2013-12-06, 17:32
Medlem
Nu händer de saker på bitstamp ser jag :P
Citera
2013-12-06, 17:33
Medlem
boms avatar
Mayday Mayday
Citera
2013-12-06, 17:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbesvensson
10% ned = ras, lol? En fjäril i Amazonas regnskogar kan orsaka nedgångar på 10% i bitcoin. Nedgångar under 50% klassas inte som ras i bitcoinvärlden, noobs.
Du var inte direkt den vassaste skeden i lådan..

http://en.wikipedia.org/wiki/Snowball_effect

Dessutom; bara för det "bara" rasar 10% så betyder inte det att det inte kommer att rasa mer. Därav snöbollseffekten.
Citera
2013-12-06, 17:42
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Merrill Lynch, storbanken Bank of Americas kapitaförvaltningsbolag, har tagit en första titt på den digitala valutan bitcoin. Analysen: Bitcoin kan mycket väl bli ett viktigt betalmedel inom e-handeln och kan bli ett reellt hot mot existerande betalförmedlingsleverantörer. Merrill Lynch tumme upp kommer samtidigt som Kina, som har en stor bitcoinmarknad, lägger långtgående restriktioner på handeln med bitcoin i landet.
http://computersweden.idg.se/2.2683/1.537602/dokument--storbank-tror-pa-bitcoin

Efter de negativa nyheterna i Kina så kommer nu en positiv nyhet från USA. Bank of America har nu släppt en 14-sidig analys av Bitcoin som är mycket lovande. Kommer vi nu se fler företag investera i Bitcoin?
Citera
2013-12-06, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Du var inte direkt den vassaste skeden i lådan..

http://en.wikipedia.org/wiki/Snowball_effect

Dessutom; bara för det "bara" rasar 10% så betyder inte det att det inte kommer att rasa mer. Därav snöbollseffekten.

Läs om, läs rätt. Eller för att undvika ytterligare tidsspillan och missförstånd; jag säger inte att vi inte kan eller kommer gå ner mer. Det jag säger är att normaltillståndet för bitcoin är en varians på 20% dagligen, och därför löjligt att tala om ras, än så länge. Om ens psyke inte klarar detta bör man hålla sig till OMX istället.
Senast redigerad av Tobbesvensson 2013-12-06 kl. 18:03.
Citera
2013-12-06, 18:20
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Efter de negativa nyheterna i Kina så kommer nu en positiv nyhet från USA. Bank of America har nu släppt en 14-sidig analys av Bitcoin som är mycket lovande. Kommer vi nu se fler företag investera i Bitcoin?

TRANSLATION: BOA är long och ser efter exit.

btw, tog 50% vinst här, kör på max igen om vi får en bounce
Citera
2013-12-06, 18:23
Medlem
timetoendits avatar
Äsch, nu slutar jag stressa över nedgången och håller koll på när jag ska köpa istället. Är ändå ingen stor summa jag har nu så skulle bitcoin dö helt skulle jag överleva, men skulle sura i veckor om det vände precis efter jag sålt.
Citera
2013-12-06, 18:27
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Äsch, nu slutar jag stressa över nedgången och håller koll på när jag ska köpa istället. Är ändå ingen stor summa jag har nu så skulle bitcoin dö helt skulle jag överleva, men skulle sura i veckor om det vände precis efter jag sålt.

dude.

skaffa dig konto på BFX och join the red team. we'll be winning.

väntar som jag skrev en bounce på 30 minuten - men på 4 timmer och dagschart bör alla som inte är totalt blinda se en klar dubbel topp och en stor HS med linja på $880 (jag handlar bitstamp/BFX)
Citera
2013-12-06, 18:44
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
TRANSLATION: BOA är long och ser efter exit.

btw, tog 50% vinst här, kör på max igen om vi får en bounce
Det finns en tråd om bitcoin daytrading. Posta sådant här där så kanske någon bryr sig.
Citera
2013-12-06, 18:46
Medlem
timetoendits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
dude.

skaffa dig konto på BFX och join the red team. we'll be winning.

väntar som jag skrev en bounce på 30 minuten - men på 4 timmer och dagschart bör alla som inte är totalt blinda se en klar dubbel topp och en stor HS med linja på $880 (jag handlar bitstamp/BFX)

Nä, jag kör lång run. Vi ses i tråden om ska vi säga 2 månader? Det är inte mina livsbesparingar jag kör med utan 0,71 BTC, men jag vill ju helst ha kvar dem. Men detta är min första gång jag ger mig in på någon sorts riskinvestering så jag kan väl se det som läropengar i värsta fall. Ska iallafall ha koll på när fallet slutar och vara snabb att köpa, vänta ett slag för lite uppgång och sedan investera i diverse olagligheter.
Senast redigerad av timetoendit 2013-12-06 kl. 18:49.
Citera
2013-12-06, 19:17
Medlem
Jag har redan investerat 4000 men det var då btc var dyrare och även ltcn. Ska jag köpa för 1000 till tycker ni? Eller ska man riskera sälja coinsen man har nu och köpa igen när det förhoppningsvis blir billigare?
Citera
2013-12-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkenemy
Jag har redan investerat 4000 men det var då btc var dyrare och även ltcn. Ska jag köpa för 1000 till tycker ni? Eller ska man riskera coinsen man har nu och köpa igen när det blir billigare?

Mitt tips är att du sparar dem du har och köper nu när det är billigt. Efterfrågan på bitcoins kommer bara att öka med tiden eftersom fler och fler personer träder in i marknaden varje dag.

Dessutom kommer det att bli mer lättillgängligt (Exempelvis Safello kommer bl.a. att lansera en bitcoinautomat inom kort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in