nu lånar jag ett av dina rimlighets-/sannolikhets-teorem som du så gärna använder när du försöker sabla ner varje vettigt argument som pekar för KJs sak: Hur sannolikt är det att en mobiltelefon tappar täckningen i KJs bostad?
Betänk att en mobilmast på ca 800 meters avstånd med en antennbäring som nästan pekar rakt mot KJs bostad. Betänk även hur ofta i övrigt KJs eller VBs telefoner har kopplat över till 2G.
* = (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) (jag förklarade detta för dig i detta inlägg)
Ps! Jag kan lägga min mobil i badkaret och ändå ha 4G-täckning. Ska ge dig en hint du kan googla på: UTRAN_PREFFERED.
Man kan ha många teorier om vilken täckning man ska, och bör ha, vid vissa givna förutsättningar medans i verkligheten ser det helt annorlunda ut beroende på väder, vind, terräng, intermittens, störningar med mera. Enda sättet att vara säker är att mäta.
Nu lånar jag ett av dina rimlighets-/sannolikhets-teorem som du så gärna använder när du försöker sabla ner varje vettigt argument som pekar för KJs sak: Hur sannolikt är det att en mobiltelefon tappar täckningen i KJs bostad?
Betänk att en mobilmast på ca 800 meters avstånd med en antennbäring som nästan pekar rakt mot KJs bostad. Betänk även hur ofta i övrigt KJs eller VBs telefoner har kopplat över till 2G.
* = (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten) (jag förklarade detta för dig i detta inlägg)
Ps! Jag kan lägga min mobil i badkaret och ändå ha 4G-täckning. Ska ge dig en hint du kan googla på: UTRAN_PREFFERED.
Och jag vet folk som knappt kan ringa från sina mobiler hemma i lägenheten för att signalerna inte går igenom väggarna. Eller mina egna problem i lägenheten jag nämnde. Vad händer om hon inte har världens bästa telefon med världens bästa antenn och KJ tar den ifrån henne och slänger in i ugnen t ex samtidigt som han ställer sig framför ugnsluckan? (bara ett exempel, men du förstår vad jag menar)
Vi vet inte om eller hur ofta hans egen mobil kan ha tappat täckningen i hans bostad eftersom det inte är redovisat. Notera dock än en gång att det finns en pejling kl 20.26 på hans telefon som inte kan knytas till SMS eller samtal. Du har heller inte svarat på frågan om täckningen kan slås ut temporärt av en stöt eller tapp/kast i golvet.
Senast redigerad av MrFold 2013-12-07 kl. 13:55.
Senast redigerad av MrFold 2013-12-07 kl. 13:55.