2013-12-06, 12:28
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidCooper
Vi har ringt till hyresvärden hur många gånger som helst och klagat på deras bråkande, hyresvärden gör inget åt det.

Pröva att vända dig till hyresgästföreningen och se vilken hjälp man kan få där.

Sedan är det ganska lustigt att man i sverige bara skall acceptera att ens boende försämras då ens grannar skaffar barn, utan att man kompenseras för det. För sämre kvalite på ens boende blir det i allra högsta grad då man bor under en barnfamilj, oväsen då ungar leker, springer omkring och bölar är något man bara skall acceptera. Det enda rimliga vore att man fick betala lägre hyra, ser inte hur det vore rimligt att hyran skall vara densamma då man ständigt störs av grannars barn.
Citera
2013-12-06, 12:29
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Men då är det väl solklart vad ni ska göra? Ring hyresvärden och klaga på bråket och sluta starta trådar som heter "grannarnas bebis förstör för oss" när det i själva verket är grannarna det handlar om.

Jag tror ändå inte problemet ligger hos grannarna.

1: Hen har inte råd att bo någon annanstans
2: Hen tyckte på allvar att det var en bebis fel att den skrek (Något jag tror även min 4 åriga dotter fattar konceptet bakom)
3: Hen vågar inte säga till personligen utan letar sätt på,flashback för att få denna familj upplöst och utkastad på gatan.

jag måste bara fråga, varför är din sömn och sammvaro mer viktig än deras? Varför ska folk trippa på tå pga att du inte vågar ta tag i dina jävla problem?

Hade jag haft en granne som dunsa i golvet när jag diskuterar friskt med min kära fru (som vi ibland gör angående T.ex om politik eller tv program) så hade jag gjort allt i min makt för att störa denna bommulstuss ännu mer.

DU bor i en jävla lägenhet i ett land bland levande människor. Vad fan tror du?
En annan får periodvis pga jobb sova bredvid ett maskinrum, utan mitt egentliga godkännande.

Vad gör man då, jo man suger på den hårda stenen och gör det bästa av situationen. Eller så säger jag upp mig. Välkommen till verkligheten.
Citera
2013-12-06, 12:31
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old.Hector
Vår son är snart 16 månader och han sover fortfarande inte en hel natt, så vänta dig inte att det ska tystna hos grannarna på så kort tid som 2-3 månader.

Han vaknar minst en gång per natt och skriker tills han får välling, För mig kan det vara jättejobbigt, främst för att min son är ledsen och hungrig men oxå för att jag inte vill störa grannarna för mycket mitt i natten.

Sen tycker jag att bor man i lägenhet så får man räkna med att det låter från grannarna.
De hör säkert dig och din familj ibland.

Man får ge och man får ta.
Att få ett litet barn att förstå att det bor annat folk på andra sidan väggen är inte det lättaste.

Men för er skull hoppas jag att det går över snart!

Men du o barnets mamma bråkar väl inte tills barnet börjar gråta? Det är just det våra grannar ofta gör och då känns det inte okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Du har min fulla förståelse. Sover du med öronproppar kanske du inte hör väckarklockan. Och vakna så tär på en. Om en unge gallskriker får jag smått panik och kan hålla för öronen men då penetrerar det hjärnan via näsan istället. ;-)

Sen vad du kan göra är nog ytterst lite.

Undra om de skulle störa sig på er om ni hade högljutt sex? Då tror jag hyresvärden skulle bli tokig.

Sök upp hyresvärden öga mot öga och försök förklara att det är ohållbart som det är nu. Och sen om det finns någon lösning. Ungen kanske kan sova i ett annat rum där den stör mindre?

Precis så vi tänkt men grannarna går inte att resonera med

Citat:
Ursprungligen postat av Netflash
Vafan är ert hus byggt av papperskartong eller? Hur lyhört kan det egentligen vara. Du får ju skylla dig själv eftersom du valt att bo i det huset.

Man ska fan inte behöva gå runt med öronproppar bara för att grannens skitunge skriker. Det är föräldrarnas ansvar att se till att ungen håller skäft.

Det är ett gammalt hus med inga pappväggar, förutom grannarnas bråk och bebisens skrik hör vi ingenting från våra grannar.

Citat:
Ursprungligen postat av frozendragon
Det finns massor med saker man kan göra åt skrickande barn som man rimligen kan kräva att föräldrarna gör. Se till att ungens behövs möts så att det ej blir skrik hela natten, om de inte kan få tyst på ungen gå ut och gå med den i några timmar så resten i huset ej behöver höra ungen. Som sista alternativ kan man ge ungen mindre mängder sprit så den sover genom hela natten.

Om ingen av dessa funkar så är det fullt rimligt att kräva att familjen ska flytta.

Det var paret som gjorde valet att skaffa barn och då får de ta konsekvenserna för det också, TS ska inte behöva lida för att grannen ville ha barn.
Citera
2013-12-06, 12:31
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Ring hyresvärden varje gång ungen skriker, om det så är under nätterna. På så sätt kanske hyresvärden förstår att det inte är så kul att vakna mitt i natten av att nån ska skrika/klaga...

Gissar på att hyresvärden då anmäler trådstartaren för trakasseri och får henom utkastad.
som sagt, hyrsvärdar slänger ogärna ut familjer. Sjukt dålig publicitet. Varför tror ni stora zigienarfamiljer få bo kvar i hyresrätter?
Citera
2013-12-06, 12:32
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Får man gissa på att grannarna är icke vita svenskar och du är en svennebanan därav flatheten och fegheten?

Grannarna är svenskar
Citera
2013-12-06, 12:35
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Jag tror ändå inte problemet ligger hos grannarna.

1: Hen har inte råd att bo någon annanstans
2: Hen tyckte på allvar att det var en bebis fel att den skrek (Något jag tror även min 4 åriga dotter fattar konceptet bakom)
3: Hen vågar inte säga till personligen utan letar sätt på,flashback för att få denna familj upplöst och utkastad på gatan.

jag måste bara fråga, varför är din sömn och sammvaro mer viktig än deras? Varför ska folk trippa på tå pga att du inte vågar ta tag i dina jävla problem?

Hade jag haft en granne som dunsa i golvet när jag diskuterar friskt med min kära fru (som vi ibland gör angående T.ex om politik eller tv program) så hade jag gjort allt i min makt för att störa denna bommulstuss ännu mer.

DU bor i en jävla lägenhet i ett land bland levande människor. Vad fan tror du?
En annan får periodvis pga jobb sova bredvid ett maskinrum, utan mitt egentliga godkännande.

Vad gör man då, jo man suger på den hårda stenen och gör det bästa av situationen. Eller så säger jag upp mig. Välkommen till verkligheten.

Vi har råd att flytta, vi letar ny lägenhet men det är lägenhetsbrist i vår stad och svårt att hitta en ny lägenhet.

Vi tycker inte att det är bebisens fel, föräldrarna bråkar ju tills bebisen skriker, så om föräldrarna slutade bråka skulle nog ungen må bättre och vara lite tystare iaf.

Vi har pratat med dom personligen men de går inte att resonera med.
Citera
2013-12-06, 12:35
Medlem
Otems avatar
Hej igen TS, nu fattar inte jag riktigt hur man citerar ditt inlägg i flera andra men som jag
sa försök att prata med andra grannar, gå runt, knacka dörr, fråga om dom störs osv.
Sedan kan ni försöka sluta upp tillsammans och få bort dom.
Citera
2013-12-06, 12:36
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Gissar på att hyresvärden då anmäler trådstartaren för trakasseri och får henom utkastad.
som sagt, hyrsvärdar slänger ogärna ut familjer. Sjukt dålig publicitet. Varför tror ni stora zigienarfamiljer få bo kvar i hyresrätter?

Vad har jag gjort som är trakasserier?
Citera
2013-12-06, 13:05
Medlem
Citat:
Vet inte om andra grannar störs, vi har inte fått tillfälle att fråga de andra grannarna.

Du har inte "fått tillfälle" att prata med någon granne på över en månad? Kan du utveckla det litegrann för det låter underligt, särskilt eftersom det här är ett så stort problem för dig. Skriv brev till dem om du av någon anledning (nattjobb?) inte kan prata med dem direkt.

Eftersom varken värden eller någon annan verkar bry sig, så kan man misstänka att störningarna ligger inom ramarna för vad som anses normalt i ett hyreshus. Det är alltså inte säkert att det hjälper att flytta, det kan vara likadant på nästa ställe. Satsa isåfall på ett hus i ostört läge. Om det är för dyrt tror jag tyvärr inte det finns någon enkel lösning. Öronpropparna är nog det bästa konkreta förslag du fått hittills.
Citera
2013-12-06, 13:06
Medlem
Citat:
Vad har jag gjort som är trakasserier?

Läs hans inlägg igen lite noggrannare, så ser du att det var ett hypotetiskt resonemang.
Citera
2013-12-06, 13:11
Moderator
v50s avatar
Om det är så att grannarna bråkar mycket i barnets närvaro kanske en anmälan till soc kan vara berättigat men börja med att tala med dem (vilket du verkar ha gjort utan framgång) och tala med bostadsbolaget igen även om det också verkar vara ganska lönlöst.

Du kan även prata med övriga grannar och höra om även de stör sig på paret, om så är fallet kan de också ta ett snack med de som stör samt hyresvärden så kanske hyresvärden börjar agera.

Dock kan sådana här saker med störande grannar ta lång tid att lösa så kanske ni ska lägga mer krut på att hitta ett annat boende då ni ändå verkar vara ute efter en större bostad.
Citera
2013-12-06, 14:04
Medlem
KidCoopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseHansson
Du har inte "fått tillfälle" att prata med någon granne på över en månad? Kan du utveckla det litegrann för det låter underligt, särskilt eftersom det här är ett så stort problem för dig. Skriv brev till dem om du av någon anledning (nattjobb?) inte kan prata med dem direkt.

Eftersom varken värden eller någon annan verkar bry sig, så kan man misstänka att störningarna ligger inom ramarna för vad som anses normalt i ett hyreshus. Det är alltså inte säkert att det hjälper att flytta, det kan vara likadant på nästa ställe. Satsa isåfall på ett hus i ostört läge. Om det är för dyrt tror jag tyvärr inte det finns någon enkel lösning. Öronpropparna är nog det bästa konkreta förslag du fått hittills.

Vill inte prata med de andra grannarna hur som helst så de grannarna som stör kan höra, känns lixom dumt.

Grannarna skriker på varandra i en ljudnivå mycket högre än bebisens skrik, det anser inte jag vara normala störningar i ett hyreshus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in